Monitorizarea investitiilor in publicitate pentru presa scrisa
Metodologie de realizare
Publicarea rezultatelor
Cum se poate inscrie o publicatie pentru a fi monitorizata
Serviciul de avertizare rapida “early warning”
Aceste rezultate sunt completate cu alte informatii:
- despre publicatiile monitorizate: titlul publicatiei, periodicitatea, aria de distributie, categoria de continut, editorul, editia, data aparitiei pe piata, etc...
- despre macheta: formatul, descrierea formatului, pozitionarea in cadrul paginii, numarul paginii, descrierea in cuvinte, context editorial, etc...
- despre marca: numele marcii, numele clientului, clasificarea marcii utilizand un arbore de clasificare pe 3 nivele, etc...
- despre campania publicitara: numele campaniei, tipul campaniei, numele contractorului campaniei publicitare, etc...
Metodologia de realizare a MIP Presa Scrisa a fost creata si aprobata de catre membrii Grupului Departamental pentru Monitorizarea presei scrise din cadrul Departamentului de Presa Scrisa si poate fi consultata in intregime in pagina regulamente MIP Presa Scrisa. Principalele etape in realizarea monitorizarii sunt urmatoarele:
- Editorii declara toate machetele aparute in cadrul publicatiilor proprii, in maxim 2 zile de la aparitia publicatiei pe piata, utilizand aplicatia online Media Monitor.
- BRAT verifica corectitudinea declararii pentru fiecare macheta publicitara utilizand exemplarul tiparit al publicatiei si exemplarul in format .pdf:
-
BRAT publica in fiecare zi de joi toate informatiile legate de campaniile publicitare derulate in cadrul publicatiilor pentru saptamana anterioara luni – duminica.
Publicarea rezultatelor
Rezultatele monitorizarii investitiilor in publicitate pentru presa scrisa sunt disponibile in cadrul aplicatiei de raportare a rezultatelor Media Monitor.
Rezultatele MIP presa scrisa sunt publicate saptamanal, in fiecare zi de joi, pentru toate campaniile de publicitate derulate in saptamana anterioara de luni pana duminica.
De asemenea, zilnic pana la ora 14:00, sunt puse la dispozitia beneficiariilor prin intermediul serviciului de avertizare rapida "early warning" alerte cu toate campaniile de publicitate lansate in ziua curenta in cotidienele nationale.
In cazul in care editorul nu este membru BRAT, poate inscrie publicatia pentru a fi monitorizata prin intermediul regiei de publicitate cu care colaboreaza, daca aceasta regie este beneficiar al studiului MIP Presa Scrisa.
Sistemul de avertizare rapida "early warning" pune la dispozitia utilizatorilor informatiile legate de campaniile de publicitate care se lanseaza in publicatiile monitorizate dupa cum urmeaza:
- toate campaniile publicitare lansate in cadrul cotidienelor nationale din ziua curenta
- toate campaniile publicitare lansate in cadrul publicatiilor lunare, bilunare si saptamanale ce au aparut pe piata cu maxim 2 zile in urma.
Informatiile puse la dispozitia clientilor prin intermediul serviciului de Early Warning sunt informatii complete si verificate referitoare la campaniile publicitare mentionate anterior.
Datele de monitorizare sunt transmise prin email sub forma de raport in format .xls particularizat pentru fiecare utilizator in parte, zilnic pana la ora 14:00.
Serviciul de Early Warning este disponibil gratuit tuturor beneficiarilor MIP Presa Scrisa prin intermediul aplicatiei Media Monitor.
In cazul in care nu sunteti beneficiar MIP Presa scrisa, dar doriti acces la acest serviciu, acesta este disponibil contra cost tuturor companiilor interesate. Informatii privind tarifele aplicate precum si conditiile in care se poate accesa acest serviciu pot fi solicitate la monitorizare[at]brat[punct]ro sau prin accesarea linkului de mai jos: