Monitorizarea investitiilor in publicitatea radio
Metodologie de realizare
Publicarea rezultatelor
Cum se poate inscrie o statie radio pentru a fi monitorizata
Statii radio monitorizate
Serviciul de avertizare rapida “early warning”
Aceste rezultate sunt completate cu alte informatii:
- despre statiile radio: denumirea statiei, aria de acoperire, detinatorul statiei, etc
- despre spot radio difuzat: formatul, descrierea formatului, durata, pozitia in calup, descrierea integrala in cuvinte, contextul, etc.
- despre marca comunicata: numele marcii, numele clientului, clasificarea marcii, etc.
-
despre campania publicitara: numele campaniei, categoria campaniei, etc.
Metodologia de realizare a MIP Radio a fost creata si aprobata de catre membrii Departamentului Radio si poate fi consultata in intregime in pagina Regulamente MIP Radio.
MIP Radio este realizata prin subcontractare catre Media Forest Romania. Pentru realizarea monitorizarii, Media Forest Romania utilizeaza un software specializat de recunoastere audio si parcurge urmatoarele etape:
- Emisia radio integrala este inregistrata si apoi ‘scanata’ cu ajutorul softului de recunoastere audio, care marcheza toate spoturile publicitare recunoscute, pe baza unei librarii proprii.
- Libraria softului este actualizata permanent pe baza spoturilor publicitare noi, ce se identifica in fiecare zi.
- Softul marcheaza zonele ce contin spoturi publicitare pe care nu le recunoaste, urmand ca un operator uman sa asculte, identifice si clasifice noile spoturi publicitare.
-
BRAT efectueaza o serie de verificari pentru rezultatele primite de la Media Forest Romania:
-
verificarea acuratetii monitorizarii, prin ascultarea a minim 2 ore de emisie / zi pentru fiecare statie radio monitorizata,
- verificarea incadrarii spoturilor in conformitate cu prevederile metodologice,
-
verificari ale consistentei si uniformitatii datelor de monitorizare
Rezultatele monitorizarii investitiilor in publicitate radio sunt disponibile in cadrul aplicatiei de raportare a rezultatelor Media Monitor.
Rezultatele MIP Radio sunt publicate saptamanal, in fiecare zi de miercuri, pentru toate campaniile de publicitate derulate in saptamana anterioara de luni pana duminica.
De asemenea, zilnic pana la ora 14:00, sunt puse la dispozitia beneficiariilor prin intermediul serviciului de avertizare rapida "early warning" alerte cu toate campaniile de publicitate lansate in ziua anterioara.
Tarifele de monitorizare sunt calculate in functie de aria de emisie a statiei (locala sau nationala) si de media lunar de difuzari de spoturi publicitare.
In prezent sunt monitorizate emisiile in Bucuresti a urmatoarelor statii radio:
- Dance Fm
- Digi FM
- Europa FM
- Kiss FM
- Magic FM
- National FM
- ProFM
- Radio Guerrilla
- Radio Impuls
- Radio Romania Actualitati
- Radio ZU
- Rock FM
- Romantic Fm
- Virgin Radio
Sistemul de avertizare rapida "early warning" pune la dispozitia utilizatorilor informatiile legate de campaniile de publicitate care lansate in ziua anterioara.
Informatiile puse la dispozitia clientilor prin intermediul serviciului de Early Warning sunt informatii complete si verificate referitoare la campaniile publicitare mentionate anterior.
Datele de monitorizare sunt transmise prin email sub forma de raport in format .xls particularizat pentru fiecare utilizator in parte, zilnic pana la ora 14:00.Serviciul de Early Warning este disponibil gratuit tuturor beneficiarilor MIP Radio prin intermediul aplicatiei Media Monitor.
In cazul in care nu sunteti beneficiar MIP Presa Radio, dar doriti acces la acest serviciu, acesta este disponibil contra cost tuturor companiilor interesate. Informatii privind tarifele aplicate precum si conditiile in care se poate accesa acest serviciu pot fi solicitate la monitorizare[at]brat[punct]ro sau prin accesarea linkului de mai jos: