A avut loc a doua editie a conferintei Ziua Cercetarii Media

Miercuri, 26 martie 2014, a avut loc la Bucuresti a doua editie a conferintei "Ziua Cercetarii Media", un eveniment dedicat industriei de marketing si de comunicare, organizat de catre Biroul Roman de Audit Transmedia. Tema evenimentului - "Tendinte in online: audienta, modele de afaceri si continut" - si membrii celor 2 paneluri de discutii au trezit interesul a peste 250 de reprezentanti din randul clientilor de publicitate, ai principalelor trusturi de presa, ai agentiilor de publicitate, ai institutelor de cercetare si ai mass media. 

Ziua Cercetării Media a reunit în sala Le Diplomat a Hotelului Hilton din București peste 250 de participanți și a avut drept invitați trei dintre cei mai experimentați practicieni în mediul online la nivel european, pionieri ai domeniului din România, precum și reprezentanți ai companiilor-cheie de pe piața autohtonă.

In cuvantul de deschidere, Silviu Ispas, presedintele BRAT, a multumit audientei pentru participarea la cea de-a doua editie a evenimentului Ziua Cercetarii Media si a precizat ca BRAT isi doreste sa faca din ZCM unul din evenimentele de referinta ale industriei de media din Romania.




Arina Ureche, director general BRAT,
a sustinut prezentarea "BRAT - 7 ani de cercetare online". Din măsurătorile BRAT rezulta ca numărul utilizatorilor de Internet crește continuu de mai bine de 10 ani. De la 1.7 milioane, numărul lor a ajuns în anul 2013 la aproape 6,5 de milioane. Cifrele prezentate de BRAT au arătat că Internetul a devenit un mediu de masă, relevând că aceasta impune o atenție tot mai mare față de strategiile și tacticile utilizate de jucătorii media de pe piața românească pentru atingerea grupurilor țintă. Sub aspectul consumului media zilnic TVul este inca superior Internetului, dar internetul intrece televiziunea sub aspectul numarului de ore petrecute  utilizand acest mediu.

81% din oameni au acasa conexiune la internet si 62% dintre ei utilizeaza internetul de acasa. Un utilizator foloseste internetul din 1.7 locuri, in medie. 35% dintre utilizatorii de internet acceseaza internetul de pe telefonul mobil, in medie o persoana utilizeaza internetul dupa 1.5 dispozitive. Oamenii cauta pe internet informatii si schimb de idei.


[Prezentare Arina Ureche]

Gilles Guillou, Chief Revenue Officer pentru La Place Media, primul Premium Adexchange din Franța, a pledat pentru un parteneriat strategic al editorilor ca mijloc de a se opune forței jucătorilor americani de pe piață, Facebook și Google.


[Prezentare Gilles Guillou]

Elias Gagas, Managing Director, Tailwind EMEA a punctat că “digitalizarea ne permite, mai mult ca oricând, să fim creativi”.


[Prezentare Elias Gagas]

În același timp, Jennifer Beck, Global Director al Kantar Media, cu o experiență de cercetare în media de 35 de ani și fost Marketing Director al prestigiosului “The Observer” a expus tendințele de ultimă oră în măsurarea online.


[Prezentare Jennifer Beck]

Pe langa cei de mai sus, din primul panel au mai facut parte si
Mihai Trandafir - Managing Director UM Romania
Liliana Martin - Communication Strategy & Planning Manager, Vodafone Romania
Mihai Tănase - Marketing Communication & Digital Strategy, BMW România
Panelul a fost moderat de Dragoș Stanca - Managing Partner Think Digital.




Mihai Trandafir, Managing Director UM Romania, a spus ca in agentia pe care o reprezinta se discuta frecvent subiectul platformelor RTB, ca exista suficiente informatii pe aceasta tema, ca la nivelul retelei se implementeaza campanii RTB si ca asteapta cu interes lansarea unor astfel de platforme si in Romania.




Liliana Martin, 
Communication Strategy & Planning Manager Vodafone Romania, si-a exprimat de asemenea interesul pentru imbunatatirea targetarii publicului tinta dorit si speranta ca prin implementarea platformelor RTB va fi imbunatatit acest proces.




Mihai Tănase, Marketing Communication & Digital Strategy BMW Romania, a precizat ca, in campaniile BMW Romania, RTB are deja locul sau si ca performantele livrate sunt pe masura.




Dragoș Stanca, Managing Partner Think Digital, Orlando Nicoară, Director General Mediafax Group, și Cristian Pantazi, redactor-șef HotNews.ro, au evidențiat, in cadrul celui de-al doilea panel, posibile soluții pentru business-urile de presă în contextul online-ului.




"Sunt multe nișe neacoperite. Cred că în continuare este mult loc de experimentat, de creștere. Totuși, nu cred că e piața suficient de coaptă cât să permită introducerea unor modele de business bazate pe plată. Se pot vinde informații pe care jurnaliștii le află și le pot împacheta sub formă de analize, sinteze", a fost opinia lui Cristian Pantazi.




“Sunt necesare branduri foarte puternice, pe niște nișe foarte clare.Cred că asta lipsește în momentul acesta pieței, branduri consolidate pe sectoare clare de business", a explicat Dragoș Stanca.




Orlando Nicoară a susținut importanța centrării pe monetizare și servicii: „Dacă aș lua-o azi de la zero, aș merge în zona de servicii”, a spus Nicoară. „Serviciile reprezintă cea mai simplă formă de monetizare. Monetizezi prin intermediul userilor direct și nu încerci să monetizezi prin modelul de business bazat pe advertising. Modelul de business bazat pe advertising în momentul de față pe piața din România suferă”.