Stiri
înapoi la știri
Comunicat de presa: Numarul clientilor de publicitate online s-a dublat în 2015 fata de 2014
Numărul clienților care au promovat produse și servicii în mediul online s-a dublat în 2015, comparativ cu anul anterior.
Apetitul clienților de publicitate pentru promovarea produselor și serviciilor în mediul online a crescut în anul 2015, fapt dovedit de cei aproximativ 2.560 de clienți de publicitate care au investit în anul 2015 pentru promovarea online a produselor și serviciilor, un număr dublu comparativ cu anul 2014. De asemenea, numărului campaniilor publicitare desfășurate de aceștia este cu 40% mai mare față de cele desfășurate în urmă cu un an. Analizând volumul mesajelor publicitare unice, observăm că în 2015 aproximativ 60% din totalul bannerelor au fost livrate prin intermediul google dispay network (gdn), în creștere față de anul trecut cu 7%, restul bannerelor fiind livrate prin celelalte adservere disponibile în piață. 27% din totalul clienților utilizează exclusiv rețeaua gdn pentru propriile campanii publicitare.
Chiar în contextul creșterii numărului de clienți și a mesajelor comunicate online, volumele investite în publicitatea de tip display (volume ce nu includ și publicitatea programatic, livrata prin gdn, yahoo, facebook, vezi informatii suplimentare) monitorizate de BRAT sunt în scădere cu aproximativ 7% față de anul trecut și cu 19% față de anul 2013, totalizând aproximativ 98,5 milioane de euro (ratecard). Explicația poate consta atât într-o diminuare a investițiilor fiecărui client, cât și în trecerea unei părți a volumelor în zona nemonitorizata sub aspectul volumelor (in gdn, de exemplu).
Din investițiile în publicitatea online display monitorizate, cele mai mari volume au fost realizate de clienții din domeniul auto, cu aproximativ 16% din totalul investițiilor, urmați de cei din comunicații și finanțe. Comparativ cu anul 2014, cele mai mari creșteri ale investițiilor au fost în industria produselor pentru igienă personală (83%), piață farmaceutică (63%) și finanțe (44%).
Topul clienților de publicitate este condus de Orange, la fel ca și în 2014, care are cea mai mare pondere din totalul investițiilor în publicitatea online, aproximativ 8%, urmat de Procter and Gamble și Ford România fiecare cu aproximativ 4%.
Adevărul.ro este siteul care a atras cea mai mare parte a investițiilor în publicitate din mediul online, devansând libertatea.ro, siteul cu cele mai mari investiții în publicitate în anul 2014. Pe poziția a treia se află site-ul știrileprotv.ro, urmat gsp.ro ambele cu aproximativ 5% din total investiții în publicitate din mediul online.
Informații suplimentare
Despre MIP Online
Monitorizarea Investițiilor în Publicitatea Online (MIPO) este realizată de BRAT începând cu august 2011 și monitorizează campaniile publicitare de tip display din România, în monitorizarea volumelor la ratecard nefiind incluse campaniile livrate prin sisteme de tip programatic sau prin site-uri specializate (ex: google, profishare, yahoo, facebook etc.), pentru cele din urmă monitorizarea furnizând doar prezența campaniilor publicitare și nu volumul înregistrat de acestea.
Monitorizarea Investitiilor în Publicitate (MIP) este studiul realizat de BRAT ce pune la dispoziția pieții de media și publicitate, informații complete despre campaniile publicitare desfășurate în cadrul publicațiilor tipărite, emisiunilor stațiilor radio, site-uri web și locații OOH, ultizand standarde comune de monitorizare și raportare pentru cele 4 medii.
Despre BRAT
BRAT este organizația industriei de media din România care măsoară audiența mediului online și a presei scrise, auditează tirajele (presă scrisă) și monitorizează investițiile în publicitate (presa scrisă, online, radio și outdoor). Măsurătorile și monitorizările BRAT sunt independente și transparente, pe baza standardelor profesionale stabilite de membrii săi în concordanță cu normele internaționale.
Persoană de contact pentru presă:
Arina Ureche (arina@brat.ro, 0722755220)
Chiar în contextul creșterii numărului de clienți și a mesajelor comunicate online, volumele investite în publicitatea de tip display (volume ce nu includ și publicitatea programatic, livrata prin gdn, yahoo, facebook, vezi informatii suplimentare) monitorizate de BRAT sunt în scădere cu aproximativ 7% față de anul trecut și cu 19% față de anul 2013, totalizând aproximativ 98,5 milioane de euro (ratecard). Explicația poate consta atât într-o diminuare a investițiilor fiecărui client, cât și în trecerea unei părți a volumelor în zona nemonitorizata sub aspectul volumelor (in gdn, de exemplu).
Din investițiile în publicitatea online display monitorizate, cele mai mari volume au fost realizate de clienții din domeniul auto, cu aproximativ 16% din totalul investițiilor, urmați de cei din comunicații și finanțe. Comparativ cu anul 2014, cele mai mari creșteri ale investițiilor au fost în industria produselor pentru igienă personală (83%), piață farmaceutică (63%) și finanțe (44%).
Topul clienților de publicitate este condus de Orange, la fel ca și în 2014, care are cea mai mare pondere din totalul investițiilor în publicitatea online, aproximativ 8%, urmat de Procter and Gamble și Ford România fiecare cu aproximativ 4%.
Adevărul.ro este siteul care a atras cea mai mare parte a investițiilor în publicitate din mediul online, devansând libertatea.ro, siteul cu cele mai mari investiții în publicitate în anul 2014. Pe poziția a treia se află site-ul știrileprotv.ro, urmat gsp.ro ambele cu aproximativ 5% din total investiții în publicitate din mediul online.
Informații suplimentare
Despre MIP Online
Monitorizarea Investițiilor în Publicitatea Online (MIPO) este realizată de BRAT începând cu august 2011 și monitorizează campaniile publicitare de tip display din România, în monitorizarea volumelor la ratecard nefiind incluse campaniile livrate prin sisteme de tip programatic sau prin site-uri specializate (ex: google, profishare, yahoo, facebook etc.), pentru cele din urmă monitorizarea furnizând doar prezența campaniilor publicitare și nu volumul înregistrat de acestea.
Monitorizarea Investitiilor în Publicitate (MIP) este studiul realizat de BRAT ce pune la dispoziția pieții de media și publicitate, informații complete despre campaniile publicitare desfășurate în cadrul publicațiilor tipărite, emisiunilor stațiilor radio, site-uri web și locații OOH, ultizand standarde comune de monitorizare și raportare pentru cele 4 medii.
Despre BRAT
BRAT este organizația industriei de media din România care măsoară audiența mediului online și a presei scrise, auditează tirajele (presă scrisă) și monitorizează investițiile în publicitate (presa scrisă, online, radio și outdoor). Măsurătorile și monitorizările BRAT sunt independente și transparente, pe baza standardelor profesionale stabilite de membrii săi în concordanță cu normele internaționale.
Persoană de contact pentru presă:
Arina Ureche (arina@brat.ro, 0722755220)