REGULAMENTUL DE ORGANIZARE SI FUNCTIONARE AL DEPARTAMENTULUI DE SOCIAL MEDIA

Adoptat la data de 25.05.2023 in ședința Adunării Generale a Departamentului de Social Media al BRAT
 
 

Cuprins

Având în vedere:
1. prevederile Statutului Asociației Biroul Roman de Audit Transmedia (BRAT), potrivit cărora intră în obiectul de activitate al Asociaţiei şi „oferirea către membrii Asociaţiei de servicii de marketing, complementare scopului Asociaţiei“,
2. Hotărârea Consiliului Director al BRAT din data de 05.10.2021 prin care s-a aprobat constituirea Departamentului de Social Media al BRAT si demararea proiectului de Monitorizare a Investițiilor in Publicitate din Influencer Marketing,
 
s-a elaborat prezentul Regulament de Organizare şi Funcţionare al Departamentului de Social Media al BRAT

Capitolul I. DISPOZIŢII GENERALE

Art.1 În vederea aducerii la îndeplinire a scopului BRAT, obiectivul Departamentului de Social Media in cadrul BRAT este de a crea definitii si standarde, altaturi de un set de reguli și proceduri de realizare a studiilor referitoare la monitorizarea investitiilor in publicitatea din influencer marketing.

Convențional, în textul regulamentului, Departamentul de Social Media va fi denumit „Departamentul“ sau „DSM“.

Art.2 DSM va funcţiona în cadrul BRAT potrivit Statutului asociaţiei, Regulamentului de Organizare si Funcționare a BRAT, hotărârilor Adunării Generale a BRAT, hotărârilor Consiliului Director al asociaţiei şi dispoziţiilor prezentului Regulament de Organizare şi Funcţionare.

Art.3 Activitatea Departamentului se desfăşoară in cadrul BRAT, independent de alte activitati ale asociatiei, prin personal propriu sau prin intermediul unei instituţii agreate de BRAT.

Art.4 Departamentul de Social Media se constituie din membri BRAT care se afla in una din categoriile de mai jos:

a) reprezentant direct al influencerilor;
b) agenție de media sau de publicitate;
c) agentie specializata in influencer marketing;
d) regie de publicitate sau regie de publicitate specializata in influencer marketing;
e) client de publicitate;
f) terț interesat.

si care indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:

a) îndeplinesc toate condițiile prevăzute de Statutul BRAT, Regulamentul de Organizare si Functionare al BRAT și de prezentul Regulament.
b) respecta deciziile AG BRAT si CD BRAT, in conditiile prezentului regulament,
c) se angajează să susțină financiar funcționarea departamentului;
d) se angajează să participe la studiile realizate in cadrul departamentului in conditiile stabilite de prezentul regulament, regulamentul tehnic si oricare alta prevedere stabilita de forurile competente.

Art. 5 DSM este compus din membri activi și membri observatori.

La data semnării cererii de aderare la departament, solicitantul dobândește calitatea de membru observator al DSM. La momentul în care membrul observator are în vigoare un contract pentru oricare dintre studiile realizate in cadrul departamentului, membrul observator devine membru activ al DSM. În situația în care încetează valabilitatea contractului, membrul DSM activ devine membru observator.

În cadrul DSM, membrii activi au drept de vot si dreptul de a de a fi aleși in organele de conducere ale DSM, iar membrii observatori nu au drept de vot si nu au dreptul de a de a fi aleși in organele de conducere ale DSM, in conformitate cu prevederile prezentului regulament.

Art.6 Termenii, definitiile si notiunile din prezentul regulament se completeaza cu cele din Regulamentul de Organizare si Functionare al BRAT, inclusiv cu cele prevazute in Anexa 3 a ROF BRAT, Termeni si Conditii comune utilizate in Monitorizarea Investitiilor in Publicitate.

Art.7 Prevederile prezentului regulament se completeaza cu cele din Statutul BRAT si Regulamentul de Organizare si Functionare al BRAT.

Art.8 Cheltuielile necesare funcționării departamentului si realizarii studiilor din cadrul departamentului vor fi suportate de catre membrii DSM.

Art.9 DSM funcționează in cadrul BRAT ca departament specializat in realizarea monitorizarii investitiilor in publicitatea din influencer marketing. 

Raporturile juridice ale departamentului cu terţii se vor realiza prin intermediul BRAT.

Capitolul II. TERMENI SI DEFINITII

Art.10 In acest regulament, termenii folosiţi vor avea urmatoarele semnificaţii

Social media (sau media sociala) - tip de media ce presupune crearea, distribuirea, schimbul si/sau consumul de continut in cadrul unor comunitati de persoane autoselectate, a carei functionare este facilitate de diverse platforme de servicii de socializare pe internet.

Platformă de servicii de socializare pe internet – platformă, denumită și platformă de servicii de socializare în rețea, care le permite utilizatorilor finali să se conecteze, să partajeze, să descopere și să comunice între ei prin intermediul mai multor dispozitive, în special prin chat, postări, materiale video și recomandări.

Retea de socializare  – o platforma de servicii de socializare pe internet , ce opereaza cu propriile reguli de creare si administrare ale comunitatilor de  utilizatori ai platformei si a modului in care acestia initiaza, creaza, distribuie, schimba si/sau consuma continut in cadrul retelei.

Canal de comunicare – modalitatea tehnica specifica social media operata in mod unitar si folosita de o comunitate pentru initierea, crearea, distribuirea, schimbul si/sau consumul de continut.

Pagina unei retele de socializare – canal de comunicare specific unei retele de socializare operata unitar si care este utilizata de un membru al comunitatii pentru initierea de comunicari/continut catre comunitatea canalului, care are dreptul de a crea, distribui, schimba si/sau consuma continut in cadrul paginii, respectand regulile retelei si deciziile operatorului.

Blog – un canal de comunicare din cadrul social media, realizat pe o platforma tehnologica online, operat de un realizator de continut unic, ce continue in special text si foto, si care poate permite interactiunea publicului sau dupa reguli stabilite de operatorul blogului.

Vlog – un canal de comunicare din cadrul social media, realizat pe o platforma tehnologica online, operat de un realizator de continut unic, ce continue in special continut audiovideo, si care poate permite interactiunea publicului sau dupa reguli stabilite de operatorul blogului.

Influencer – entitate fizica sau juridica, care prin utilizarea canalelor de comunicare pe care le opereaza (ex: pagina de pe o retea sociala, blog, vlog), poate influenta deciziile altor persoane, fie in achizitia de produse si servicii, fie in alte aspecte ale vietii sociale sau personale.

Reprezentant direct al influencerului – persoana juridica romana sau straina ce reprezinta influencerul  in relatiile cu tertii.

Comunitatea unui influencer – totalitatea persoanelor care urmaresc cel putin unul dintre canalele de comunicare ale influencerului si/sau si-au manifestat interesul de urmarire a acestor canale printr-o actiune specifica (ex: de tip  « follow »/ « subscribe ») in acest sens.

Comunitatea unui influencer in cadrul unei retele de socializare – totalitatea persoanelor care urmaresc cel putin unul dintre canalele de comunicare specifice unei retele de socializare ale influencerului si care si-au manifestat interesul de urmarire a acestor canale printr-o actiune specifica (ex: de tip  « follow »/ « subscribe ») in acest sens.

Influencer marketing – comunicare publicitara realizata prin intermediul influencerilor catre comunitatile acestora, care sprijina beneficiarii in atingerea obiectivelor de marketing.

Agentie specializata in influencer marketing - persoana juridica romana sau straina care are ca obiect principal de activitate oferirea de servicii de influencer marketing, in interesul unui client de publicitate.

Regie de publicitate specializata in influencer marketing - persoana juridica romana sau straina care reprezinta influenceri si are ca obiect principal de activitate oferirea catre terti  a serviciilor de influenceri marketing prin intermediul influencerilor pe care ii reprezinta.

Comunicare publicitara in domeniul influencer marketing – crearea si/sau afisarea de catre un influencer a unui mesaj cu caracter publicitar pe canalele sale de comunicare.

