Stiri
înapoi la știri
Stire: Indicatorul raportat de MIP OOH va fi modificat
Adunarea Generala a Departamentului OOH a decis in sedinta din data de 14 martie 2013 modificarea indicatorului raportat in cadrul MIP OOH, inlocuind numarul de fete suport decorate cu numarul de fete suport, pe perioada de timp.
Adunarea Generala a Departamentului OOH a decis in sedinta din data de 14 martie 2013 modificarea indicatorului raportat in cadrul MIP OOH, inlocuind numarul de fete suport decorate cu numarul de fete suport, pe perioada de timp.
Decizia vine sa clarifice confuziile legate de interpretarea datelor de monitorizare a publicitatii OOH, cand pentru o perioada de timp mai lunga, o fata ce era decorata de mai multe ori, prin campanii publicitare diferite, era raportata de mai multe ori. De exemplu, daca un mesh a fost decorat de 3 ori in perioada de raportare, aceasta este raportata ca 3 fete suport decorate in perioada respectiva. Dupa implementarea modificarii agreate de AG Dep. OOH, respectivul mesh va fi contorizat o singura data in perioada rapoartata, daca nu se doreste detalierea campaniei publicitare.
Decizia va fi implementata prin modificarea aplicatiilor de rapoartare in termen de 1 saptamana.
In vederea interpretatii corecte a informatiilor furnizate de MIP OOH trebuie tinut cont de urmatoarele aspecte metodologice:
Decizia vine sa clarifice confuziile legate de interpretarea datelor de monitorizare a publicitatii OOH, cand pentru o perioada de timp mai lunga, o fata ce era decorata de mai multe ori, prin campanii publicitare diferite, era raportata de mai multe ori. De exemplu, daca un mesh a fost decorat de 3 ori in perioada de raportare, aceasta este raportata ca 3 fete suport decorate in perioada respectiva. Dupa implementarea modificarii agreate de AG Dep. OOH, respectivul mesh va fi contorizat o singura data in perioada rapoartata, daca nu se doreste detalierea campaniei publicitare.
Decizia va fi implementata prin modificarea aplicatiilor de rapoartare in termen de 1 saptamana.
In vederea interpretatii corecte a informatiilor furnizate de MIP OOH trebuie tinut cont de urmatoarele aspecte metodologice:
- Monitorizarea a demarat in 16.04.2012,
- In cadrul studiului participa 10 companii de outdoor si sunt monitorizate locatii din Bucuresti si din tara. Estimam ca in monitorizare sunt cuprinse aproximativ 75% din totalul fetelor suport din Bucuresti si 65% din tara,
Monitorizarea OOH este realizata cu respectarea urmatoarelor reguli generale:
- O fata suport reprezinta un suport fizic sau o parte a sa, care poate fi decorat/decorata independent. De exemplu, un chiosc de ziare care are 5 zone ce pot fi decorate independent reprezinta 5 fete suport.
- In cazul suporturilor publicitare de tip lcd / led screens/mijloace de transport, fiecare spot/mesaj afisat este raportat ca o fata suport per locatie. In acest caz valoarea la ratecard a fetei va avea ca valoare produsul dintre ratecardul spotului/unui mesaj si numarul de difuzari/replicari al acestuia.
- Proiectele speciale de tip “floor graphics” din interiorul statiilor de metrou, butaforii, constructii speciale, sunt raportate ca o singura fata suport.
Analizele rezultate din cadrul aplicatiei de raportare MIP OOH trebuie interpretate luand in considerare toate elementele mentionate mai sus. In functie de tipul rezultatelor, aceste elemente pot avea o influenta mai mare sau mai mica in corectitudinea interpretarii rezultatelor MIP OOH.