DESCOPERĂ SURSELE CARE ÎI PUN LA CURENT CU ACTUALITATEA
Sursele de informare preferate de români pentru a fi la curent cu ultimele știri sau a afla mai multe informații în legătură cu interesele lor variază în funcție de vârstă.
Mediul online reprezintă principala sursă de informare pentru adolescenți și tineri, social media fiind preferată de cei până în 34 de ani. Fie că este vorba de informare din social media sau de pe site-uri web, populația cu vârsta de până la 44 de ani utilizează preponderent mediul online pentru a fi la curent cu actualitățile, TV- ul reprezentând a doua sursă de informare pentru aceștia.
Interesul pentru informarea de la TV crește începând cu vârsta de 45 de ani, ajungând ca pentru vârstnici să fie sursa principală.
În timp ce 96% dintre tinerii cu vârsta între 14 și 24 de ani apelează la mediul online pentru informare, 94% dintre cei cu vârsta între 55 și 74 de ani preferă TV-ul.
Radioul și presa tipărită sunt surse de informare la care apelează, în general, 20% din populație – atât ziarele și revistele, cât și radioul fiind utilizate cu precădere de segmentul 25-34 ani sau de către cei peste 55 de ani, în cazul radioului.
SNA Focus este sistemul de cercetare media ce oferă informații despre consumul de media, bunuri și servicii, atitudini și stil de viață, colectate dintr-o sursă unică.
Rezultatele permit crearea strategiilor de media și studierea consumatorului pentru o gamă variată de produse, servicii și mărci. https://www.brat.ro/sna
CELE MAI ACCESATE 20 SITE-URI DIN ROMÂNIA
AUGUST 2023, CLIENȚI UNICI
Rezultatele complete pentru cele peste 250 de site-uri măsurate în cadrul SATI pot fi accesate aici.
Studiul de Audiență și Trafic Internet (SATI) este studiul ce oferă informații complete cu privire la audiență, profilele sociodemografice și traficul site-urilor web.
Rezultatele sunt utilizate în analiza audienței site-urilor sau aplicațiilor web și oferă suport în tranzacționarea spațiului publicitar pentru mediul online. https://www.brat.ro/sati
EFICIENȚĂ MĂSURATĂ, MAI MARE, PENTRU CAMPANIILE DERULATE PE PANOURILE DIGITALE
UȘOR DE OBȚINUT ACUM, CU AJUTORUL DATELOR SAO DESPRE GRP-URI / INTERVAL ORAR / LOCAȚIE
Începând cu iulie 2023, pentru orice spot cu durata și frecvența definite derulate pe panourile digitale măsurate în SAO, sunt disponibile următoarele informații:
Nr. de GRP-uri pentru o zi medie lucrătoare și de weekend
Nr. de GRP-uri pentru următoarele intervale orare: 00-00 – 06:59, 07:00 – 09:59, 10:00 – 15:59, 16:00 – 19:59, 20:00 – 21:59, 22:00 – 23:59
Rezultatele sunt disponibile pentru orice grup țintă definit cu ajutorul următoarelor variabile: gen, vârstă, categorie socială
Noile date privind GRP la nivel de zi / interval orar pot fi utilizate la:
Optimizarea campaniilor de publicitate, prin eficientizarea modelului de difuzare a spoturilor publicitare pe panourile digitale.
Optimizarea planificării difuzării spoturilor publicitare în vederea eficientizării inventarului de panouri digitale disponibil.
Analiza în detaliu privind suporturile OOH dinamice.
Integrarea în cadrul aplicațiilor ce permit tranzacționarea automatizată a spațiului publicitar OOH în vederea optimizării tranzacționării de spațiu publicitar.
Studiul de Audiență OOH (SAO) este studiul ce oferă informații complete cu privire la audiența și profilele sociodemografice ale panourilor publicitare.
Rezultatele permit analiza audienței panourilor publicitare, realizarea, evaluarea și optimizarea strategiilor de vânzare și planurilor de media OOH.
În topul celor mai comunicate categorii de produse pe perioada verii, festivalurile s-au evidențiat, fiind unul dintre produsele pentru care s-a făcut cea mai multă publicitate atât prin media tradițională, cât și prin influencer marketing.
În topul celor mai comunicate branduri de festival prin influencer marketing după numărul de postări, UNTOLD se clasează pe prima poziție, locul al doilea fiind ocupat de NEVERSEA. Topul este completat de Electric Castle, Saga Festival și Summer Well.
