A avut loc Adunarea Generala a membrilor BRAT

Joi, 26 martie 2015, a avut loc Adunarea Generala a membrilor Biroului Roman de Audit Transmedia.

In cadrul adunarii au fost prezentate realizarile BRAT pentru perioada martie 2014 – martie 2015, printre acestea fiind incluse Editia 2014 a conferintei Ziua Cercetarii Media si Editia Speciala din martie 2015, evenimente care au intrunit un numar impresionant de participanti si s-au bucurat de o importanta expunere media.

Au fost mentionate si seminariile de strategie media dedicate industriilor, care au reunit peste 100 de participanti din randul clientilor de publicitate, companii de top pe piata din Romania, care au avut drept scop oferirea unei pregatiri profesionale pentru planificarea strategiilor de comunicare, marketing si branding.

In cadrul Adunarii Generale au fost prezentate evolutii si tendinte aferente fiecarui proiect BRAT: Auditul Tirajelor, Studiul National de Audienta (SNA), Studiul de Audienta si Trafic de Internet (SATI), Studiul de Monitorizare a Investitiilor in Publicitate (MIP) pentru Presa Scrisa, Radio, Online si OOH.

Intervalul martie 2014 – martie 2015 a adus anumite elemente de noutate pentru fiecare dintre aceste studii. Una dintre cele mai importante realizari se refera la obtinerea primului val de rezultate ale SATI din mediul rural, urmand ca acelasi lucru sa se intample in presa scrisa, prin intermediul SNA, in luna iulie 2015. Pe parcursul anului 2015, SNA si SATI vor integra cele mai recente rezultate privind volumul si structura universului studiilor, utilizand rezultatele furnizate de INSSE la 1 ianuarie 2014.

In cadrul acestei intalniri a fost anuntata membrilor organizarea de catre BRAT a conferintei anuale a IFABC Europe, ce va avea loc in mai 2015 la Sibiu. Aceasta ofera BRAT o recunoastere la nivel european, asezand Romania pe harta vocilor relevante din industria de profil.

„Luand in calcul realizarile din anul 2014, implicarea si suportul membrilor, BRAT isi propune pentru 2015 o serie de proiecte ambitioase, cel mai important dintre ele fiind demararea Studiului de Audienta OOH. Acesta va demara la finalul anului 2015 si va aduce o schimbare de paradigma industriei panotajului, aducand-o in randul mediilor transparente si care beneficiaza de o masurare obiectiva, credibila, independenta, a performantelor sale.” – a declarat Arina Ureche, Director General BRAT.

La propunerea Presedintelui BRAT, domnul Silviu Ispas, Adunarea Generala a aprobat infiintarea, in cadrul asociatiei, a unui Departament al Furnizorilor, care sa ofere un spatiu de discutie reglementat pentru jucatorii din piata care detin spatii publicitare, fie de presa scrisa, online, radio sau panotaj, si care isi propune sa preia anumite initiative specifice furnizorilor din cadrul BRAT, in folosul industriei.

De asemenea, a fost aprobat bilantul activitatii pentru 2014 si a fost discutat si aprobat bugetul asociatiei pentru 2015.



Informații suplimentare:

1. Despre BRAT: 
BRAT este organizatia industriei de media din Romania care masoara audienta presei scrise si a mediului online, auditeaza tirajele (presa scrisa) si monitorizeaza investitiile in publicitate (presa scrisa, online, radio si outdoor). Masuratorile si monitorizarile BRAT sunt independente si transparente, pe baza standardelor profesionale stabilite de membrii sai in concordanta cu normele internationale. BRAT pune la dispozitia pietei de media si de publicitate indicatorii de performanta obtinuti in urma auditului si a studiilor realizate. De aceea, rapoartele BRAT reprezinta reperul sigur si credibil pentru decizii strategice care implica industria media. 

2. Despre IFABC: 
IFABC  (Federatia Internationala a Birourilor de Audit al Tirajelor) este o organizatie non-profit, care are ca membri Birouri de Audit din intrega lume. Scopul sau este de a lucra cu organizatii nationale si internationale, in orice mod care sprijina constructiv activitatea membrilor sai. Federatia incearca sa incurajeze si sa faciliteze schimbul de experienta si bune practici intre organizatiile membre, si se angajeaza sa lucreze spre o mai mare standardizare si uniformitate in raportarea de tiraje si a altor date.