REGULAMENTUL DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE AL DEPARTAMENTULUI PENTRU DATE, ANALIZE SI STUDII
Aprobat la data de 22.05.2024, in ședința Adunării Generale a Departamentului pentru Date, Analize si Studii
Cuprins
PREAMBUL
Având în vedere:
- prevederile Statutului Biroului Roman de Audit Transmedia (BRAT), potrivit cărora intră în obiectul de activitate al Asociaţiei şi „oferirea către membrii Asociaţiei de servicii de marketing, complementare scopului Asociaţiei“,
- Hotărârea Adunării Generale BRAT din 04.04.2024 de înființare a Departamentului pentru Date, Analize si Studii (DDAS)
s-a elaborat prezentul Regulament de Organizare şi Funcţionare al Departamentului pentru Date, Analize si Studii.
Capitolul I DISPOZIŢII GENERALE
Art. 1 In vederea aducerii la indeplinire a scopului BRAT, obiectivele Departamentului pentru Date, Analize si Studii in cadrul BRAT sunt:
- Realizarea de studii de cercetare, studii multimedia, studii de strategie si/sau consum si alte tipuri de studii ce pot servi obiectivelor generale sau specifice ale organizatiei.
- Coordonarea activitatii BRAT in legatura cu colectarea, analiza si raportarea datelor generale ce pot servi intereselor industriei de media si publicitate si/sau stabilirea de catre membrii departamentului a unor definitii comune privind indicatorii de performanta ai produselor media si crearea unui set de reguli, standarde şi proceduri de realizare a studiilor realizate in cadrul BRAT.
Convenţional, în textul regulamentului, Departamentul pentru Date, Analize si Studii va fi denumit „Departamentul“ sau „DDAS”.
Departamentul pentru Date, Analize si Studii se constituie din membri BRAT care indeplinesc conditiile prezentului regulament.
Art. 2 Studiul National de Audienta FOCUS (SNA FOCUS) este denumirea conventionala a studiului de strategie multimedia si masurare a consumului de produse si servicii desfasurat de Departamentul pentru Date, Analize si Studii al BRAT.
Art. 3 Activitatea privind studiile realizate in cadrul Departamentului se desfăşoară de către BRAT, prin personal propriu sau prin intermediul unor instituţii agreate de BRAT.
Pentru a participa la studiu, toţi membrii Departamentului trebuie să semneze cu furnizorul/furnizorii desemnati de AG a DDAS un contract pentru realizarea studiilor desfasurate in cadrul Departamentului, contractul avand aceeasi formă si urmand acelasi model de finanţare pentru toti membrii DDAS apartinand unei categorii de membri, conform calitatii lor in raport cu DDAS si prevederilor prezentului regulament.
Art. 4 Departamentul pentru Date, Analize si Studii va funcţiona în cadrul BRAT potrivit Statutului asociaţiei, Regulamentului de Organizare si Functionare al BRAT, hotărârilor Adunării Generale a BRAT, hotărârilor Consiliului Director al asociaţiei, Acordului de constituire şi dispoziţiilor prezentului Regulament de Organizare şi Funcţionare.
Art. 5 Rezultatele studiilor realizate in cadrul DDAS vor fi puse la dispoziţia membrilor Departamentului, potrivit procedurilor stabilite de prezentul regulament si prevederilor contractului semnat de membri pentru realizarea studiilor desfasurate in cadrul DDAS.
Conditiile generale de punere la dispoziţia tertilor a rezultatelor studiilor desfasurate de DDAS, se va face potrivit hotărârii adunării generale a membrilor Departamentului.
Art. 6 Termenii, definitiile si notiunile din prezentul regulament se completeaza cu cele din Regulamentul de Organizare si Functionare al BRAT.
Art. 7 Prevederile prezentului regulament se completeaza cu cele din Statutul BRAT si Regulamentul de Organizare si Functionare al BRAT.
Art. 8 Membrii cunosc si accepta faptul ca SNA FOCUS sau oricare dintre studiile realizate de DDAS poate inregistra erori sau greseli, care nu sunt produse cu intentie de catre BRAT sau furnizorii sai.
Art. 9 Pot avea calitatea de membru DDAS companiile din oricare categorie de membri BRAT, asa cum sunt definite in Regulamentul de Organizare si Functionare al BRAT:
- Agentiile de media.
- Agentiile de PR sau Creatie.
- Regiile de publicitate.
- Clientii de publicitate.
- Entitatile media: editori, radiodifuzori, companii de outdoor.
