Metodologie SATI DMP

Etapele metodologice parcurse pentru realizarea SATI stau la baza metodologiei SATI DMP si sunt urmatoarele:

I. Colectarea datelor
II. Profilarea userilor (cookie-uri)
III. Evaluarea si crearea segmentelor de audienta
IV. Adresarea segmentelor de audienta create
 
I. Colectarea datelor
 
Colectarea datelor in SATI DMP este de tip “first party” si include urmatoarele tipuri de date:
  1. Colectarea datelor din site-uri
  2. Colectarea datelor prin intermediul unui chestionar online

Suplimentar, SATI DMP permite integrarea de date proprii beneficiarilor (fie detinatari de site-uri, fie clienti de publicitate, agentii, etc.) din surse diverse: baze de date proprii, date colectate despre clientii acestora (date “third party”), etc.

Colectarea datelor din site-uri
 
Masurarea tehnica a site-urilor se realizeaza prin doua metode:
  • Tag javascript, inclus in toate paginile site-urilor masurate, tagul se executa la fiecare afisare a unei pagini sau aparitia unui eveniment in pagina. 
  • Prin intermediul unei aplicatii de tip “crawler”, care viziteaza in mod automat fiecare pagina ce a fost anterior vizitata de cel putin un vizitator, si extrage continutul paginii.
Colectarea datelor din site prin javascript permit:
  • masurarea/raportarea la nivel de device (desktop, tableta, mobil, etc)
  • masurarea paginilor de tip Google AMP si Facebook
  • masurarea aplicatiilor de mobil
  • masurarea video/audio streaming-ului
  • evenimente custom din paginile site-ului (ex: click pe o informatie/buton din pagina sau afisarea unui banner publicitar)
Colectarea datelor prin intermediul chestionarului SATI

Chestionarele online sunt colectate continuu de la vizitatorii site-urilor participante, prin afisarea unei invitatii de participare la interviul online. Invitatia este transmisa catre un esantion reprezentativ de utilizatori de internet la nivelul intregului sistem, extragerea esantionului efectuandu-se lunar.

Chestionarul SATI are o durata de completare de aprox. 5-10 minute si contine intrebari despre:

  • Caracteristici socio-demografice (varsta, gen, educatie, etc.)
  • Bunuri detinute in gospodarie
  • Intentii de cumparare de bunuri si servicii
  • Scopul utilizarii Internetului
  • Informatii tehnice necesare calculului audientei
II. Profilarea userilor (cookie-uri)
 
Toate cookie-urile active din sistemul SATI sunt supuse unui procedeu matematic complex, de atribuire a unor informatii demografice sau de alta natura, pe baza informatiilor colectate direct de la acestea sau prin similaritate cu alte cookie-uri ce au un comportament similar/apartin unor grupuri omogene de cookie-uri. Prin acest procedeu, denumit profilare, cookie-urile vor detine informatii pentru caracteristici grupate in doua mari categorii:
  1. socio-demografice: pe baza comportamentului identificat pe baza tagului javascript si a informatiilor colectate de crawler, fiecarui user ii va fi atribuit un profil/informatii din cadrul celor colectate cu ajutorul chestionarului SATI
  2. interese ale vizitatorilor: pe baza unei analize semantice a continutului paginilor vizitate. Utilizand analiza semnatica, pe baza istoricului de continut vizitat pe site-urile din sistem, fiecare user va apartine acelor categorii de interese pentru care si-a manifestat un interes deosebit.

Informatiile referitoare la caracteristicile userilor sunt comune tuturor beneficiarilor SATI si utilizabile de catre toti beneficiarii, la care acestia pot adauga informatiile private pe care le detin si le-au inclus in SATI DMP. Ele pot fi utilizate in orice combinatie, permitand aplicarea oricaror operatori logici si permitand astfel crearea unor segmente noi.

III. Evaluarea si crearea segmentelor de audienta
 
Beneficiarii SATI DMP pot crea pe baza informatiilor si caracteristicilor userilor pe care le au la dispozitie, utilizand orice combinatie de filtre si operatori logici, orice numar de segmente de audienta, conform propriilor specificatii. Aceste segmente, odata create, pot fi evaluate sub aspectul volumului sau oricaror altor caracteristici ale userilor pe care le contin.
 
IV. Adresarea segmentelor de audienta create
 
Segmentele de audienta create pot fi ulterior utilizate pentru diverse scopuri: servirea de publicitate targetata, transmiterea de scrisori sau oferte personalizate, recomandari de continut, etc.

SATI DMP este integrat cu majoritatea sistemelor de livrare a publicitatii, ceea permite livrarea targetata a mesajului publicitar catre segmentele de audienta create in SATI DMP.