News
back to news
COMUNICAT DE PRESÄ‚ - BRAT a publicat cifrele de difuzare aferente primului trimestru din 2014.
Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT) a făcut publice datele de difuzare aferente primului trimestru din anul 2014. Pentru această perioadă de raportare, BRAT a publicat pe site-ul său (www.brat.ro) declaraÈ›iile de difuzare pentru 123 publicaÈ›ii È™i a folosit un nou sistem de depunere a datelor.
BRAT a implementat un nou sistem de depunere a cifrelor de difuzare
Începând cu declaraÈ›iile de difuzare pentru perioada ianuarie – martie 2014, BRAT a implementat un nou sistem de depunere a cifrelor de difuzare ce prezintă atât modificări de ordin tehnic destinate uÈ™urării modalității de depunere a cifrelor de difuzare, cât È™i verificării suplimentare destinate creÈ™terii gradului de siguranță È™i de acurateÈ›e a cifrelor de difuzare depuse de editori, pe propria raspundere.
Noua modalitate de depunere a cifrelor de difuzare presupune preluarea directă din pachetul de audit a cifrelor de difuzare, ediÈ›ie cu ediÈ›ie, È™i nu doar a mediilor lunare ca în trecut. Acest lucru permite compararea tirajelor tipărite declarate de editor cu rezultatele controlului în teren realizat de BRAT, depistarea È™i clarificarea rapidă a eventualelor neconcordanÈ›e È™i publicarea declaraÈ›iilor de difuzare ce conÈ›in cifre ce au fost deja supuse acestui tip de verificări.
Membrii BRAT au agreat implementarea noii metodologii de depunere È™i publicare a delcaraÈ›iilor de difuzare din dorinÈ›a de a aduce mai multă transparenta si siguranță industriei de publicitate, chiar È™i în situaÈ›ia declaraÈ›iilor de difuzare, care se realizează de editor pe proprie răspundere, conform metodologiei BRAT.
Tirajul tipărit a scăzut în medie cu aproximativ 2,2%
Față de trimestrul anterior se observă o scădere a mediei tirajului tipărit cu aproximativ 2.2% È™i a tirajului difuzat cu aproximativ 0.6%. Tirajul vândut a înregistrat o scădere de aproximativ 3.6%.
Față de trimestrul 1 al anului 2013 se observă o scadere a mediei tirajului tiparit cu aproximativ 3.8% È™i a tirajului difuzat cu aproximativ 2.6%. Tirajul vândut a înregistrat o scădere de aproximativ 14.3%.
In cazul cotidienelor nationale, comparația cu trimestrul anterior se poate observa mai jos:
PublicaÈ›ie | Tiraj brut ian – mar 2014 | Tiraj brut oct - dec 2013 | Total difuzat ian – mar 2014 | Total difuzat oct - dec 2013 |
Adevărul | 13,247 | 16,482 | 9,532 | 11,331 |
Click | 146,610 | 154,528 | 118,522 | 125,822 |
Curierul Național | 3,551 | 3,600 | 3,455 | 3,507 |
Evenimentul Zilei | 20,322 | 20,472 | 13,877 | 13,840 |
Gazeta Sporturilor | 42,838 | 47,058 | 27,324 | 28,832 |
Jurnalul Național | 16,122 | 16,575 | 10,563 | 10,701 |
Libertatea | 112,564 | 116,790 | 77,814 | 78,793 |
România Libera | 13,956 | 15,333 | 9,222 | 8,636 |
Ziarul Financiar | 10,075 | 10,465 | 9,350 | 9,538 |
Detalii suplimentare despre BRAT
BRAT este organizaÈ›ia industriei de media din România care măsoară audienÈ›a presei scrise È™i a mediului online, auditează tirajele (presă scrisă) È™i monitorizează investiÈ›iile în publicitate (presă scrisă, online, radio È™i out-door). Măsurătorile È™i monitorizările BRAT sunt independente È™i transparente, pe baza standardelor profesionale stabilite de membrii săi în concordanță cu normele internaÈ›ionale.
BRAT pune la dispozitia pieÈ›ei de media È™i de publicitate indicatorii de performanță obÈ›inuÈ›i în urma auditului È™i a studiilor realizate. De aceea, rapoartele BRAT reprezintă reperul sigur È™i credibil pentru decizii strategice care implică industria media.