- Terti interesati.
Capitolul II RAPORTURILE DEPARTAMENTULUI CU BRAT
Art.10 Departamentul pentru Date, Analize si Studii funcţionează în cadrul BRAT ca un departament specializat pentru realizarea de studii de cercetare multimedia, strategie si consum, precum si pentru coordonarea activitatilor BRAT in legatura cu colectarea, analiza si raportarea datelor generale ce pot servi intereselor industriei de media si publicitate.
Raporturile juridice ale departamentului cu terţii se vor realiza prin intermediul BRAT.
Art.11 Potrivit prezentului Regulament şi în vederea realizării obiectului de activitate, Departamentul va avea organe proprii de conducere reprezentate de:
- a) Adunarea Generala a membrilor DDAS;
- b) Comisia Tehnică a DDAS;
- c) Grupul Operational al DDAS;
d)Vicepresedintele DDAS
Grupul Operational al DDAS functioneaza in cadrul DDAS conform prevederilor ROF BRAT.
Art.12 Cheltuielile necesare funcţionării si coordonarii activitatilor Departamentului şi realizării studiilor sale vor fi suportate de membrii Departamentului.
Capitolul III MEMBRII DEPARTAMENTULUI PENTRU DATE, ANALIZE SI STUDII
Art.13 Dobandirea calitatii de membru observator a Departamentului se realizeaza prin indeplinirea cumulativa a urmatoarelor conditii:
- Solicitantul trebuie sa detina calitatea de membru BRAT,
- Solicitantul trebuie sa depuna o cerere de aderare la DDAS, in formatul standard care se gaseste pe site-ul BRAT,
- Solicitantul trebuie sa achite taxa de aderare la DDAS, in conditiile stabilite de adunarea membrilor DDAS. Solicitantii care adera pana la data de 31 decembrie 2024 inclusiv sunt scutiti de obligatia de achitare a taxei de aderare la departament.
- Solicitantul indeplineste şi celelalte condiţii ori obligaţii prevăzute în Statutul BRAT şi în prezentul Regulament,
- Solicitantul susţine financiar funcţionarea Departamentului si isi asuma obligaţiile de respectare a regulamentului DDAS,
- Solicitantul nu desfasoara actiuni care contravin obiectivelor departamentului
In plus fata de conditiile sus-mentionate, solicitantul care doreste sa fie membru activ, cu drept de vot in DDAS, se angajează să participe la realizarea studiilor Departamentului pentru Date, Analize si Studii, prin semnarea contractelor aferente studiilor desfasurate de DDAS, in conditiile si conform prevederilor prezentului regulament.
Art.14 Directorul de Departament sau Directorul General BRAT constata indeplinirea conditiilor mentionate mai sus si certifica calitatea de membru a Departamentului.
Art.15 In situatia in care Directorul de Departament /Directorul General apreciaza ca solicitantul nu indeplineste ultima conditie (f.), cererea de aderare la DDAS va fi discutata cu ocazia urmatoarei sedinte a Consiliului Director BRAT, care va lua o decizie cu privire la acordarea sau nu a calitatii de membru DDAS.
Art.16 Calitatea de membru DDAS se pierde la momentul la care membrul DDAS nu respecta oricare dintre conditiile mentionate la art. 13 literele a, d, e, sau f.
Art.17 DDAS este compus din membri activi si membri observatori.
Membrii activi ai DDAS sunt acei membri care au în vigoare un contract pentru realizarea studiilor DDAS, incheiat în conformitate cu art. 13. În situaţia în care un membru DDAS activ nu are un contract de studii în vigoare, încheiat în conform cu art. 13, pentru o perioada de cel putin 30 de zile, membrul DDAS activ devine membru observator.
La momentul în care membrul observator are in vigoare un contract de studii, în condiţiile art. 13, membrul observator devine membru activ.
În cadrul Departamentului membrii activi au drept de vot, iar membrii observatori nu au drept de vot.
La momentul la care un membru activ devine membru observator, acesta isi pierde si calitatea de membru al Grupului Operational al DDAS, precum si pe cea de membru al Comisiei Tehnice a DDAS, in situatia in care detinea oricare dintre cele doua calitati.
Un membru BRAT din categoria “terti interesati” poate avea doar calitatea de membru activ al DDAS. Dupa aderarea la Departament, membrul din categoria “terti interesati” are la dispozitie un termen maxim de 6 luni pentru semnarea unui contract pentru realizarea studiilor DDAS. Daca un membru activ din categoria “terti interesati” nu mai are un contract valabil incheiat pe o perioada mai mare de 6 luni, acesta isi pierde calitatea de membru al Departamentul
Capitolul IV DREPTURILE ŞI OBLIGAŢIILE MEMBRILOR DEPARTAMENTULUI PENTRU DATE, ANALIZE SI STUDII
Art.18 Membrii Departamentului pentru Date, Analize si Studii, atat cei observatori, cat si cei activi, au urmatoarele drepturi:
- de a fi informati cu privire la desfasurarea activitatii in cadrul departamentului,
- sa faca recomandari si propuneri cu privire la modul de desfasurare al activitatii DDAS, al realizarii studiilor acestuia sau in vederea amendarii regulamentelor aplicabile,
- de a utiliza rezultatele puse la dispozitie de DDAS, cu respectarea prevederilor regulamentelor aplicabile,
- sa utilizeze siglele aferente studiilor realizate de Departament in conditiile regulamentelor aplicabile,
- sa solicite si sa primeasca de la DDAS documente care sa ii sprijine in desfasurarea activitatii proprii, in conformitate cu regulile, regulamentele aplicabile si deciziile Consiliului Director BRAT sau altor foruri de conducere si/sau functionare a BRAT.
Art.19 Membrii Departamentului pentru Date, Analize si Studii, atat cei observatori, cat si cei activi, au urmatoarele obligatii:
- sa respecte scopul si obiectivele BRAT si DDAS
- sa sprijine direct sau prin actiunile proprii activitatea BRAT si a DDAS,
- sa nu initieze sau desfasoare actiuni care sa prejudicieze in mod direct sau indirect activitatea BRAT sau DDAS,
- suplimentar fata de membrii observatori, membrii activi au obligatia sa semneze si sa mentina in vigoare contractul pentru realizarea studiilor DDAS, in forma sa decisa de catre Adunarea Generala a membrilor DDAS,
- nu aduc la cunostinta nici unui tert informatiile care le sunt puse la dispozitie, in orice forma, ca urmare a calitatii de membru BRAT sau DDAS, cu exceptia rezultatelor studiului pentru care se aplica prevederile prezentului regulament,
- nu realizeaza si nu participa la studii de cercetare multimedia, strategie si consum de produse si servicii, studii care utilizeaza o metodologie similara cu cea utilizata de BRAT pentru realizarea studiilor proprii, asa cum a fost ea stabilita de membrii Departamentului pentru Date, Analize si Studii,
- fac demersurile necesare solutionarii pe cale amiabila a oricarui posibil diferent cu BRAT sau DDAS,
- cunosc si respecta regulamentele BRAT si DDAS aplicabile, acestea fiind disponibile la sediul asociatiei si pe site-ul oficial al acesteia.
Capitolul V FUNCTIONAREA DEPARTAMENTULUI
Art.20 Conducerea Departamentului va fi asigurată de:
Art.21 Adunarea generala a membrilor Departamentului este formată din reprezentanţii membrilor Departamentului si are următoarele atribuţii:
- stabileşte obiectivele studiilor realizate
- stabilieste standardele, metodologia şi condiţiile tehnice generale de realizare a studiului de strategie multimedia si masurare a consumului de produse si servicii (SNA FOCUS), printre care sunt:
-
- universul studiului
- metoda de intervievare
- marimea esantionului si modalitatea de extragere
- proceduri de control
- sectiunile chestionarului, tipurile de informatii culese şi gradul de detaliere a acestora
- stabileste modul de publicare si livrare al rezultatelor studiilor si conditiile de realizare a acestora, cu exceptia publicarii rezultatelor aferente publicatiilor tiparite, care sunt decise in cadrul Comisiei Tehnice.
- aprobă toate costurile legate de realizarea studiului, obţinerea şi publicarea rezultatelor,
- stabileste modalitatea de finanţare a tuturor costurilor studiului,
- discută şi aprobă proiectul anual de activitate al Departamentului;
- elaborează Regulamentul Departamentului pentru Date, Analize si Studii şi modificările acestuia, pe care le supune apoi aprobării Consiliului Director al BRAT;
- aprobă anual componenţa membrilor Comisiei Tehnice DDAS;
- aprobă proiectele de contracte ce urmează a fi semnate de către organele de conducere ale BRAT în vederea realizării studiului;
- validează licitaţia şi rezultatul acesteia pentru desemnarea instituţiei/instituţiilor cu sprijinul căreia/cărora va fi efectuat studiul;
- decide asupra destinaţiei sumelor colectate în fondul special al Departamentului;
- aprobă strategia de securitate, masurile generale si/sau procedurile interne ce vor fi implementate de BRAT (in calitate de Persoana Împuternicita de Operator), in vederea respectării prevederilor GDPR cu privire la activitatea Departamentului pentru Date, Analize si Studii si a studiilor realizate in cadrul acestuia;
- aprobă componenţa Acordului Operatorilor Asociați (AOA) aferent studiilor realizate in cadrul DDAS, părțile componente ale AOA urmând a fie decise după caz, de forurile competente conform regulamentelor aplicabile.
