PIAȚA DE PUBLICITATE – CREȘTERE SEMNIFICATIVĂ PENTRU IULIE - SEPTEMBRIE 2023
Piața de publicitate se află pe un trend ascendent – arată cele mai recente date MIP, care subliniază o creștere de 13% a bugetelor investite în publicitate în media tradițională în trimestrul 3 din 2023 comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.
Cu o investiție în publicitate în perioada iulie – septembrie 2023 de peste 28M € (EUR RATECARD), magazinele de retail generale ocupă prima poziție în top 10 tipuri de produse și servicii care au investit cel mai mult în publicitate în media tradițională. Bugetul investit de acestea a fost mai mare cu 13% față de cel investit în T3 2022.
Magazinele online s-au remarcat prin cea mai mare creștere a investițiilor în publicitate în perioada iulie – septembrie 2023, acestea crescând cu 168% față de trimestrul similar din anul trecut.
În top 10 clienți după bugetul investit în publicitate în T3 2023, Zdrovit ocupă prima poziție, fiind urmat de Orange și Lidl. Cea mai mare creștere de buget a avut-o eMAG, investind un buget de peste 4 ori mai mare față de cel din T3 2022.
Orange, Lidl și emag.ro ocupă primele poziții în top 10 mărci după bugetele investite în publicitate în T3 2023. Emag.ro este marca cu cea mai mare creștere, aceasta investind cu 355% mai mult decât în T3 2022 în publicitate din cele 5 medii analizate. Bugete semnificativ mai mari fața de cele din aceeași perioadă a anului trecut au fost investite de mărcile PENNY, Superbet, Carrefour și Mega Image.
Monitorizarea Investițiilor în publicitate (MIP) oferă informații complete despre campaniile publicitare desfășurate în cadrul site-urilor web, panourilor publicitare statice sau digitale, publicațiilor tipărite, emisiunilor stațiilor radio și influencer marketing, colectând și raportând într-un mod standardizat informațiile relevante despre toate aparițiile publicate din cele 5 medii.
MATERIALELE ÎN FORMAT VIDEO CONTINUĂ SĂ CÂȘTIGE TEREN ÎN MEDIUL ONLINE
Topul site-urilor ce înregistrează cei mai mulți ultilizatori pentru propriile materiale video cu durată determinată (filmările live nu sunt incluse în top) în luna septembrie 2023 este deschis de site-ul www.antena3.ro, ale cărui materiale video au fost cele mai accesate. Peste 1.600.000 clienți unici (browsere unice) au început vizionarea de materiale video în cadrul site-ului, 30% dintre aceștia urmărind cel puțin jumătate din durata fiecărui video, în timp ce 11% au vizionat până la final videourile.
Topul este completat de www.digi24.ro - care înregistrează peste 600.000 clienți unici ce urmăresc materiale video pe site, dintre care 42% urmăresc materialele integral și de www.a1.ro - cu peste 470.000 clienți unici.
Dacă primele 4 poziții sunt ocupate de site-uri ale căror companii dețin posturi TV cu branduri comune ale site-ului, primul site din top ce nu se încadrează în acest specific este www.libertatea.ro , care are peste 130.000 clienți unici ce vizionează materiale video pe site, aproape jumătate dintre aceștia vizionând materialele până la final.
Legenda:
Client unic: browser (identificat prin cookie) de pe care vizitatorul a accesat un anumit site, intr-o unitate de timp.
Material video: material media, decodificat in format vizual.
Material video cu durata determinata: proprietate a unui material video de a avea o durata de timp prestabilita, care poate fi cunoscuta de utilizator de la inceputul redarii acestuia
Studiul de Audiență și Trafic Internet (SATI) este studiul ce oferă informații complete cu privire la audiență, profilele sociodemografice și traficul site-urilor web.
Rezultatele sunt utilizate în analiza audienței site-urilor sau aplicațiilor web și oferă suport în tranzacționarea spațiului publicitar pentru mediul online. https://www.brat.ro/sati
SECRETELE OPTIMIZĂRII CAMPANIILOR DE PUBLICITATE
PE PANOURILE DIGITALE
Adoptarea unei abordări analitice în procesul de achiziție a spațiului publicitar este factorul cheie ce influențează semnificativ eficiența campaniilor derulate prin panouri digitale.
