Stiri
înapoi la știri
Prima Lista Globala a Produselor Media Auditate, lansata de BRAT si membrii IFABC
BRAT continuă să se implice în organismele internaționale ale industriei de media și publicitate. Împreună cu membrii Federației Internaționale a Birourilor de Audit și Certificare (IFABC), din al cărei Consiliu Executiv face parte, BRAT publică prima Listă Globală a Produselor Media Auditate de către organizații independente, tripartite, asemenea BRAT.
“Industria de media din România se regăsește în elita mondială a publicității și contribuie, împreună cu alte țări, la un efort global de menținere a încrederii în afacerile de media, în special într-un domeniu dominat de companii globale, ce nu oferă transparență asupra datelor pe care se bazează campaniile advertiserilor ce investesc în ele. BRAT include în lista globală a produselor media certificate 87 de titluri de presă scrisă, 174 siteuri web și aplicații mobile, 11 companii OOH, produse media locale ce au îndeplinit criterii de evaluare și performanță stabilite prin procedurile și metodologiile BRAT, ce respectă principiile generale aplicate la nivelul IFABC și respectate la nivel global”, a declarat Arina Ureche, Director General BRAT.
Lista poate fi descărcată de pe siteul Federației (www.ifabc.org), informațiile fiind organizate după format, de la reviste și ziare, siteuri web și aplicații mobile, până la evenimente, stații radio și panotaj. Raportul conține și informații legate de audiența publicului țintă (B2B sau B2C), despre tipul produsului media (plătit sau gratuit) și permite interacțiunea cu fiecare membru IFABC și produsele media certificate de aceștia, prin link direct către fiecare organizație.
Obiectivul principal al listei lansate de membrii IFABC, susținut și de BRAT în activitatea de audit, este de a transparentiza piața de media locală și de a oferi încredere în cifrele utilizate în achiziția de spațiu publicitar. Prin metoda de audit independentă și standardizată utilizată în realizarea proiectelor sale, BRAT a devenit reperul industriei locale în tranzacționarea publicității, iar o listă cu produsele media auditate, unificată la nivel global, nu face decât să ofere și mai multă încredere și transparență în produsele media locale.
##
Biroul Român de Audit Transmedia este organizația industriei de media și publicitate care are ca obiectiv stabilirea de metode și standarde comune privind modul de măsurare al indicatorilor de performanță ai produselor media, fiind reperul industriei în tranzacționarea publicității.
Încă de la înființarea sa, în urmă cu 20 de ani, BRAT a fost primit membru al Federației Internaționale a Birourilor de Audit și Certificare (IFABC), respectând principiile și standardele acesteia: structura tripartită, independență, obiectivitate și transparență în realizarea auditurilor. Începând din 2016, BRAȚ face parte din Consiliul Executiv al Federației, fiind implicat în eforturile acesteia de a aduce încredere și transparență în procesele de tranzacționare a publicității, care să aibă la bază date de încredere, auditate, privind produsele media, în beneficiul celor ce investesc în publicitate, dar și a societății la nivel general.
BRAT pune la dispoziția industriei de media și publicitate studii strategice și tactice necesare în realizarea strategiilor de media și comunicare și în achiziția de media. BRAT măsoară transparent și obiectiv audiența mediului online (SATI), presei scrise (SNA și Auditul Tirajelor) și a panotajului (SAO), realizează studiul de consum și strategie media (FOCUS), și monitorizează investițiile în publicitate în 4 medii (MIP): online, presă scrisă, panotaj și radio.
www.brat.ro
Federația Internațională a Birourilor de Audit și Certificare (IFABC) este organizația non-profit a Birourilor de Audit din întreagă lume, cu 28 de birouri în peste 36 de țări la nivel internațional. Membrii IFABC respectă principiile și standardele Federației privind realizarea corectă și transparentă a auditurilor. Obiectivul IFABC este de a colabora activ și sprijini constructiv activitatea organizațiilor membre. Federația încurajează și facilitează schimbul de experiență și bune practici între membrii săi, depunând eforturi susținute pentru menținerea standardelor de raportare și a principiilor pe care se bazează.