Art.22 Pentru şedintele adunării membrilor, fiecare membru va fi reprezentat de catre reprezentantul sau in relatia cu Departamentul pentru Date, Analize si Studii, desemnat in conditiile Regulamentului de Organizare si Functionare BRAT, reprezentant care prin votul său va exprima poziţia membrului care l-a desemnat.
Modalitatea de vot în cadrul Departamentului este cea definită în articolele urmatoare ale prezentului regulament.
Art.23 La adunarea generală toţi membrii vor fi convocaţi în scris, inclusiv prin mijloacele electronice, sub semnătura directorului de Departament sau a Directorului General, cu cel puţin sapte zile înainte de data stabilită pentru adunarea generala.
În convocare trebuie specificate ordinea de zi, data, locul şi ora şedinţei.
Materialele in vederea sustinerii ordinii de zi pot fi consultate de catre membri la sediul BRAT si pe site-ul BRAT, utilizand un mod de acces personalizat. Materialele sedintei vor fi disponibile cu cel putin 3 zile inainte de data sedintei.
Art.24 Adunarea generală a membrilor este valabil întrunită cu majoritatea simplă a membrilor activi. Dupa trecerea a 30 de minute de la ora convocata pentru sedinta, adunarea generala va fi considerata valabil întrunită prin intrunirea majoritatii simple a membrilor activi din categoria agentii.
Adunarea generală a membrilor poate lua decizii valabile cu majoritatea simplă a voturilor exprimate de catre membrii activi în adunarea generală valabil constituită. Voturile sunt distribuite conform articolelor urmatoare.
La adunarea generală pot lua parte toţi membrii DDAS, fiecare membru activ avand drept de vot.
Art.25 Votul în cadrul şedinţelor adunării membrilor Departamentului va fi exercitat de catre membrii activi astfel:
Membrii activi prezenti în adunarea generală legal constituită exprimă 100% din numărul total de voturi necesare în luarea deciziilor.
Art.26 Intre membrii activi prezenti, voturile sunt distribuite în mod egal, fiecare membru activ prezent, indiferent de categoria din care face parte, avand 1 vot.
Art.27 Comisia Tehnică a Departamentului pentru Date, Analize si Studii este formata din:
- 8 membri activi ai DDAS din categoriile: agenţii, regii, clienti de publicitate, entitati media.
- Directorul de proiect / Directorii de proiecte
Art.28 Calitatea de membru al Comisiei Tehnice a Departamentului pentru Date, Analize si Studii poate înceta in urmatoarele situatii:
- prin revocare de către Adunarea Generală a DDAS al BRAT,
- prin pierderea calităţii de reprezentant in DDAS al BRAT al membrului asociatiei,
- prin retragere motivată în scris, adresată directorului de Departament,
- in cazul neparticipării la 3 şedinţe consecutive ale Comisiei Tehnice, sau la 5 şedinţe pe parcursul unui an calendaristic.
Prin incetarea calitatii de membru in Comisia Tehnica a DDAS al BRAT locul acestuia va deveni vacant, pana la data urmatoarei sedinte a Adunarii Generale a DDAS BRAT.
Art.29 Membrii Comisiei Tehnice DDAS vor fi convocaţi în scris, inclusiv prin mijloacele electronice, sub semnătura Directorului de Departament sau a Directorului General, cu cel puţin trei zile înainte de data stabilită pentru sedinta.
În convocare trebuie specificate ordinea de zi, data, locul şi ora şedinţei.
Materialele in vederea sustinerii ordinii de zi pot fi consultate de catre membri la sediul BRAT si pe site-ul BRAT, utilizand un mod de acces personalizat.
Materialele sedintei vor fi disponibile cu cel putin 3 zile inainte de data sedintei.
Art.30 Comisia tehnică este valabil constituita în prezenţa a cel puţin jumătate dintre membrii săi şi a directorului de proiect SNA FOCUS /Directorilor de proiecte /Directorului general al BRAT. Comisia tehnică ia decizii cu majoritate simplă a membrilor prezenti.