Categorie de influencer in functie de provenienta – modalitate de clasificare a influencerilor in functie de domeniul de provenienta a activitatii, profesiei, expertizei care a contribuit la dobandirea notorietatii acestora (cum ar fi de exemplu: nativ in social media, vedeta, sportiv, actor, interpret, poet, bucatar, etc.)

Categorie de influencer in functie de marimea comunitatii –modalitate de clasificare a influencerilor in functie de dimensiunea comunitatii aferente fiecarui canal de comunicare in parte.

Post - comunicare unitara sub aspectul continutului (fie text/imagine/video/etc), ce este afisata pe un canal de comunicare din social media.

Story - tip special de post ce este afisat pe un canal de comunicare din social media, pentru o durata limitata, prestabilita prin specificatiile proprii platformei.

Podcast - comunicare audio-video online, cu conținut unitar, difuzat de obicei in episoade, ce poate fi ascultat/vizualizat pe canalele de comunicare din social media, sau descarcat de pe website-uri sau aplicatii specializate.

Reactivarea unui post anterior – actiune de includere in cadrul unei postari a unei referinte (link/etc) catre un post publicat anterior  postarii, utilizand mijloace tehnice specifice fiecarei platforme de servicii de socializare.

Capitolul III. CONDUCEREA DEPARTAMENTULUI

Art.11 Potrivit prezentului Regulament şi în vederea realizării obiectului de activitate, Departamentul va avea organe proprii de conducere/execuție reprezentate de:

a) Adunarea Generala a membrilor Departamentului;
b) Comisia Tehnica a Departamentul
c) Directorul de Departament

Art.12 Atributiile Adunarii Generale a membrilor Departamentului sunt urmatoarele:

a) Stabilirea obiectivelor studiilor departamentului.
b) Stabilirea conditiilor, standardelor, metodologiilor si criteriilor de realizare a monitorizarii, in concordanta cu prevederile Statutului asociației, Regulamentului de Organizare și Functionare a BRAT, hotărârilor Adunării Generale a BRAT, hotărârilor Consiliului de Director al asociației și dispozițiilor prezentului Regulament de Organizare și Funcționare,
c) Aprobarea Regulamentului de Organizare si Functionare al Departamentului de Social Media și a modificărilor acestuia, pe care, dupa aprobare, le supune validarii Consiliului Director BRAT,
d) Aprobarea componenței membrilor Comisiei Tehnice;
e) Aprobarea formelor generale de contracte de prestări servicii, ce urmează a fi semnate de către organele de conducere ale BRAT in vederea realizarii studiilor din cadrul Departamentului;
f) Aprobarea formelor generale de contracte intre BRAT si membrii DSM;
g) Validarea licitației și rezultatul acesteia pentru desemnarea furnizorilor implicati in realizarea studiilor din cadrul DSM;
h) Aprobarea costurilor si modelului de finantare aferente studiilor din cadrul DSM
i) Validarea aderarii membrilor in cadrul Departamentului;
j) Aprobarea strategiei de securitate, a masurilor generale si/sau a procedurilor interne ce vor fi implementate de BRAT (in calitate de Persoana Imputernicita de Operator), in vederea respectarii prevederilor GDPR cu privire la activitatea Departamentului si a studiilor realizate in cadrul acestuia;

Art.13 Adunarea generală a membrilor este considerata valabil întrunită cu majoritatea simplă a membrilor activi.

Adunarea generală a membrilor poate lua decizii valabile cu peste 50% din voturile exprimate în adunarea generală valabil constituită de catre membrii activi.

Daca la prima convocare Adunarea Generala nu este valabil intrunita, la a doua convocare Adunarea Generala a membrilor este valabil constituita prin prezenta unui numar minim de 30% din membrii activi ai Departamentului.

Art.14 In cadrul Departamentului, suma voturilor exercitate de membrii activi din categoriile:reprezentanti directi ai influencerilor, regiile de publicitate sau regiile de publicitate specializate in influencer marketing, prezenti în Adunarea generală valabil constituită reprezintă 50% din numărul total de voturi necesare în luarea deciziilor.

Fiecare reprezentant direct al influencerului prezent in Adunarea Generala valabil constituită va avea cate 1 vot.

Fiecare regie de publicitate sau regie de publicitate specializata in influencer marketing prezenta in Adunarea Generala valabila constituita va avea cate 3 voturi.

Art.15 In cadrul Departamentului, suma voturilor exercitate de membrii activi din categoriile:agenții si clienți de publicitate, agentii specializate in influencer marekting, prezenți în Adunarea generală valabil constituită, reprezinta 50% din numărul total de voturi necesare în luarea deciziilor.

Fiecare agentie / client de publicitate prezent in Adunarea generala valabil consitutita va avea cate 1 vot.

Art.16 Comisia Tehnică a Departamentului este formata dinreprezentati ai membrilor activi dupa cum urmeaza:

a) 3 reprezentanti ai agențiilor sau clienților de publicitate, 
b) 3 reprezentanti ai regiilor de publicitate sau ai reprezentantilor directi ai influencerilor
c) Directorul de Departament sau Directorul General BRAT.

Art.17 Atribuțiile Comisiei Tehnice sunt următoarele:

a) supraveghează derularea contractului incheiat in vederea prestarii serviciilor necesare realizarii studiilor,
b) propune Adunării membrilor Departamentului modificări ale Regulamentului de Organizare si Functionare al DSM
c) propune Adunării membrilor Departamentului strategii de lucru și condiții tehnice generale pentru realizarea studiilor in cadrul Departamentului
d) propune metodologia, standardele, definitiile și conditiile pentru realizarea studiilor in cadrul DSM si decide modul de implementare si detaliile procedurale ale acestora.
e) propune și susține soluții pentru îmbunătățirea activității departamentului;
f) supune aprobării Adunării generale a membrilor Departamentului măsurile ce trebuie luate în situații care nu au fost prevazute de prezentul Regulament;
g) prezintă Adunării membrilor departamentului și Consiliului Director al BRAT informari asupra desfasurarii activităților, a evolutiilor și problemelor apărute în activitatea departamentului

Art.18 Comisia tehnică lucrează în prezența a cel puțin jumătate dintre membrii săi, dar minim un reprezentant al fiecarei categorii de membri: reprezentanti directi ai influencerilor/regii de publicitate sau agentii/clienti de publicitate. Comisia Tehnică ia decizii cu majoritate simplă.

Directorul de Departament sau Directorul General BRAT are drept de vot în cadrul comisiei.

Art.19 Un membru al Comisiei Tehnice isi poate pierde calitatea de membru al Comisiei Tehnice in urmatoarele situatii:

a) prin revocare de catre Adunarea Generala a DSM
b) prin pierderea calitatii de reprezentant al membrului asociatiei,
c) prin retragere motivata in scris, adresata Comisiei Tehnice / Directorului General BRAT.
d) in cazul neparticiparii la 3 sedinte consecutive ale Comisiei Tehnice DSM, sau la 5 sedinte pe parcursul unui an calendaristic.
e) când membrul activ pe care il reprezinta devine membru observator

Prin incetarea calitatii de membru in Comisia Tehnica a DSM, locul acestuia devine vacant pana la intrunirea urmatoarei Adunari Generale a DSM.

