Metodologie SATI DMP
Etapele metodologice parcurse pentru realizarea SATI stau la baza metodologiei SATI DMP si sunt urmatoarele:
- Colectarea datelor din site-uri
- Colectarea datelor prin intermediul unui chestionar online
Suplimentar, SATI DMP permite integrarea de date proprii beneficiarilor (fie detinatari de site-uri, fie clienti de publicitate, agentii, etc.) din surse diverse: baze de date proprii, date colectate despre clientii acestora (date “third party”), etc.
Colectarea datelor din site-uri- Tag javascript, inclus in toate paginile site-urilor masurate, tagul se executa la fiecare afisare a unei pagini sau aparitia unui eveniment in pagina.
- Prin intermediul unei aplicatii de tip “crawler”, care viziteaza in mod automat fiecare pagina ce a fost anterior vizitata de cel putin un vizitator, si extrage continutul paginii.
- masurarea/raportarea la nivel de device (desktop, tableta, mobil, etc)
- masurarea paginilor de tip Google AMP si Facebook
- masurarea aplicatiilor de mobil
- masurarea video/audio streaming-ului
- evenimente custom din paginile site-ului (ex: click pe o informatie/buton din pagina sau afisarea unui banner publicitar)
Chestionarele online sunt colectate continuu de la vizitatorii site-urilor participante, prin afisarea unei invitatii de participare la interviul online. Invitatia este transmisa catre un esantion reprezentativ de utilizatori de internet la nivelul intregului sistem, extragerea esantionului efectuandu-se lunar.
Chestionarul SATI are o durata de completare de aprox. 5-10 minute si contine intrebari despre:
- Caracteristici socio-demografice (varsta, gen, educatie, etc.)
- Bunuri detinute in gospodarie
- Intentii de cumparare de bunuri si servicii
- Scopul utilizarii Internetului
- Informatii tehnice necesare calculului audientei
- socio-demografice: pe baza comportamentului identificat pe baza tagului javascript si a informatiilor colectate de crawler, fiecarui user ii va fi atribuit un profil/informatii din cadrul celor colectate cu ajutorul chestionarului SATI
- interese ale vizitatorilor: pe baza unei analize semantice a continutului paginilor vizitate. Utilizand analiza semnatica, pe baza istoricului de continut vizitat pe site-urile din sistem, fiecare user va apartine acelor categorii de interese pentru care si-a manifestat un interes deosebit.
Informatiile referitoare la caracteristicile userilor sunt comune tuturor beneficiarilor SATI si utilizabile de catre toti beneficiarii, la care acestia pot adauga informatiile private pe care le detin si le-au inclus in SATI DMP. Ele pot fi utilizate in orice combinatie, permitand aplicarea oricaror operatori logici si permitand astfel crearea unor segmente noi.
SATI DMP este integrat cu majoritatea sistemelor de livrare a publicitatii, ceea permite livrarea targetata a mesajului publicitar catre segmentele de audienta create in SATI DMP.