Directorul de proiect /Directorul General BRAT are drept de vot în cadrul comisiei.
Comisia Tehnica poate lua decizii in scris, cu majoritate calificata a membrilor Comisiei Tehnice.
Art.31 Atribuţiile Comisiei Tehnice DDAS:
- supraveghează derularea contractului studiului SNA FOCUS si a altor studii desfasurate de Departamentul pentru Date, Analize si Studii al BRAT.
- propune schimbarea prestatorului şi organizarea unei noi licitaţii pentru această schimbare;
- propune modificări ale regulamentului;
- propune Adunării Generale a membrilor Departamentului standarde, metodologii, strategii de lucru şi condiţii tehnice generale pentru realizarea studiului, conform Art 21, pct.1
- prezintă rapoarte periodice asupra situaţiei Departamentului către Consiliul Director BRAT şi către adunarea membrilor;
- colaborează cu directorul de proiect SNA FOCUS/directorii de proiecte la realizarea obiectului de activitate al Departamentului;
- propune şi susţine soluţii pentru îmbunătăţirea activităţii Departamentului;
- supune aprobării adunării membrilor şi CD BRAT măsurile ce trebuie luate în situaţii care nu au fost reglementate prin prezentul regulament;
- urmăreşte aplicarea regulamentului;
- supraveghează îndeplinirea de către prestator a contractului;
- elaborează şi supune aprobării adunării membrilor caietul de sarcini în baza căruia se efectuează licitaţia şi/sau studiul/ studiile, precum şi modificări ale acestuia/acestora;
- colaboreaza cu directorul de proiect SNA FOCUS/directorii de proiecte la elaborarea strategiei şi a modalităţilor de finanţare a studiului/studiilor;
- prezintă Adunării membrilor şi Consiliului Director al BRAT rapoarte asupra activităţii şi problemelor apărute în activitatea Departamentului;
- pe baza propunerilor directorului de proiect SNA FOCUS/directorilor de proiecte, aprobă stabilirea şi modificarea detaliilor metodologice şi procedurale de realizare a SNA FOCUS/altor studii DDAS, în vederea aplicării şi respectării prevederilor Art. 21 pct.1;
- Stabileste conditiile de masurare si publicare a rezultatelor de audienta pentru publicatiile tiparite si le prezinta Consiliului Director BRAT pentru validare.
- Stabileste metoda de calcul a audientei publicatiilor tiparite. Actualizeaza lista de publicatii incluse in studiu, si le supune validarii Consiliului Director BRAT
- stabilește masuri si modalități de punere in aplicare a AOA aferent studiilor realizate in cadrul DDAS si a strategiilor stabilite de Adunarea Generala a membrilor DDAS in vederea respectării GDPR in cadrul prelucrării de date cu caracter personal de către BRAT (ca Persoana Împuternicita de Operator).
Art.32 Grupul Operational al DDAS functioneaza in cadrul Departamentului conform prevederilor ROF BRAT si are urmatoarele atributii:
- organizeaza licitatiile in vederea identificarii furnizorilor pentru contractele Departamentului, cu respectarea prevederilor regulamentelor;
- negociaza contractele Departamentului cu prestatorii;
- supraveghează derularea contractelor Departamentului;
- propune schimbarea prestatorilor şi organizarea unei noi licitaţii pentru această schimbare;
- prezintă rapoarte periodice asupra situaţiei Departamentului către Consiliul Director BRAT şi către adunarea membrilor BRAT;
- colaborează cu directorul de proiect al Departamentului/directorii de proiecte si Directorul General BRAT la realizarea obiectului de activitate al Departamentului;
- propune şi susţine soluţii pentru îmbunătăţirea activităţii Departamentului;
- colaboreaza cu directorul de proiect al Departamentului/ directorii de proiecte si Directorul General BRAT la elaborarea strategiei şi a modalităţilor de finanţare ale Departamentului;
- iniţiază şi organizează licitaţia pentru contractarea serviciilor de realizare a studiului/studiilor;
- negociază costurile legate de realizarea studiului/studiilor, de obţinerea şi publicarea rezultatelor şi modalitatea de acoperire a acestor costuri;
- ia decizii, in timp util, in numele Operatorilor Asociati din cadrul DDAS, in privinta unor aspecte privind prelucrarea de date cu caracter personal (DCP) de catre BRAT (in calitate de Persoana Imputernicita de Operator), astfel:
- decide solutionarea cererilor sau plângerilor primite de către BRAT de la Persoanele Vizate sau de la terți, cu excepția cererilor la care BRAT poate formula in mod direct un răspuns, in baza legii;
- evaluează orice încălcare a securității DCP in legatura cu studiile DDAS si stabileste măsurile de remediere și corecție ce urmeaza a fi puse in aplicare de BRAT.