Art.20 Atribuțiile Directorului de Departament sunt următoarele:

a) convoacă, ori de câte ori este nevoie, Comisia Tehnică;
b) elaborează și pregătește materialele supuse analizei Comisiei Tehnice și le transmite membrilor Comisiei Tehnice cu cel puțin trei zile lucrătoare înainte de data ședinței;
c) organizează și conduce sedintele Comisiei Tehnice;
d) prezintă Directorului General al BRAT și Comisiei Tehnice rapoarte asupra activității și problemelor apărute în derularea contractului de prestări servicii;
e) păstrează legătura directa cu furnizorii de servicii in vederea rezolvarii situatiilor exceptionale.
f) consultă Comisia Tehnică cu privire la stabilirea și modificarea detaliilor metodologice și procedurale de realizare a studiilor din cadrul DSM
g) stabilește și modifică, cu aprobarea Comisiei Tehnice, detaliile metodologice și procedurale de realizare a studiilor din cadrul DSM in conditiile prevazute de regulament.
h) informează membrii DSM cu privire la obligațiile si drepturile ce le revin in urma adoptării calitatii de membru in cadrul Departamentului
i) prezintă rapoarte periodice asupra situației departamentului către Directorul General BRAT, Consiliul Director BRAT și către Adunarea membrilor;
j) pregateste si trimite materialele pentru sedinta Adunarii Generale a Departamentului cu minim 3 zile lucratoare înaintea datei sedintei;
k) pentru interpretarea oricăror articole din prezentul Regulament, ori pentru clarificarea oricărui aspect al întregului proces al realizarii studiilor din cadrul Departamentlui, membrii. DSM vor lua legătura cu Directorul de Departament / Directorul General BRAT.

Capitolul IV. MEMBRII DEPARTAMENTULUI DE SOCIAL MEDIA

Art.20 Dobândirea calității de membru a departamentului se realizează prin îndeplinirea cumulativă a următoarelor condiții:

a) Solicitantul trebuie să dețină calitatea de membru BRAT,
b) Solicitantul trebuie sa depună o cerere de aderare la Departamentul de Social Media, în formatul standard care se gasește pe site-ul BRAT,
c) Solicitantul trebuie să achite taxa de aderare la DSM, în condițiile stabilite de Adunarea membrilor departamentului,
d) Solicitantul se angajează să participe la realizarea studiilor efectuate in cadrul DSM, în condițiile stabilite de Adunarea Generală, prin semnarea contractelor aferente studiilor desfășurate de departament,
e) Solicitantul îndeplinește și celelalte condiții ori obligații prevăzute în Statutul BRAT și în prezentul Regulament,
f) Solicitantul susține financiar funcționarea departamentului și își asumă obligațiile de respectare a prezentului regulament,
g) Solicitantul nu desfășoara acțiuni care contravin obiectivelor departamentului.

Art.21 Membrii DSM vor desemna reprezentantul companiei in relatia cu Departamentului, persoana fizica, in conditiile prevazute de Statutul asociatiei si Regulamentul de Organizare si Functionare al BRAT. Acesta va fi denumit “Reprezentantul DSM”.

Datele de contact ale “Reprezentantului DSM” vor fi transmise catre Directorul de Departament odata cu cererea de aderare la departament.

Membrii DSM sunt obligați să anunțe Directorul de Departament, în scris, în termen de 7 zile de la data producerii oricarei modificari care ar interveni cu privire la, cu titlu exemplificativ, inlocuirea reprezentantul DSM sau datele de contact ale acestuia.

Toate informarile/solicitarile/comunicarile si alte asemenea actiuni, facute in cadrul Departamentului se vor efectua catre “Reprezentantul DSM” în scris, inclusiv pe fax sau mijloacele electronice in conditii legale. Acestea vor fi transmise de catre asociatie la datele de contact ale reprezentantului si vor fi considerate primite in termen de 3 zile de la transmitere.

In lipsa desemnarii de catre membrul DSM a unui Reprezentant DSM sau in cazul in care acesta este indisponibil, locul acestuia in relatia cu Departamentului va fi preluat de catre reprezentantul unic al membrului in relatia cu asociatia BRAT, ‚Reprezentantul BRAT’.

Capitolul V. DREPTURILE SI OBLIGATIILE MEMBRILOR DSM

Art.22 Membrii Departamentului de Social Media au următoarele drepturi:

a) de a fi informați cu privire la desfășurarea activității în cadrul departamentului,
b) sa facă recomandări și propuneri cu privire la modul de desfășurare al activității departamentului, al realizării studiilor din cadrul Departamentului sau în vederea amendării regulamentelor aplicabile,
c) de a utiliza rezultatele puse la dispoziție, cu respectarea prevederilor regulamentelor aplicabile,
d) să solicite și să primească documente care să îi sprijine în desfășurarea activității proprii, în conformitate cu regulile, regulamentele aplicabile și deciziile Consiliului Director BRAT sau altor foruri de conducere și/sau funcționare a BRAT.

Art.23 Membrii Departamentului de Social Media au următoarele obligații:

a) să respecte scopul și obiectivele BRAT și ale departamentului,
b) să sprijine direct sau prin acțiunile proprii activitatea BRAT și a Departamentului,
c) să nu inițieze sau desfășoare acțiuni care să prejudicieze în mod direct sau indirect activitatea BRAT sau a departamentului,
d) să semneze și să mențină în vigoare contractele pentru realizarea studiilor din cadrul DSM, în forma lor decisă de către Adunarea Generală a membrilor departamentului,
e) să nu aduca la cunostința niciunui terț informațiile care le sunt puse la dispoziție, în orice formă, ca urmare a calității de membru BRAT sau a departamentului, cu excepția rezultatelor studiilor pentru care se aplică prevederile prezentului regulament,
g) de a face demersurile necesare soluționării pe cale amiabilă a oricărui posibil diferend cu BRAT sau Departamentul,
h) de a cunoaste și respecta regulamentele BRAT și ale Departamentului aplicabile, acestea fiind disponibile la sediul asociației și pe site-ul oficial al acesteia.

Capitolul VI. COSTURILE SI MODELUL DE FINANTARE

Art.24 Costul total al studiilor realizate de departament este format din următoarele componente:

a) Costuri de realizare a studiului.
b) Servicii și costuri de control al calității studiului.
c) Costuri de publicare a rezultatelor  studiului și costuri de marketing.
d) Costuri administrative.

Art.25 Costul total al studiului MIP Influencer Marketing va fi acoperit, în mod diferențiat, de către membrii activi ai departamentului dupa cum urmeaza:

1. Beneficiarii MIP Influencer Marketing vor fi impartiti in doua categorii, in functie de cifra de afaceri afisata pe site-ul Ministerului Finantelor (mfinante.ro) pentru ultima perioada disponibila. Criteriile, sau plafonul, utilizat pentru a diferentia beneficiarii intre cele doua categorii va fi stabilit, anual, de catre Adunare Generala a DSM si validat de catre CD BRAT.
2. Contribuția anuala  in cadrul studiului pentru o  companie din a doua categorie va fi egala cu 60% din contributia unei companii din prima categorie.

Capitolul VII. DISPOZITII FINALE

Art.26 Versiunea tipărita a Regulamentului in forma actualizata si aprobata de Adunarea Generala a membrilor se găsește in permanenta la sediul asociației si poate fi consultata oricând de către membrii DSM. O varianta electronica a regulamentului poate fi accesata pe site-ul asociației.

Art.27 Orice membru al Departamentului poate renunța la calitatea de membru la cerere, obligațiile in curs la data renunțării ramanand in vigoare pana la data executării lor in totalitate.

ANEXA NR. 1 LA REGULAMENTUL DE ORGANIZARE ȘI FUNCTIONARE AL DEPARTAMENTULUI SOCIAL MEDIA

Conținutul AOA privind Studiul MIP IM:

Acordul Operatorilor Asociati (AOA) ai DSM privind Studiul MIP IM inseamna totalitatea deciziilor luate de către Operatorii Asociați în legătura cu scopul general și mijloacele de prelucrare a DCP în cadrul acestui Studiu și conține totalitatea instrucțiunilor pe care aceștia le transmit Persoanei Împuternicite de Operator (BRAT). In categoria Operatorilor Asociati ai DSM intra membrii DSM.