Pentru obținerea celor mai bune rezultate, recomandăm partenerilor să aleagă panourile digitale:
pe baza unei analize comparative a rezultatelor de audiență înregistrate de acestea în condiții unitare de difuzare a spoturilor – spot cu o lungime predefinită, difuzat în cadrul unui calup cu o durată definită. Orice variație de durată spot sau calup va avea impact direct în rezultatele obținute în cadrul campaniei dvs.
Pentru a înțelege mai bine importanța acestor factori, vă prezentăm variația audienței obținute în cazul difuzării unui spot în cadrul unui calup difuzat pe un panou digital:
Interpretând rezultatele de audiență pe baza indicatorilor standard de media: număr de oameni deduplicați care au contact cu spotul (sau audiența), număr de impacturi ale difuzării spotului și profilul audienței, precum și durata campaniei. În acest sens, puteți utiliza informații ca cele din tabelul de mai jos:
După selecția panourilor, rezultatele campaniei pot fi optimizate prin alegerea celui mai bun interval orar de difuzare a spoturilor, luând în calcul distribuția vizualizărilor fiecărui panou digital în funcție de interval orar, ziua săptămânii și grupul țintă căruia îi este adresată campania.
SAO pune la dispoziția beneficiarilor săi toate aceste rezultate, pentru toate panourile digitale măsurate, la nivel de panou, oferind astfel o imagine completă, corectă, măsurată independent, asupra performanțelor acestora. Având o privire de ansamblu asupra tuturor acestor date, vă asigurați că alegeți panourile digitale care vă pot ajuta să atingeți obiectivele campaniei dvs. în cel mai eficient mod.
Pe baza datelor disponibile în SAO în septembrie 2023, vă invităm să consultați top 10 locații panouri digitale din București, în funcție de numărul de vizualizări (GRPuri) înregistrate pentru un spot de 10 secunde, într-un calup de 60 secunde, difuzat timp de o săptămână:
Studiul de Audiență OOH (SAO) este studiul ce oferă informații complete cu privire la audiența și profilele sociodemografice ale panourilor publicitare.
Rezultatele permit analiza audienței panourilor publicitare, realizarea, evaluarea și optimizarea strategiilor de vânzare și planurilor de media OOH.
PESTE O TREIME DINTRE ROMÂNI CUMPĂRĂ MEDICAMENTE TRIMESTRIAL
42% din populația la nivel național, 14-74 ani, respectiv 6,3 milioane de români, cumpără produse farmaceutice cel puțin o dată la fiecare trei luni, în timp ce 2 milioane cumpără cel puțin lunar.
Indiferent de categoria de produse farmaceutice, mai puțin de 30% cumpără produse pe bază de rețetă, sfatul farmacistului sau al medicului rămânând principalul factor care influențează achizițiile consumatorilor.
Analgezicele, medicamentele pentru răceală și gripă și medicamentele pentru stomac sunt principalele categorii de produse cumpărate pe baza sfaturilor oferite de farmaciști sau medici. În cazul acestora, jumătate sau mai mult dintre cumpărători merg pe recomandarea farmacistului sau a medicului.
Alcoolul sanitar, produsele naturiste și produsele destinate contracepției sunt categoriile de produse pe care cei mai mulți dintre români le cumpără din proprie inițiativă.
SNA FOCUS este sistemul de cercetare media ce oferă informații despre consumul de media, bunuri și servicii, atitudini și stil de viață, colectate dintr-o sursă unică.
Rezultatele permit crearea strategiilor de media și studierea consumatorului pentru o gamă variată de produse, servicii și mărci.
https://www.brat.ro/sna
NOUTĂȚI DIN INDUSTRIA MEDIA
Arina Ureche, Director General BRAT, despre secretele măsurării panotajului outdoor
Elon Musk continuă să pună piedici site-urilor de știri
Din motive de estetică, Elon Musk a decis stoparea afișării titlurilor pentru articolele jurnalistice postate pe X. Comunicarea pe platforma cunoscută anterior sub numele de Twitter devine din ce în ce mai dificilă, în special pentru organizațiile media, de când Musk a preluat conducerea în urmă cu aproape un an - https://bit.ly/3FwK56m.
BRAT este o organizație non-profit a industriei de media și publicitate, care are ca membri: editori de presă scrisă și online, agenții, regii și clienți de publicitate, difuzori de presă, companii ce dețin stații radio, companii de outdoor și alți terți interesați.