Astfel, în social media, cu peste 2000 de postări dedicate, festivalurile ocupă poziția a doua în top 5 cele mai comunicate produse prin intermediul influencer marketing. În plus, cu un buget investit în publicitate de peste 10.5M € (EUR ratecard), festivalurile seplasează pe locul al doilea și în topul celor mai comunicate produse în media tradițională.
În top 5 cele mai comunicate mărci de festival în media tradițională, prima poziție este ocupată de Shine Festival, care, după o pauză de câțiva ani, organizează o nouă ediție anul acesta, investind 421.040 € în promovarea evenimentului pe perioada verii.
Topul este completat de UNTOLD – cu un buget cu 65% mai mic comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, Summer In The City Festival – organizat pentru prima dată anul acesta, investind un buget de 282.338 € în publicitate în media tradițională. Electric Castle ocupă cea de-a 4-a poziție, fiind urmat de NEVERSEA.
Privire de ansamblu asupra evoluției bugetelor investite în publicitate prin media tradițională pe perioada verii
În perioada iunie – august 2023 au fost investite peste 159.9M € (EUR ratecard) în publicitate prin media tradițională, un buget cu 10% mai mare decât cel investit în aceeași perioadă a anului trecut.
Bugetul alocat publicității prin OOH – suporturi dinamice a înregistrat cea mai mare creștere, fiind mai mare cu 28% față de cel investit în 2022.
Supermarketurile, agențiile de pariuri, serviciile complete de telecomunicații și medicamentele (altele în afară de cele destinate tratării răcelii/gripei) sunt categoriile de produse care, alături de festivaluri, formează top 5 cele mai comunicate produse în media tradițională în perioada iunie – august 2023
Monitorizarea Investițiilor în publicitate (MIP) oferă informații complete despre campaniile publicitare desfășurate în cadrul site-urilor web, panourilor publicitare statice sau digitale, publicațiilor tipărite, emisiunilor stațiilor radio și influencer marketing, colectând și raportând într-un mod standardizat informațiile relevante despre toate aparițiile publicate din cele 5 medii.
SAO - ACUM LA UN PREȚ ACCESIBIL, CU ACCES LA DATE ÎN 2 SĂPTĂMÂNI
SAO este un instrument esențial pentru companiile din industria de publicitate OOH care doresc să își măsoare eficiența panourilor, să își evalueze poziția pe piață și să dezvolte strategii de succes.
BRAT a introdus un nou sistem de finanțare, mai flexibil și accesibil, în special celor ce se alătură proiectului pe parcursul anului 2023. Noul sistem oferă companiilor de OOH posibilitatea de a beneficia de rezultatele SAO în două săptămâni de la decizie, beneficiind astfel de un sistem profesionist de măsurare a audienței.
De asemenea, prin facilitarea accesului companiilor OOH, SAO sprijină clienții și agențiile de publicitate în eficientizarea tranzacționării spațiului publicitar prin furnizarea de cifre de audiență măsurate standardizat și independent pentru un număr cât mai mare de panouri OOH.
ORGANIZAȚIILE GLOBALE DE MEDIA ȘI JURNALISM S-AU REUNIT PENTRU A LANSA “GLOBAL PRINCIPLES FOR ARTIFICIAL INTELLIGENCE (AI)”
La începutul lunii septembrie, News Media Europe (NME), organizație de referință în industria media la nivel european, în care BRAT este membră, a lansat “Global Principles for Artificial Intelligence (AI)”.
Dezvoltate cu obiectivul de a asigura prosperitatea oportunităților de afaceri și inovației într-un cadru etic și responsabil, principiile oferă,în premieră,îndrumări pentru dezvoltarea, implementarea și reglementarea sistemelor și aplicațiilor de inteligență artificială (IA).
Abordând aspecte critice legate de proprietatea intelectuală, transparența, responsabilitatea, calitatea și integritatea, corectitudinea, designul și dezvoltarea durabilă, lansarea principiilor marchează o colaborare fără precedent, care are ca obiectiv principal protejarea intereselor creatorilor de conținut, ale editorilor, precum și ale consumatorilor.
Prin intermediul acestor principii, organizațiile globale de media și jurnalism subliniază importanța dezvoltării sistemelor și aplicațiilor pe bază de inteligență artificială în conformitate cu principiile și legile care protejează proprietatea intelectuală, mărcile, relațiile cu consumatorii și investițiile editorilor.
BRAT este o organizație non-profit a industriei de media și publicitate, care are ca membri: editori de presă scrisă și online, agenții, regii și clienți de publicitate, difuzori de presă, companii ce dețin stații radio, companii de outdoor și alți terți interesați.