Astfel, AOA ai DSM privind Studiul MIP IM este alcatuit din suma urmatoarelor decizii, în toate aspectele ce pot avea impact asupra prelucrarii DCP de catre BRAT (referirea la documentele/deciziile generale privind toti membrii BRAT este considerata facuta doar la aspectele aplicabile Studiului MIP IM):

1. Statutul BRAT;
2. Decizii ale Adunarii Generale BRAT;
3. Decizii ale Consiliului Director BRAT;
4. Regulamentul de Organizare și Functionare al BRAT;
5. Regulamentul de Organizare și Functionare al DSM;
6. Deciziile Adunărilor Generale ale membrilor DSM;
7. Metodologia privind realizarea Studiului MIP IM;
8. Contractele BRAT cu furnizorii pentru realizarea Studiului MIP IM;
9. Deciziile Comisiei Tehnice a DSM.

Fiecare dintre documentele ce alcatuiesc AOA sunt decise de catre forurile competente, conform regulamentelor în vigoare. 

Orice modificare a unuia dintre elementele sus-mentionate ale AOA pentru Studiul MIP IM este considerat implicit ca facand parte din AOA, fara a mai fi necesara o Decizie a AG a DSM în acest sens.

 

Capitolul III MEMBRII DEPARTAMENTULUI PENTRU DATE, ANALIZE SI STUDII

Art.13 Dobandirea calitatii de membru observator a Departamentului se realizeaza prin indeplinirea cumulativa a urmatoarelor conditii:

  1. Solicitantul trebuie sa detina calitatea de membru BRAT,
  2. Solicitantul trebuie sa depuna o cerere de aderare la DDAS, in formatul standard care se gaseste pe site-ul BRAT,
  3. Solicitantul trebuie sa achite taxa de aderare la DDAS, in conditiile stabilite de adunarea membrilor DDAS. Solicitantii care adera pana la data de 31 decembrie 2024 inclusiv sunt scutiti de obligatia de achitare a taxei de aderare la departament.
  4. Solicitantul indeplineste şi celelalte condiţii ori obligaţii prevăzute în Statutul BRAT şi în prezentul Regulament,
  5. Solicitantul susţine financiar funcţionarea Departamentului si isi asuma obligaţiile de respectare a regulamentului DDAS,
  6. Solicitantul nu desfasoara actiuni care contravin obiectivelor departamentului

In plus fata de conditiile sus-mentionate, solicitantul care doreste sa fie membru activ, cu drept de vot in DDAS, se angajează să participe la realizarea studiilor Departamentului pentru Date, Analize si Studii, prin semnarea contractelor aferente studiilor desfasurate de DDAS, in conditiile si conform prevederilor prezentului regulament.

Art.14 Directorul de Departament sau Directorul General BRAT constata indeplinirea conditiilor mentionate mai sus si certifica calitatea de membru a Departamentului.

Art.15 In situatia in care Directorul de Departament /Directorul General apreciaza ca solicitantul nu indeplineste ultima conditie (f.), cererea de aderare la DDAS va fi discutata cu ocazia urmatoarei sedinte a Consiliului Director BRAT, care va lua o decizie cu privire la acordarea sau nu a calitatii de membru DDAS.            

Art.16 Calitatea de membru DDAS se pierde la momentul la care membrul DDAS nu respecta oricare dintre conditiile mentionate la art. 13 literele a, d, e, sau f.

Art.17 DDAS este compus din membri activi si membri observatori.

Membrii activi ai DDAS sunt acei membri care au în vigoare un contract pentru realizarea studiilor DDAS, incheiat în conformitate cu art. 13. În situaţia în care un membru DDAS activ nu are un contract de studii în vigoare, încheiat în conform cu art. 13, pentru o perioada de cel putin 30 de zile, membrul DDAS activ devine membru observator.

La momentul în care membrul observator are in vigoare un contract de studii, în condiţiile art. 13, membrul observator devine membru activ.

În cadrul Departamentului membrii activi au drept de vot, iar membrii observatori nu au drept de vot.

La momentul la care un membru activ devine membru observator, acesta isi pierde si calitatea de membru al Grupului Operational al DDAS, precum si pe cea de membru al Comisiei Tehnice a DDAS, in situatia in care detinea oricare dintre cele doua calitati.

Un membru BRAT din categoria “terti interesati” poate avea doar calitatea de membru activ al DDAS. Dupa aderarea la Departament, membrul din categoria “terti interesati” are la dispozitie un termen maxim de 6 luni pentru semnarea unui contract pentru realizarea studiilor DDAS. Daca un membru activ din categoria “terti interesati” nu mai are un contract valabil incheiat pe o perioada mai mare de 6 luni, acesta isi pierde calitatea de membru al Departamentului.

Capitolul IV DREPTURILE ŞI OBLIGAŢIILE MEMBRILOR DEPARTAMENTULUI PENTRU DATE, ANALIZE SI STUDII

Art.18 Membrii Departamentului pentru Date, Analize si Studii, atat cei observatori, cat si cei activi, au urmatoarele drepturi:

  1. de a fi informati cu privire la desfasurarea activitatii in cadrul departamentului,
  2. sa faca recomandari si propuneri cu privire la modul de desfasurare al activitatii DDAS, al realizarii studiilor acestuia sau in vederea amendarii regulamentelor aplicabile,
  3. de a utiliza rezultatele puse la dispozitie de DDAS, cu respectarea prevederilor regulamentelor aplicabile,
  4. sa utilizeze siglele aferente studiilor realizate de Departament in conditiile regulamentelor aplicabile,
  5. sa solicite si sa primeasca de la DDAS documente care sa ii sprijine in desfasurarea activitatii proprii, in conformitate cu regulile, regulamentele aplicabile si deciziile Consiliului Director BRAT sau altor foruri de conducere si/sau functionare a BRAT.

Art.19 Membrii Departamentului pentru Date, Analize si Studii, atat cei observatori, cat si cei activi, au urmatoarele obligatii:

  1. sa respecte scopul si obiectivele BRAT si DDAS
  2. sa sprijine direct sau prin actiunile proprii activitatea BRAT si a DDAS,
  3. sa nu initieze sau desfasoare actiuni care sa prejudicieze in mod direct sau indirect activitatea BRAT sau DDAS,
  4. suplimentar fata de membrii observatori, membrii activi au obligatia sa semneze si sa mentina in vigoare contractul pentru realizarea studiilor DDAS, in forma sa decisa de catre Adunarea Generala a membrilor DDAS,
  5. nu aduc la cunostinta nici unui tert informatiile care le sunt puse la dispozitie, in orice forma, ca urmare a calitatii de membru BRAT sau DDAS, cu exceptia rezultatelor studiului pentru care se aplica prevederile prezentului regulament,
  6. nu realizeaza si nu participa la studii de cercetare multimedia, strategie si consum de produse si servicii, studii care utilizeaza o metodologie similara cu cea utilizata de BRAT pentru realizarea studiilor proprii, asa cum a fost ea stabilita de membrii Departamentului pentru Date, Analize si Studii,
  7. fac demersurile necesare solutionarii pe cale amiabila a oricarui posibil diferent cu BRAT sau DDAS,
  8. cunosc si respecta regulamentele BRAT si DDAS aplicabile, acestea fiind disponibile la sediul asociatiei si pe site-ul oficial al acesteia

Capitolul V FUNCTIONAREA DEPARTAMENTULUI

Art.20 Conducerea Departamentului va fi asigurată de:

  1. a) Adunarea Generala a membrilor DDAS;
  2. b) Comisia Tehnică a DDAS;
  3. c) Grupul Operational al DDAS;
  4. d) Vicepresedintele DDAS.