www.ifabc.org
######
Comunicat presă IFABC
IFABC lansează Lista Globală a Produselor Media Auditate
Clienții și agențiile de publicitate pot accesa peste 14,756 produse media auditate din 19 țări membre
SAO PAULO, Brazilia (15 octombrie 2019)
Federația Internațională a Birourilor de Audit și Certificare (IFABC) a lansat Lista Globală a Produselor Media Auditate, prima lista de acest fel, la nivel mondial, cu peste 14.756 produse media auditate din 19 țări membre IFABC, de pe glob. Această sursă de informații, ce poate fi descărcată de pe siteul federației, este destinată clienților de publicitate și agențiilor media cu scopul de a identifica produsele media auditate, la nivel mondial și a tranzacționa publicitate, mult mai informat.
„Pe măsură ce contextul media și publicitar se extind la nivel global, iar problemele legate de lipsa de transparență cresc, nu există un moment mai potrivit pentru advertiseri de a avea acces la o sursă de informație de încredere despre partenerii media auditați de organisme tripartite”, a explicat Pedro Silva, președinte IFABC și CEO al Institutului de Verifcare a Tirajelor, Brazilia. „Membrii IFABC aduc transparență, claritate și un nivel ridicat de încredere în produsele media auditate, în întreagă lume.”
Lista produselor media certificate IFABC este un fișier simplu, eficient și ușor de utilizat, cu branduri media auditate, din întreaga lume. Aceasta evidențiază mărcile media auditate după format, de la reviste și ziare, siteuri web și aplicații mobile, până la evenimente, stații radio și panotaj. Raportul include, de asemenea, informații despre audiența publicului țintă (B2B sau B2C), precum și dacă produsul este plătit sau gratuit. Fiecare lista conține linkuri către membrul IFABC care a auditat produsul media respectiv. Informații suplimentare pot fi, apoi, solicitate direct fiecărei organizații.
Președintele Comitetului European IFABC, Jean-Paul Dietsch, director ACPM/OJD a menționat: „În epoca GDPR, al celor Big Four companii tehnologice (Google, Apple, Facebook and Amazon) și al tranzacționării publicității programatice, este esențial pentru furnizorii de media să construiască și să mențînă relații de încredere prin transparență, pe fiecare piață în parte. Publicitatea a devenit o piață globală cu prezența locală, ceea ce face esențial faptul că advertiserii să se poată conecta la o singură sursă centrală de media certificată local. Organismele de certificare din fiecare țară sunt arbitrii locali ai garanției media. "
IFABC a susținut această inițiativa încă din cea de-a 28-a Adunare Generală care a avut loc la San Francisco, în noiembrie 2018. Reprezentanții IFABC au recunoscut rolul unic pe care, organismele de audit independente, tripartite și media certificată, îl au în transparentizarea și verificarea ecosistemului media cu scopul creșterii încrederii advertiserilor în produsele media.
„Recunoscând că problemele legate de responsabilitate și transparență depășesc granițele, colaborarea proactivă a IFABC în elaborarea acestei liste pune accent pe importanța mass-media auditate la nivel mondial și a garanției oferite de organismele tripartite”, a declarat Tom Drouillard, CEO al Alianței pentru mass-media auditată și secretariatul IFABC.
Datele sunt acum disponibile pentru descărcare pe site-ul web IFABC (www.ifabc.org), și permit advertiserilor să creeze liste cu produsele media de încredere, noi oportunități media sau să confirme propriile baze de date cu opțiunile media pe care le au. Lista va fi actualizată, în mod regulat, pentru a asigura advertiserii că au acces la cele mai recente înregistrări cu produsele media certificate.
##