COMUNICAT DE PRESÄ‚ - BRAT a publicat cifrele de difuzare aferente primului trimestru din 2014.

Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT) a făcut publice datele de difuzare aferente primului trimestru din anul 2014. Pentru această perioadă de raportare, BRAT a publicat pe site-ul său (www.brat.ro) declaraÈ›iile de difuzare pentru 123 publicaÈ›ii È™i a folosit un nou sistem de depunere a datelor. 

Potrivit celor mai recente informaÈ›ii referitoare la datele de difuzare pentru perioada ianuarie-martie 2014, făcute publice Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT), tirajul vândut al publicaÈ›iilor a înregistrat o scădere în medie de 3,6%, în perioada ianuarie – martie 2014. InformaÈ›iile mai detaliate pot fi consultate pe site-ul BRAT, la acest link.

BRAT a implementat un nou sistem de depunere a cifrelor de difuzare

Începând cu declaraÈ›iile de difuzare pentru perioada ianuarie – martie 2014, BRAT a implementat un nou sistem de depunere a cifrelor de difuzare ce prezintă atât modificări de ordin tehnic destinate uÈ™urării modalității de depunere a cifrelor de difuzare, cât È™i verificării suplimentare destinate creÈ™terii gradului de siguranță È™i de acurateÈ›e a cifrelor de difuzare depuse de editori, pe propria raspundere.

Noua modalitate de depunere a cifrelor de difuzare presupune preluarea directă din pachetul de audit a cifrelor de difuzare, ediÈ›ie cu ediÈ›ie, È™i nu doar a mediilor lunare ca în trecut. Acest lucru permite compararea tirajelor tipărite declarate de editor cu rezultatele controlului în teren realizat de BRAT, depistarea È™i clarificarea rapidă a eventualelor neconcordanÈ›e È™i publicarea declaraÈ›iilor de difuzare ce conÈ›in cifre ce au fost deja supuse acestui tip de verificări.

Membrii BRAT au agreat implementarea noii metodologii de depunere È™i publicare a delcaraÈ›iilor de difuzare din dorinÈ›a de a aduce mai multă transparenta si siguranță industriei de publicitate, chiar È™i în situaÈ›ia declaraÈ›iilor de difuzare, care se realizează de editor pe proprie răspundere, conform metodologiei BRAT.
 
Tirajul tipărit a scăzut în medie cu aproximativ 2,2%
 
Față de trimestrul anterior se observă o scădere a mediei tirajului tipărit cu aproximativ 2.2% È™i a tirajului difuzat cu aproximativ 0.6%. Tirajul vândut a înregistrat o scădere de aproximativ 3.6%.
 


Față de trimestrul 1 al anului 2013 se observă o scadere a mediei tirajului tiparit cu aproximativ 3.8% È™i a tirajului difuzat cu aproximativ 2.6%. Tirajul vândut a înregistrat o scădere de aproximativ 14.3%.



In cazul cotidienelor nationale, comparația cu trimestrul anterior se poate observa mai jos:


 PublicaÈ›ie  Tiraj brut ian – mar 2014  Tiraj brut oct - dec 2013  Total difuzat ian – mar 2014  Total difuzat oct - dec 2013
 Adevărul  13,247  16,482  9,532  11,331
 Click  146,610  154,528  118,522  125,822
 Curierul NaÈ›ional  3,551  3,600  3,455  3,507
 Evenimentul Zilei  20,322  20,472  13,877  13,840
 Gazeta Sporturilor  42,838  47,058  27,324  28,832
 Jurnalul NaÈ›ional  16,122  16,575  10,563  10,701
 Libertatea  112,564  116,790  77,814  78,793
 România Libera  13,956  15,333  9,222  8,636
 Ziarul Financiar  10,075  10,465  9,350  9,538
 
 
Detalii suplimentare despre BRAT
 
BRAT este organizaÈ›ia industriei de media din România care măsoară audienÈ›a presei scrise È™i a mediului online, auditează tirajele (presă scrisă) È™i monitorizează investiÈ›iile în publicitate (presă scrisă, online, radio È™i out-door). Măsurătorile È™i monitorizările BRAT sunt independente È™i transparente, pe baza standardelor profesionale stabilite de membrii săi în concordanță cu normele internaÈ›ionale.

BRAT pune la dispozitia pieÈ›ei de media È™i de publicitate indicatorii de performanță obÈ›inuÈ›i în urma auditului È™i a studiilor realizate. De aceea, rapoartele BRAT reprezintă reperul sigur È™i credibil pentru decizii strategice care implică industria media.