Art.21 Adunarea generala a membrilor Departamentului este formată din reprezentanţii membrilor Departamentului si are următoarele atribuţii:

  1. stabileşte obiectivele studiilor realizate
  2. stabilieste standardele, metodologia şi condiţiile tehnice generale de realizare a studiului de strategie multimedia si masurare a consumului de produse si servicii (SNA FOCUS), printre care sunt:
  • universul studiului
  • metoda de intervievare
  • marimea esantionului si modalitatea de extragere
  • proceduri de control
  • sectiunile chestionarului, tipurile de informatii culese şi gradul de detaliere a acestora
  1. stabileste modul de publicare si livrare al rezultatelor studiilor si conditiile de realizare a acestora, cu exceptia publicarii rezultatelor aferente publicatiilor tiparite, care sunt decise in cadrul Comisiei Tehnice.
  2. aprobă toate costurile legate de realizarea studiului, obţinerea şi publicarea rezultatelor,
  3. stabileste modalitatea de finanţare a tuturor costurilor studiului,
  4. discută şi aprobă proiectul anual de activitate al Departamentului;
  5. elaborează Regulamentul Departamentului pentru Date, Analize si Studii şi modificările acestuia, pe care le supune apoi aprobării Consiliului Director al BRAT;
  6. aprobă anual componenţa membrilor Comisiei Tehnice DDAS;
  7. aprobă proiectele de contracte ce urmează a fi semnate de către organele de conducere ale BRAT în vederea realizării studiului;
  8. validează licitaţia şi rezultatul acesteia pentru desemnarea instituţiei/instituţiilor cu sprijinul căreia/cărora va fi efectuat studiul;
  9. decide asupra destinaţiei sumelor colectate în fondul special al Departamentului;
  10. aprobă strategia de securitate, masurile generale si/sau procedurile interne ce vor fi implementate de BRAT (in calitate de Persoana Împuternicita de Operator), in vederea respectării prevederilor GDPR cu privire la activitatea Departamentului pentru Date, Analize si Studii si a studiilor realizate in cadrul acestuia;
  11. aprobă componenţa Acordului Operatorilor Asociați (AOA) aferent studiilor realizate in cadrul DDAS, părțile componente ale AOA urmând a fie decise după caz, de forurile competente conform regulamentelor aplicabile.

Art.22 Pentru şedintele adunării membrilor, fiecare membru  va fi reprezentat de catre reprezentantul sau in relatia cu Departamentul pentru Date, Analize si Studii, desemnat in conditiile Regulamentului de Organizare si Functionare BRAT, reprezentant care prin votul său va exprima poziţia membrului care l-a desemnat.

Modalitatea de vot în cadrul Departamentului este cea definită în articolele urmatoare ale prezentului regulament.

Art.23 La adunarea generală toţi membrii vor fi convocaţi în scris, inclusiv prin mijloacele electronice, sub semnătura directorului de Departament sau a Directorului General, cu cel puţin sapte zile înainte de data stabilită pentru adunarea generala.

În convocare trebuie specificate ordinea de zi, data, locul şi ora şedinţei.

Materialele in vederea sustinerii ordinii de zi pot fi consultate de catre membri la sediul BRAT si pe site-ul BRAT, utilizand un mod de acces personalizat. Materialele sedintei vor fi disponibile cu cel putin 3 zile inainte de data sedintei.

Art.24 Adunarea generală a membrilor este valabil întrunită cu majoritatea simplă a membrilor activi. Dupa trecerea a 30 de minute de la ora convocata pentru sedinta, adunarea generala va fi considerata valabil întrunită prin intrunirea majoritatii simple a membrilor activi din categoria agentii.

Adunarea generală a membrilor poate lua decizii valabile cu majoritatea simplă a voturilor exprimate de catre membrii activi în adunarea generală valabil constituită. Voturile sunt distribuite conform articolelor urmatoare.

La adunarea generală pot lua parte toţi membrii DDAS, fiecare membru activ avand drept de vot.

Art.25 Votul în cadrul şedinţelor adunării membrilor Departamentului va fi exercitat de catre membrii activi astfel:

Membrii activi prezenti în adunarea generală legal constituită exprimă 100% din numărul total de voturi necesare în luarea deciziilor.

Art.26 Intre membrii activi prezenti, voturile sunt distribuite în mod egal, fiecare membru activ prezent, indiferent de categoria din care face parte, avand 1 vot.

Art.27 Comisia Tehnică a Departamentului pentru Date, Analize si Studii este formata din:

  1. 8 membri activi ai DDAS din categoriile: agenţii, regii, clienti de publicitate, entitati media.
  2. b) Directorul de proiect / Directorii de proiecte

Art.28  Calitatea de membru al Comisiei Tehnice a Departamentului pentru Date, Analize si Studii poate înceta in urmatoarele situatii:

  1. prin revocare de către Adunarea Generală a DDAS al BRAT,
  2. prin pierderea calităţii de reprezentant in DDAS al BRAT al membrului asociatiei,
  3. prin retragere motivată în scris, adresată directorului de Departament,
  4. in cazul neparticipării la 3 şedinţe consecutive ale Comisiei Tehnice, sau la 5 şedinţe pe parcursul unui an calendaristic.

Prin incetarea calitatii de membru in Comisia Tehnica a DDAS al BRAT locul acestuia va deveni vacant, pana la data urmatoarei sedinte a Adunarii Generale a DDAS BRAT.

Art.29 Membrii Comisiei Tehnice DDAS vor fi convocaţi în scris, inclusiv prin mijloacele electronice, sub semnătura Directorului de Departament sau a Directorului General, cu cel puţin trei zile înainte de data stabilită pentru sedinta.

În convocare trebuie specificate ordinea de zi, data, locul şi ora şedinţei.

Materialele in vederea sustinerii ordinii de zi pot fi consultate de catre membri la sediul BRAT si pe site-ul BRAT, utilizand un mod de acces personalizat.

Materialele sedintei vor fi disponibile cu cel putin 3 zile inainte de data sedintei.

Art.30     Comisia tehnică este valabil constituita în prezenţa a cel puţin jumătate dintre membrii săi şi a directorului de proiect SNA FOCUS /Directorilor de proiecte /Directorului general al BRAT. Comisia tehnică ia decizii cu majoritate simplă a membrilor prezenti.

Directorul de proiect /Directorul General BRAT are drept de vot în cadrul comisiei.

Comisia Tehnica poate lua decizii in scris, cu majoritate calificata a membrilor Comisiei Tehnice.

Art.31 Atribuţiile Comisiei Tehnice DDAS:

  1. supraveghează derularea contractului studiului SNA FOCUS si a altor studii desfasurate de Departamentul pentru Date, Analize si Studii al BRAT.
  2. propune schimbarea prestatorului şi organizarea unei noi licitaţii pentru această schimbare;
  3. propune modificări ale regulamentului;
  4. propune Adunării Generale a membrilor Departamentului standarde, metodologii, strategii de lucru şi condiţii tehnice generale pentru realizarea studiului, conform Art 21, pct.1
  5. prezintă rapoarte periodice asupra situaţiei Departamentului către Consiliul Director BRAT şi către adunarea membrilor;
  6. colaborează cu directorul de proiect SNA FOCUS/directorii de proiecte la realizarea obiectului de activitate al Departamentului;
  7. propune şi susţine soluţii pentru îmbunătăţirea activităţii Departamentului;
  8. supune aprobării adunării membrilor şi CD BRAT măsurile ce trebuie luate în situaţii care nu au fost reglementate prin prezentul regulament;
  9. urmăreşte aplicarea regulamentului;
  10. supraveghează îndeplinirea de către prestator a contractului;
  11. elaborează şi supune aprobării adunării membrilor caietul de sarcini în baza căruia se efectuează licitaţia şi/sau studiul/ studiile, precum şi modificări ale acestuia/acestora;
  12. colaboreaza cu directorul de proiect SNA FOCUS/directorii de proiecte la elaborarea strategiei şi a modalităţilor de finanţare a studiului/studiilor;
  13. prezintă Adunării membrilor şi Consiliului Director al BRAT rapoarte asupra activităţii şi problemelor apărute în activitatea Departamentului;
  14. pe baza propunerilor directorului de proiect SNA FOCUS/directorilor de proiecte, aprobă stabilirea şi modificarea detaliilor metodologice şi procedurale de realizare a SNA FOCUS/altor studii DDAS, în vederea aplicării şi respectării prevederilor Art. 21 pct.1;
  15. Stabileste conditiile de masurare si publicare a rezultatelor de audienta pentru publicatiile tiparite si le prezinta Consiliului Director BRAT pentru validare.
  16. Stabileste metoda de calcul a audientei publicatiilor tiparite. Actualizeaza lista de publicatii incluse in studiu, si le supune validarii Consiliului Director BRAT
  17. stabilește masuri si modalități de punere in aplicare a AOA aferent studiilor realizate in cadrul DDAS si a strategiilor stabilite de Adunarea Generala a membrilor DDAS in vederea respectării GDPR in cadrul prelucrării de date cu caracter personal de către BRAT (ca Persoana Împuternicita de Operator).