- evaluează riscul privind incalcarea drepturilor și libertăților Persoanelor Vizate in baza respectarii GDPR si decide notificarea autoritatii de supraveghere competenta si/sau a Persoanelor Vizate;
- decide orice alte masuri in situații excepționale si care impun masuri de urgenta.
Art.33 Vicepresedintele BRAT al DDAS activeaza in cadrul DDAS conform prevederilor ROF BRAT si are urmatoarele atributii:
- preia partial atributiile Presedintelui BRAT, in chestiunile ce privesc strict activitatile DDAS, fara a-l inlocui pe Presedintele BRAT;
- in privinta prelucrarii de catre BRAT de DCP (in calitate de Persoana Imputernicita de Operator), are urmatoarele atributii specifice:
- notifica in scris, in timp util, autoritatea de supraveghere competenta, in situația in care Grupul Operational al DDAS a decis notificarea;
- notifica prompt Persoanele Vizate, in situația in care Grupul Operational al DDAS a decis notificarea;
- indeplineste rolul de punct de contact al Operatorilor Asociati ai DDAS cu autoritatea de supraveghere competenta,
- indeplineste rolul de punct de contact al Operatorilor Asociati ai DDAS cu Persoanele Vizate;
- colaboreaza cu responsabilul cu protectia datelor din cadrul BRAT cu privire la indeplinirea obligatiilor specifice GDPR.
In situații excepționale, in care Vicepreședintele BRAT al DDAS nu își poate exercita oricare dintre atribuțiile legate de prelucrarea de DCP de catre BRAT, in caz de urgenta, atribuțiile sale vor fi preluate, temporar, de către un membru al Grupului Operațional al DCS.
Art.34 Atribuţiile Directorului de Proiect SNA FOCUS/Directorilor de proiecte
- convoacă, ori de câte ori este nevoie, Comisia Tehnică;
- elaborează şi pregăteşte materialele supuse analizei Comisiei Tehnice şi le transmite membrilor Comisiei Tehnice cu cel puţin trei zile lucratoare înainte de data şedinţei;
- organizează şi conduce şedinţele Comisiei Tehnice;
- prezintă directorului general BRAT şi Comisiei Tehnice rapoarte asupra activităţii şi problemelor apărute în derularea contractului;
- urmăreşte colectarea fondurilor necesare efectuării studiului şi a obţinerii şi publicării rezultatelor;
- supraveghează derularea contractului de realizare a studiului/studiilor, păstrând în permanenţă legătura cu prestatorul/prestatorii;
- consultă Comisia Tehnică cu privire la stabilirea şi modificarea detaliilor metodologice şi procedurale de realizare a SNA FOCUS/altor studii DDAS;
- stabileşte şi modifică, cu aprobarea Comisiei Tehnice, detaliile metodologice şi procedurale de realizare a SNA FOCUS/ altor studii DDAS în vederea aplicării şi respectării prevederilor Art. 21 pct. 1.
Capitolul VI SECŢIUNEA 1 FINANŢARE
Art.35 Contribuţiile financiare ale membrilor Departamentului sunt:
- a) costurile studiului/studiilor;
- b) taxa de aderare;
Taxa de aderare se va plăti de către membrii BRAT care doresc să adere la Departament şi va fi stabilită anual de către Adunarea Generala a membrilor.
Taxa de aderare va fi colectată în fondul special al Departamentului.
Art.36 Pentru cheltuieli excepţionale, membrii Departamentului pentru Date, Analize si Studii vor constitui, pe baza hotărârii Adunării Membrilor, un fond special, evidenţiat separat în bugetul BRAT. Fondul special este la dispoziţia Adunării Membrilor Departamentului.
Art.37 În afara respectării reglementărilor legale cu privire la evidenţa contabilă a unei instituţii, veniturile şi cheltuielile Departamentului vor fi înregistrate şi evidenţiate şi separat de celelalte cheltuieli efectuate de BRAT, pentru facilitarea controlului de către membrii Departamentului.
SECTIUNEA 2
COSTURILE STUDIULUI SNA FOCUS
Art.38 Costul total al studiului este format din următoarele componente:
- Costuri de realizare a studiului SNA FOCUS
- Servicii şi costuri de control al calităţii studiului SNA FOCUS.
