Newsletters
înapoi la newslettersBRAT publica primele rezultate de audienta pentru presa scrisa la nivel national
Biroul Roman de Audit Transmedia a publicat azi, 2 iulie 2015, primele rezultate de audienta pentru presa scrisa corespunzatoare intregii populatii a Romaniei cu varsta intre 14 si 74 de ani, prin intermediul Studiului National de Audienta (SNA). Pentru prima data rezultatele de audienta ale presei scrise sunt disponibile si pentru populatia din mediul rural, livrarile anterioare de date studiind doar populatia urbana.
Accesul la rezultatele de audienta din mediul rural vor aduce noi informatii clientilor de publicitate dornici sa investeasca in aceasta zona. Presa scrisa atinge peste 35% din populatia satelor, in timp ce acest procent in mediul urban se ridica la peste 60%. Tot anul acesta, in luna martie, BRAT a publicat si primele rezultate de audienta in mediul rural pentru siteurile web. Rezultatele publicate astazi confirma primele rezultate cu privire la mediul rural, tendintele si evolutiile cu privire la consumul media din zona rurala fiind similare mediului urban, dar la un nivel de penetrare la putin peste jumatate fata de mediul urban. Odata cu aceasta publicare a rezultatelor SNA, beneficiarii studiului vor avea o imagine completa asupra modului in care populatia Romaniei citeste publicatii tiparite, ziare sau reviste, putand analiza consumul media diferentiat pentru publicul din mediul urban sau rural.
Cele mai recente date de audienta pentru presa scrisa reflecta faptul ca 7,3 milioane de persoane, adica 58% din populatia intre 14-74 ani din Romania, citesc curent cel putin o publicatie. Dintre acestia, 69% provin din mediul urban si 31% din mediul rural. Daca ne raportam la profilul publicului cititor, diferentele dintre preferintele celui din mediu urban si rural nu difera foarte mult sub raportul genului, varstei sau a educatiei. In timp ce femeile prefera revistele, barbatii citesc in mai mare masura presa cotidiana si publicatiile locale (in cea mai mare parte tot publicatii cotidiene), tendinta manifestandu-se mai pregnant in mediul rural.
Tinerii sub 24 de ani prefera revistele atunci cand citesc, in timp ce persoanele intre 35 si 54 de ani citesc cu precadere cotidiene, iar persoanele peste 64 de ani citesc putin, si in special reviste. Asa cum este deja cunoscut, interesul publicului pentru lectura presei creste odata cu nivelul educatiei persoanelor. In cazul mediului rural, se observa in mod special o preferinta mult mai mare in comparatie cu cea din mediul urban spre lectura presei in cazul persoanelor cu educatie superioara. Ca o tendinta generala, se poate observa ca publicul cititor din mediul rural prefera presa locala celei nationale, in mai mare masura decat publicul din mediul urban.
In ceea ce priveste alocarea de resurse financiare pentru achizitionarea de ziare si reviste, datele SNA arata ca populatia din mediul rural cheltuie mai putin decat cea din mediul urban, 54% dintre cei intervievati declarand ca nu au cumparat nicio publicatie in ultima luna, spre deosebire de 32% in mediul urban. Cu toate acestea, 7% din populatia de la sate are cel putin un abonament la un ziar si 4% abonament la o revista, procentul acestora reducandu-se la jumatate in mediul urban.
Informatii suplimentare:
1. Despre BRAT:
BRAT este organizatia industriei de media din Romania care masoara audienta presei scrise si a mediului online, auditeaza tirajele (presa scrisa) si monitorizeaza investitiile in publicitate (presa scrisa, online, radio si outdoor). Masuratorile si monitorizarile BRAT sunt independente si transparente, pe baza standardelor profesionale stabilite de membrii sai in concordanta cu normele internationale. BRAT pune la dispozitia pietei de media si de publicitate indicatorii de performanta obtinuti in urma auditului si a studiilor realizate. De aceea, rapoartele BRAT reprezinta reperul sigur si credibil pentru decizii strategice care implica industria media.
BRAT este organizatia industriei de media din Romania care masoara audienta presei scrise si a mediului online, auditeaza tirajele (presa scrisa) si monitorizeaza investitiile in publicitate (presa scrisa, online, radio si outdoor). Masuratorile si monitorizarile BRAT sunt independente si transparente, pe baza standardelor profesionale stabilite de membrii sai in concordanta cu normele internationale. BRAT pune la dispozitia pietei de media si de publicitate indicatorii de performanta obtinuti in urma auditului si a studiilor realizate. De aceea, rapoartele BRAT reprezinta reperul sigur si credibil pentru decizii strategice care implica industria media.
2. Despre SNA:
Studiul National de Audienta furnizeaza rezultate de audienta pentru presa scrisa din Romania si reprezinta pentru piata de media si publicitate sursa unica a informatiilor referitoare la performantele presei scrise utilizate in tranzactionarea spatiului publicitar.
Studiul National de Audienta furnizeaza rezultate de audienta pentru presa scrisa din Romania si reprezinta pentru piata de media si publicitate sursa unica a informatiilor referitoare la performantele presei scrise utilizate in tranzactionarea spatiului publicitar.
SNA este realizat pentru populatia rezidenta din Romania cu varsta intre 14-74 ani (15.539.399 persoane conform INSSE – 1 ianuarie 2014). Acesta este realizat pe baza unui esantion reprezentativ de 16.646 persoane, cu o marja de eroare maxima de +/- 0.76%, la 95% interval de incredere. Studiul a fost realizat in perioada noiembrie 2013 – mai 2015, in parteneriat cu 3 companii de cercetare: GfK Romania, CCSAS si Metro Media Transilvania.
SNA s-a lansat in urma cu doisprezece ani, masoara in prezent aproximativ 90 de titluri si are peste 50 de beneficiari: editori, clienti, regii si agentii de publicitate.
Pentru mai multe informatii ne puteti contacta la comunicare@brat.ro sau 0722 755 220, Arina Ureche.