Art.32     Grupul Operational al DDAS functioneaza in cadrul Departamentului conform prevederilor ROF BRAT si are urmatoarele atributii:

  1. organizeaza licitatiile in vederea identificarii furnizorilor pentru contractele Departamentului, cu respectarea prevederilor regulamentelor;
  2. negociaza contractele Departamentului cu prestatorii;
  3. supraveghează derularea contractelor Departamentului;
  4. propune schimbarea prestatorilor şi organizarea unei noi licitaţii pentru această schimbare;
  5. prezintă rapoarte periodice asupra situaţiei Departamentului către Consiliul Director BRAT şi către adunarea membrilor BRAT;
  6. colaborează cu directorul de proiect al Departamentului/directorii de proiecte si Directorul General BRAT la realizarea obiectului de activitate al Departamentului;
  7. propune şi susţine soluţii pentru îmbunătăţirea activităţii Departamentului;
  8. colaboreaza cu directorul de proiect al Departamentului/ directorii de proiecte si Directorul General BRAT la elaborarea strategiei şi a modalităţilor de finanţare ale Departamentului;
  9. iniţiază şi organizează licitaţia pentru contractarea serviciilor de realizare a studiului/studiilor;
  10. negociază costurile legate de realizarea studiului/studiilor, de obţinerea şi publicarea rezultatelor şi modalitatea de acoperire a acestor costuri;
  11. ia decizii, in timp util, in numele Operatorilor Asociati din cadrul DDAS, in privinta unor aspecte privind prelucrarea de date cu caracter personal (DCP) de catre BRAT (in calitate de Persoana Imputernicita de Operator), astfel:
    • decide solutionarea cererilor sau plângerilor primite de către BRAT de la Persoanele Vizate sau de la terți, cu excepția cererilor la care BRAT poate formula in mod direct un răspuns, in baza legii;
    • evaluează orice încălcare a securității DCP in legatura cu studiile DDAS si stabileste măsurile de remediere și corecție ce urmeaza a fi puse in aplicare de BRAT.
    • evaluează riscul privind incalcarea drepturilor și libertăților Persoanelor Vizate in baza respectarii GDPR si decide notificarea autoritatii de supraveghere competenta si/sau a Persoanelor Vizate;
    • decide orice alte masuri in situații excepționale si care impun masuri de urgenta.

Art.33 Vicepresedintele BRAT al DDAS activeaza in cadrul DDAS conform prevederilor ROF BRAT si are urmatoarele atributii:

  1. preia partial atributiile Presedintelui BRAT, in chestiunile ce privesc strict activitatile DDAS, fara a-l inlocui pe Presedintele BRAT;
  2. in privinta prelucrarii de catre BRAT de DCP (in calitate de Persoana Imputernicita de Operator), are urmatoarele atributii specifice:
    • notifica in scris, in timp util, autoritatea de supraveghere competenta, in situația in care Grupul Operational al DDAS a decis notificarea;
    • notifica prompt Persoanele Vizate, in situația in care Grupul Operational al DDAS a decis notificarea;
    • indeplineste rolul de punct de contact al Operatorilor Asociati ai DDAS cu autoritatea de supraveghere competenta,
    • indeplineste rolul de punct de contact al Operatorilor Asociati ai DDAS cu Persoanele Vizate;
    • colaboreaza cu responsabilul cu protectia datelor din cadrul BRAT cu privire la indeplinirea obligatiilor specifice GDPR.

In situații excepționale, in care Vicepreședintele BRAT al DDAS nu își poate exercita oricare dintre atribuțiile legate de prelucrarea de DCP de catre BRAT, in caz de urgenta, atribuțiile sale vor fi preluate, temporar, de către un membru al Grupului Operațional al DCS.

Art.34     Atribuţiile Directorului de Proiect SNA FOCUS/Directorilor de proiecte

  1. convoacă, ori de câte ori este nevoie, Comisia Tehnică;
  2. elaborează şi pregăteşte materialele supuse analizei Comisiei Tehnice şi le transmite membrilor Comisiei Tehnice cu cel puţin trei zile lucratoare înainte de data şedinţei;
  3. organizează şi conduce şedinţele Comisiei Tehnice;
  4. prezintă directorului general BRAT şi Comisiei Tehnice rapoarte asupra activităţii şi problemelor apărute în derularea contractului;
  5. urmăreşte colectarea fondurilor necesare efectuării studiului şi a obţinerii şi publicării rezultatelor;
  6. supraveghează derularea contractului de realizare a studiului/studiilor, păstrând în permanenţă legătura cu prestatorul/prestatorii;
  7. consultă Comisia Tehnică cu privire la stabilirea şi modificarea detaliilor metodologice şi procedurale de realizare a SNA FOCUS/altor studii DDAS;
  8. stabileşte şi modifică, cu aprobarea Comisiei Tehnice, detaliile metodologice şi procedurale de realizare a SNA FOCUS/ altor studii DDAS în vederea aplicării şi respectării prevederilor Art. 21 pct. 1.

Capitolul VI SECŢIUNEA 1 FINANŢARE

Art.35     Contribuţiile financiare ale membrilor Departamentului sunt:

  1. a) costurile studiului/studiilor;
  2. b) taxa de aderare;

Taxa de aderare se va plăti de către membrii BRAT care doresc să adere la Departament şi va fi stabilită anual de către Adunarea Generala a membrilor.

Taxa de aderare va fi colectată în fondul special al Departamentului.

Art.36     Pentru cheltuieli excepţionale, membrii Departamentului pentru Date, Analize si Studii vor constitui, pe baza hotărârii Adunării Membrilor, un fond special, evidenţiat separat în bugetul BRAT. Fondul special este la dispoziţia Adunării Membrilor Departamentului.

Art.37 În afara respectării reglementărilor legale cu privire la evidenţa contabilă a unei instituţii, veniturile şi cheltuielile Departamentului vor fi înregistrate şi evidenţiate şi separat de celelalte cheltuieli efectuate de BRAT, pentru facilitarea controlului de către membrii Departamentului.

SECTIUNEA 2

COSTURILE STUDIULUI SNA FOCUS

Art.38     Costul total al studiului este format din următoarele componente:

  1. Costuri de realizare a studiului SNA FOCUS
  2. Servicii şi costuri de control al calităţii studiului SNA FOCUS.
  3. Costuri de publicare a studiului SNA FOCUS şi costuri de marketing.

Costul total al studiului SNA FOCUS va fi acoperit în mod diferenţiat de către membrii Departamentului, dupa cum urmeaza:

Contribuţia fiecarui membru va fi calculata prin împărţirea Costului total al studiului SNA FOCUS la numarul total ponderat al urmatoarelor categorii de membri: agentii de media, agentii de PR sau creatie, regii de publicitate si terti interesati. Aceste categorii de membrii vor avea ponderi diferite in calculul contributiei ce revine fiecaruia, astfel:

Ponderea unei agentii de media este 100% daca achizitioneaza toate rezultatele studiului sau proportional cu volumul de date la care au acces conform modului de calcul al contibutiei platite de Agentiile Media ce achizioneaza un pachet redus de date, detaliat in Anexa 2.

Ponderea contributiei unei Agentii de PR sau Creatie este de 60% din contributia platita de o agentie de media.

Ponderea contributiei unei regii de publicitate este de 60% (din contributia platita de o agentie de media), cu posibilitatea de a opta pentru plata a 30% din contributia platita de o agentie de media daca se achizitioneaza pachetul redus de 30% din date.

Ponderea contributiei unui tert interesat este de 50% din contributia platita de o agentie de media.