- Costuri de publicare a studiului SNA FOCUS şi costuri de marketing.
Costul total al studiului SNA FOCUS va fi acoperit în mod diferenţiat de către membrii Departamentului, dupa cum urmeaza:
Contribuţia fiecarui membru va fi calculata prin împărţirea Costului total al studiului SNA FOCUS la numarul total ponderat al urmatoarelor categorii de membri: agentii de media, agentii de PR sau creatie, regii de publicitate si terti interesati. Aceste categorii de membrii vor avea ponderi diferite in calculul contributiei ce revine fiecaruia, astfel:
Ponderea unei agentii de media este 100% daca achizitioneaza toate rezultatele studiului sau proportional cu volumul de date la care au acces conform modului de calcul al contibutiei platite de Agentiile Media ce achizioneaza un pachet redus de date, detaliat in Anexa 2.
Ponderea contributiei unei Agentii de PR sau Creatie este de 60% din contributia platita de o agentie de media.
Ponderea contributiei unei regii de publicitate este de 60% (din contributia platita de o agentie de media), cu posibilitatea de a opta pentru plata a 30% din contributia platita de o agentie de media daca se achizitioneaza pachetul redus de 30% din date.
Ponderea contributiei unui tert interesat este de 50% din contributia platita de o agentie de media.
In categoria „terti interesati” nu pot fi incluse companii de cercetare de piata, in cazul studiului SNA FOCUS.
Contributia unui client de publicitate pentru un an de studiu este decisa anual de catre Adunarea Generala a DDAS.
Contributia unei entitati media pentru un an de studiu este decisa anual de catre Adunarea Generala a DDAS.
Contribuţiile plătite de clienţii de publicitate si de catre entitatile media pentru SNA FOCUS vor fi scăzute din suma totala a studiului din care sunt calculate contribuţiile plătite de agenţiile de media, agentiile de PR sau Creatie, terti interesati şi regiile de publicitate.
Valoarea contractului tutror categoriilor de membrii care devin clienţi SNA FOCUS după data începerii studiului pentru anul în curs este egală cu valoarea contractului aferent categoriei de membru din care face parte înainte de data menţionată.
Art.39 Toate contribuţiile pentru realizarea studiului vor fi achitate către instituţia agreată de Adunarea membrilor Departamentului şi de către CD BRAT, în rate, conform eşalonării convenite contractual cu prestatorul/prestatorii care efectuează studiul.
Art. 40. Daca un membru activ DDAS inregistreaza restante la plata facturilor SNA FOCUS pentru 2 transe consecutive, cu mai mult de 2 luni, BRAT poate decide rezilierea contractului, membrul DDAS urmand sa suporte prevederile regulamentare in consecinta.
Art. 41 Dupa data incetarii contractului SNA FOCUS, beneficiarul studiului mai are dreptul de a utiliza rezultatele istorice ale SNA FOCUS, prin intermediul softului de exploatare a rezultatelor, pentru o perioada de maxim 3 luni. Dupa aceasta perioada rezultatele pot fi utilizate in continuare, dar softul de vizualizare si exploatare a rezultatelor nu va mai putea fi utilizat de fostul beneficiar. Respectivul beneficiar poate opta pentru utiliarea softului in continuare, cu bazele de date istorice, pentru perioade de minim 1 an. Astfel, cumpararea licentei pentru exploatarea datelor istorice va fi de 300 EUR, pentru fiecare an, fara a putea beneficia de dezvoltarile ulterioare ale softului sau de actualizari ale bazelor de date.
Aceste prevederi se aplica atat pentru membrii Departamentului cat si pentru companiile care nu mai sunt membre in DDAS dar sunt membre BRAT.
In cazul in care fostul beneficiar si-a pierdut calitatea de membru BRAT, fie ca s-a retras fie ca a fost exclus din Asociatie, acesta mai are dreptul de a utiliza rezultatele istorice ale SNA FOCUS, prin intermediul softului de exploatare a rezultatelor, pentru o perioada de maxim 3 luni de la incetarea contractului. Dupa aceasta perioada respectivul beneficiar nu va mai putea utiliza softul si nici nu va putea opta pentru cumpararea unei licente de utilizare a datelor istorice.
