Stiri
înapoi la știri
Tendințe și evoluții ale pieței de publicitate în semestrul 1 din 2022
Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT) vă oferă raportul de analiză a tendințelor de piață din primul semestru al anului 2022, raport realizat in baza datelor obținute în cadrul studiului Monitorizare Investiilor în Publicitate pentru mediul online, presă scrisă, radio și OOH.
Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT) vă oferă raportul de analiză a tendințelor de piață din primul semestru al anului 2022, raport realizat in baza datelor obținute în cadrul studiului Monitorizare Investiilor în Publicitate pentru mediul online, presă scrisă, radio și OOH.
Concluziile generale arată că în prima parte a anului 2022 investițiile în publicitate nu au fost afectate negativ de contextul socio-politic, fiind cu aproximativ 4% mai mari decât cele din semestrul 1 al anului 2021.
Investițiile totale în mediile monitorizate de către BRAT se ridică la 301 milioane de euro (valoare calculată utilizand preturi de lista – RATECARD), distribuite astfel:
- online: 36 milioane euro ratecard
- presă scrisă: 39 milioane euro ratecard
- radio: 180 milioane euro ratecard
- OOH: 46,5 milioane euro ratecard
Publicitatea OOH recuperează scăderea din perioada pandemiei, investițiile fiind cu aproximativ 22% mai mari față de semestrul 1 din 2021.
Publicitatea radio înregistrează un plus de 8% la valoarea investițiilor, comparativ cu semestrul similar din 2021.
Publicitatea din mediul online ramâne la acelasi nivel ca în semestrul similar din 2021, în timp ce investițiile în presa scrisă își continuă trendul descendent.
Descarcă raport
Retailul ramâne în continuare cel mai mare investitor în publicitate pentru mediile monitorizate de către BRAT, totalizând aproximativ 23% din totalul acestora.
Cele mai importate creșteri ale nivelului investițiilor au fost realizate de clienții din zona servicii video la cerere (Video On Demand, +59%) urmat de sectorul de divertisment si timp liber (+22%), în special cu investiții din cadrul industriilor jocurilor de noroc, dar și concerte și festivaluri, târguri și expoziții, cărți / târguri de carte.
Numărul clienților care au investit în publicitate a fost cu 19% mai mare în semestrul 1 din 2022 decât în semestrul similar din 2021, procent regăsit și în numărul de mărci promovate.
Raportul complet, cu date detaliate despre tendințele și evoluția pieței de publicitate, poate fi descărcat gratuit de către membrii BRAT, accesând linkul de mai jos si utilizând datele de autentificare furnizate.
RAPORT BRAT | PIAȚA DE MEDIA ȘI PUBLICITATE. IAN-IUN 2022: Descarcă raport