In categoria „terti interesati” nu pot fi incluse companii de cercetare de piata, in cazul studiului SNA FOCUS.

Contributia unui client de publicitate pentru un an de studiu este decisa anual de catre Adunarea Generala a DDAS.

Contributia unei entitati media pentru un an de studiu este decisa anual de catre Adunarea Generala a DDAS.

Contribuţiile plătite de clienţii de publicitate si de catre entitatile media pentru SNA FOCUS vor fi scăzute din suma totala a studiului din care sunt calculate contribuţiile plătite de agenţiile de media, agentiile de PR sau Creatie, terti interesati şi regiile de publicitate.

Valoarea contractului tutror categoriilor de membrii care devin clienţi SNA FOCUS după data începerii studiului pentru anul în curs este egală cu valoarea contractului aferent categoriei de membru din care face parte înainte de data menţionată.

Art.39 Toate contribuţiile pentru realizarea studiului vor fi achitate către instituţia agreată de Adunarea membrilor Departamentului şi de către CD BRAT, în rate, conform eşalonării convenite contractual cu prestatorul/prestatorii care efectuează studiul.

Art. 40. Daca un membru activ DDAS inregistreaza restante la plata facturilor SNA FOCUS pentru 2 transe consecutive, cu mai mult de 2 luni, BRAT poate decide rezilierea contractului, membrul DDAS urmand sa suporte prevederile regulamentare in consecinta.

Art. 41 Dupa data incetarii contractului SNA FOCUS, beneficiarul studiului mai are dreptul de a utiliza rezultatele istorice ale SNA FOCUS, prin intermediul softului de exploatare a rezultatelor, pentru o perioada de maxim 3 luni. Dupa aceasta perioada rezultatele pot fi utilizate in continuare, dar softul de vizualizare si exploatare a rezultatelor nu va mai putea fi utilizat de fostul beneficiar. Respectivul beneficiar poate opta pentru utiliarea softului in continuare, cu bazele de date istorice, pentru perioade de minim 1 an. Astfel, cumpararea licentei pentru exploatarea datelor istorice va fi de 300 EUR, pentru fiecare an, fara a putea beneficia de dezvoltarile ulterioare ale softului sau de actualizari ale bazelor de date.

Aceste prevederi se aplica atat pentru membrii Departamentului cat si pentru companiile care nu mai sunt membre in DDAS dar sunt membre BRAT.

In cazul in care fostul beneficiar si-a pierdut calitatea de membru BRAT, fie ca s-a retras fie ca a fost exclus din Asociatie, acesta mai are dreptul de a utiliza rezultatele istorice ale SNA FOCUS, prin intermediul softului de exploatare a rezultatelor, pentru o perioada de maxim 3 luni de la incetarea contractului. Dupa aceasta perioada respectivul beneficiar nu va mai putea utiliza softul si nici nu va putea opta pentru cumpararea unei licente de utilizare a datelor istorice.

Capitolul VII EFECTUAREA STUDIILOR MULTIMEDIA, STRATEGIE SI CONSUM ŞI FURNIZAREA REZULTATELOR

Art.42 Beneficiarul poate utiliza rezultatele SNA FOCUS in scopul publicarii lor daca respecta formatul stabilit de BRAT, dupa cum urmeaza: specificarea sursei datelor in forma ’Sursa: Studiul National de Audienta FOCUS, perioada de masurare, BRAT’, specificarea universului studiului – descriere si marime.

Citarea acestor date se poate face de catre orice membru al Departamentului BRAT pentru Date, Analize si Studii ce beneficiaza de rezultatele Studiului National de Audienta FOCUS, respectand regulile de citare prevazute in paragraful anterior.

Citarea datelor nu se poate face de catre un membru care s-a retras sau a fost exclus din BRAT sau DDAS.

Beneficiarul poarta in totalitate raspunderea pentru corectitudinea datelor publicate si a formatului in care au fost publicate. Beneficiarul poate transmite datele ce urmeaza a le publica la BRAT, care se obliga sa raspunda asupra corectitudinii datelor ce urmeaza a fi publicate in maxim 2 zile lucratoare.

In cazul in care un Beneficiar aduce la cunostinta publica date eronate in legatura cu rezultatele SNA FOCUS, acesta trebuie sa puna la dispozitia BRAT aceleasi canale de comunicare, acelasi spatiu si pozitionare, pentru corectarea publica a datelor eronate prezentate public. Aceasta se va face imediat dupa autosesizarea beneficiarului sau in termen de 3 zile de la sesizarea scrisa a BRAT.

In cazul in care un membru care s-a retras sau a fost exclus din BRAT sau DDAS aduce la cunostinta publica date ale SNA FOCUS, ulterior retragerii sau excluderii lui, acesta trebuie sa puna la dispozitia BRAT aceleasi canale de comunicare, acelasi spatiu si pozitionare, pentru corectarea publica a datelor prezentate public. In cazul in care refuza, BRAT va folosi canalele proprii de comunicare pentru corectarea publica a datelor eronate prezentate public. Aceasta se va face in termen de 3 zile de la sesizarea scrisa a BRAT.

Capitolul VIII Exploatarea datelor

Art.43 Prin contractul încheiat cu prestatorul/prestatorii, toate datele studiului şi exploatarea acestora aparţin în totalitate şi în exclusivitate BRAT.

 

După analiza calitativă a studiului şi certificarea datelor, BRAT va pune la dispoziţia membrilor Departamentului rezultatele studiului.

 

 

Art. 44 Adunarea membrilor stabileşte natura, cantitatea, frecvenţa, formatul, precum şi condiţiile în care datele studiului sunt puse la dispoziţia terţilor.

 

Art. 45 Sigla SNA este urmatoarea:

     brat_logo_SNA_descriptor.jpg (614 KB)  

 

 

Sigla FOCUS este urmatoarea:

brat_logo_FOCUS_descriptor.jpg (619 KB)

Sigla SNA si/sau sigla FOCUS va fi folosita pe orice inscris oficial al Studiului National de Audienta FOCUS.

Art. 46 Sigla poate fi folosita de orice membru al DDAS ce beneficiaza de rezultatele Studiului National de Audienta FOCUS, numai alaturi de sintagma:

„Membru al Departamentului BRAT pentru Date, Analize si Studii ce beneficiaza de rezultate conform Studiului National de Audienta FOCUS realziat in perioada ........”, menţionandu-se ultima perioada de masurare a studiului pentru care membrul a beneficiat de rezultate.

 Art. 47 Sigla SNA si/sau sigla FOCUS nu poate fi folosita de un membru care s-a retras sau a fost exclus din BRAT sau DDAS.

Capitolul IX PREVEDERI METODOLOGICE

Art. 48 Modalitate de solutionare a solicitarilor referitoare la rezultatele SNA FOCUS

Solicitarea primita de catre BRAT va fi solutionata prin respectarea urmatoarelor etape:

  1. Directorul General va face demersurile necesare in vederea verificarii in principal a urmatoarelor aspecte metodologice:
    1. aplicarea in mod corespunzator a metodologiei studiului de catre companiile de cercetare,
    2. verificarea corectitudinii schemei de ponderare utilizata pentru rezultatele care fac obiectul solicitarii si identificarea eventualelor fluctuatii produse rezultatelor ca urmare a schimbarii acesteia,
    3. verificarea corectitudinii prelucrarii datelor si a furnizarii acestora prin intermediul softului specializat.
  2. In urma finalizarii verificarilor Directorul General va formula si transmite un raspuns la solicitare, comunicand rezultatul verificarilor de la punctul 1.
  3. Avand in vedere gradul de complexitate/detaliere al solicitarii, Directorul General poate decide daca solicitarea va fi supusa discutiei Comisiei Tehnice a DDAS cu ocazia urmatoarei sedinte, comunicand solicitantului acest aspect.
  4. Dupa primirea raspunsului formulat de Dir. Gen BRAT, in cazul in care Dir. Gen a decis netransmiterea solicitarii catre Comisia Tehnica a DDAS, solicitantul poate cere analizarea acesteia si in cadrul Comisiei Tehnice a DDAS cu ocazia urmatoarei sedinte.
  5. In cazul in care cererea va fi discutata in Comisia Tehnica DDAS, solicitantul are obligatia de a pune la dispozitia BRAT orice informatii/documente pe care le considera necesare in vederea sustinerii cererii sale, sau care sunt solicitate de BRAT.
  6. Comisia Tehnica DDAS, cu ocazia primei sale intalniri, va discuta solicitarea, in baza tuturor documentelor aferente.
  7. Comisia Tehnica va formula si transmite un raspuns catre solicitant.
  8. In oricare dintre situatii, raspunsul transmis va face referire la corectitudinea aplicarii metodologiei studiului, astfel:
    1. In situatia in care se constata ca metodologia a fost aplicata corect, acest lucru va fi transmis solicitantului.
    2. In situatia in care se constata ca metodologia nu a fost corect aplicata, BRAT va face cunoscuta membrilor sai greseala si implicatiile sale si va depune toate eforturile in vedere corectarii ei in cel mai scurt timp si furnizarii rezultatelor corecte

Capitolul X DISPOZIŢII FINALE

Art. 49 Faţă de împrejurarea că proiectele de contract al SNA FOCUS se aprobă de adunarea membrilor Departamentului, obligaţiile născute din aceste contracte şi prevederile lor sunt obligatorii pentru toti membrii Departamentului.

Nu este ţinut de prevederile alin.1 membrul care în termen de 10 zile de la adoptarea unei decizii cu privire la forma contractului pentru realizarea studiilor Departamentului îşi manifestă expres intenţia de a renunţa la calitatea de membru DDAS.

Art. 50 Versiunea actuala si aprobata de Adunarea Generala a membrilor DDAS se gaseste in permanenta la sediul asociatiei si poate fi consultata oricand de catre membri DDAS. O varianta electronica a regulamentului poate fi accesata pe site-ul asociatiei.

Art. 51 Orice membru al Departamentului poate renunta la calitatea de membru la cerere, obligatiile in curs la data renuntarii ramanand in vigoare pana la data executarii lor in totalitate.

Art. 52 Prezentul regulament contine si urmatoarele anexe, care fac parte integrala din acesta:

  • Anexa nr. 1: Conținutul Acordului Operatorilor Asociați (AOA) aferent studiului SNA FOCUS, care este opozabil tuturor membrilor DDAS activi si cu care BRAT are contracte in vigoare pentru SNA FOCUS).

Capitolul VI SECŢIUNEA 1 FINANŢARE

Art.35     Contribuţiile financiare ale membrilor Departamentului sunt:

  1. a) costurile studiului/studiilor;
  2. b) taxa de aderare;

Taxa de aderare se va plăti de către membrii BRAT care doresc să adere la Departament şi va fi stabilită anual de către Adunarea Generala a membrilor.

Taxa de aderare va fi colectată în fondul special al Departamentului.

Art.36     Pentru cheltuieli excepţionale, membrii Departamentului pentru Date, Analize si Studii vor constitui, pe baza hotărârii Adunării Membrilor, un fond special, evidenţiat separat în bugetul BRAT. Fondul special este la dispoziţia Adunării Membrilor Departamentului.

Art.37 În afara respectării reglementărilor legale cu privire la evidenţa contabilă a unei instituţii, veniturile şi cheltuielile Departamentului vor fi înregistrate şi evidenţiate şi separat de celelalte cheltuieli efectuate de BRAT, pentru facilitarea controlului de către membrii Departamentului.

SECTIUNEA 2

COSTURILE STUDIULUI SNA FOCUS

Art.38     Costul total al studiului este format din următoarele componente:

  1. Costuri de realizare a studiului SNA FOCUS
  2. Servicii şi costuri de control al calităţii studiului SNA FOCUS.
  3. Costuri de publicare a studiului SNA FOCUS şi costuri de marketing.

Costul total al studiului SNA FOCUS va fi acoperit în mod diferenţiat de către membrii Departamentului, dupa cum urmeaza:

Contribuţia fiecarui membru va fi calculata prin împărţirea Costului total al studiului SNA FOCUS la numarul total ponderat al urmatoarelor categorii de membri: agentii de media, agentii de PR sau creatie, regii de publicitate si terti interesati. Aceste categorii de membrii vor avea ponderi diferite in calculul contributiei ce revine fiecaruia, astfel:

Ponderea unei agentii de media este 100% daca achizitioneaza toate rezultatele studiului sau proportional cu volumul de date la care au acces conform modului de calcul al contibutiei platite de Agentiile Media ce achizioneaza un pachet redus de date, detaliat in Anexa 2.

Ponderea contributiei unei Agentii de PR sau Creatie este de 60% din contributia platita de o agentie de media.

Ponderea contributiei unei regii de publicitate este de 60% (din contributia platita de o agentie de media), cu posibilitatea de a opta pentru plata a 30% din contributia platita de o agentie de media daca se achizitioneaza pachetul redus de 30% din date.

Ponderea contributiei unui tert interesat este de 50% din contributia platita de o agentie de media.

In categoria „terti interesati” nu pot fi incluse companii de cercetare de piata, in cazul studiului SNA FOCUS.

Contributia unui client de publicitate pentru un an de studiu este decisa anual de catre Adunarea Generala a DDAS.

Contributia unei entitati media pentru un an de studiu este decisa anual de catre Adunarea Generala a DDAS.

Contribuţiile plătite de clienţii de publicitate si de catre entitatile media pentru SNA FOCUS vor fi scăzute din suma totala a studiului din care sunt calculate contribuţiile plătite de agenţiile de media, agentiile de PR sau Creatie, terti interesati şi regiile de publicitate.

Valoarea contractului tutror categoriilor de membrii care devin clienţi SNA FOCUS după data începerii studiului pentru anul în curs este egală cu valoarea contractului aferent categoriei de membru din care face parte înainte de data menţionată.

Art.39 Toate contribuţiile pentru realizarea studiului vor fi achitate către instituţia agreată de Adunarea membrilor Departamentului şi de către CD BRAT, în rate, conform eşalonării convenite contractual cu prestatorul/prestatorii care efectuează studiul.

Art. 40 Daca un membru activ DDAS inregistreaza restante la plata facturilor SNA FOCUS pentru 2 transe consecutive, cu mai mult de 2 luni, BRAT poate decide rezilierea contractului, membrul DDAS urmand sa suporte prevederile regulamentare in consecinta.

Art. 41 Dupa data incetarii contractului SNA FOCUS, beneficiarul studiului mai are dreptul de a utiliza rezultatele istorice ale SNA FOCUS, prin intermediul softului de exploatare a rezultatelor, pentru o perioada de maxim 3 luni. Dupa aceasta perioada rezultatele pot fi utilizate in continuare, dar softul de vizualizare si exploatare a rezultatelor nu va mai putea fi utilizat de fostul beneficiar. Respectivul beneficiar poate opta pentru utiliarea softului in continuare, cu bazele de date istorice, pentru perioade de minim 1 an. Astfel, cumpararea licentei pentru exploatarea datelor istorice va fi de 300 EUR, pentru fiecare an, fara a putea beneficia de dezvoltarile ulterioare ale softului sau de actualizari ale bazelor de date.

Aceste prevederi se aplica atat pentru membrii Departamentului cat si pentru companiile care nu mai sunt membre in DDAS dar sunt membre BRAT.

In cazul in care fostul beneficiar si-a pierdut calitatea de membru BRAT, fie ca s-a retras fie ca a fost exclus din Asociatie, acesta mai are dreptul de a utiliza rezultatele istorice ale SNA FOCUS, prin intermediul softului de exploatare a rezultatelor, pentru o perioada de maxim 3 luni de la incetarea contractului. Dupa aceasta perioada respectivul beneficiar nu va mai putea utiliza softul si nici nu va putea opta pentru cumpararea unei licente de utilizare a datelor istorice.