Capitolul VII EFECTUAREA STUDIILOR MULTIMEDIA, STRATEGIE SI CONSUM ŞI FURNIZAREA REZULTATELOR
Art.42 Beneficiarul poate utiliza rezultatele SNA FOCUS in scopul publicarii lor daca respecta formatul stabilit de BRAT, dupa cum urmeaza: specificarea sursei datelor in forma ’Sursa: Studiul National de Audienta FOCUS, perioada de masurare, BRAT’, specificarea universului studiului – descriere si marime.
Citarea acestor date se poate face de catre orice membru al Departamentului BRAT pentru Date, Analize si Studii ce beneficiaza de rezultatele Studiului National de Audienta FOCUS, respectand regulile de citare prevazute in paragraful anterior.
Citarea datelor nu se poate face de catre un membru care s-a retras sau a fost exclus din BRAT sau DDAS.
Beneficiarul poarta in totalitate raspunderea pentru corectitudinea datelor publicate si a formatului in care au fost publicate. Beneficiarul poate transmite datele ce urmeaza a le publica la BRAT, care se obliga sa raspunda asupra corectitudinii datelor ce urmeaza a fi publicate in maxim 2 zile lucratoare.
In cazul in care un Beneficiar aduce la cunostinta publica date eronate in legatura cu rezultatele SNA FOCUS, acesta trebuie sa puna la dispozitia BRAT aceleasi canale de comunicare, acelasi spatiu si pozitionare, pentru corectarea publica a datelor eronate prezentate public. Aceasta se va face imediat dupa autosesizarea beneficiarului sau in termen de 3 zile de la sesizarea scrisa a BRAT.
In cazul in care un membru care s-a retras sau a fost exclus din BRAT sau DDAS aduce la cunostinta publica date ale SNA FOCUS, ulterior retragerii sau excluderii lui, acesta trebuie sa puna la dispozitia BRAT aceleasi canale de comunicare, acelasi spatiu si pozitionare, pentru corectarea publica a datelor prezentate public. In cazul in care refuza, BRAT va folosi canalele proprii de comunicare pentru corectarea publica a datelor eronate prezentate public. Aceasta se va face in termen de 3 zile de la sesizarea scrisa a BRAT.
Capitolul VIII Exploatarea datelor
Art.43 Prin contractul încheiat cu prestatorul/prestatorii, toate datele studiului şi exploatarea acestora aparţin în totalitate şi în exclusivitate BRAT.
După analiza calitativă a studiului şi certificarea datelor, BRAT va pune la dispoziţia membrilor Departamentului rezultatele studiului.
Art. 44 Adunarea membrilor stabileşte natura, cantitatea, frecvenţa, formatul, precum şi condiţiile în care datele studiului sunt puse la dispoziţia terţilor.
Art. 45 Sigla SNA este urmatoarea:
Sigla FOCUS este urmatoarea:
Sigla SNA si/sau sigla FOCUS va fi folosita pe orice inscris oficial al Studiului National de Audienta FOCUS.
Art. 46 Sigla poate fi folosita de orice membru al DDAS ce beneficiaza de rezultatele Studiului National de Audienta FOCUS, numai alaturi de sintagma:
„Membru al Departamentului BRAT pentru Date, Analize si Studii ce beneficiaza de rezultate conform Studiului National de Audienta FOCUS realziat in perioada ........”, menţionandu-se ultima perioada de masurare a studiului pentru care membrul a beneficiat de rezultate.
Art. 47 Sigla SNA si/sau sigla FOCUS nu poate fi folosita de un membru care s-a retras sau a fost exclus din BRAT sau DDAS.
Capitolul IX PREVEDERI METODOLOGICE
Art. 48 Modalitate de solutionare a solicitarilor referitoare la rezultatele SNA FOCUS
Solicitarea primita de catre BRAT va fi solutionata prin respectarea urmatoarelor etape:
- Directorul General va face demersurile necesare in vederea verificarii in principal a urmatoarelor aspecte metodologice:
- aplicarea in mod corespunzator a metodologiei studiului de catre companiile de cercetare,
- verificarea corectitudinii schemei de ponderare utilizata pentru rezultatele care fac obiectul solicitarii si identificarea eventualelor fluctuatii produse rezultatelor ca urmare a schimbarii acesteia,
- verificarea corectitudinii prelucrarii datelor si a furnizarii acestora prin intermediul softului specializat.
- In urma finalizarii verificarilor Directorul General va formula si transmite un raspuns la solicitare, comunicand rezultatul verificarilor de la punctul 1.
- Avand in vedere gradul de complexitate/detaliere al solicitarii, Directorul General poate decide daca solicitarea va fi supusa discutiei Comisiei Tehnice a DDAS cu ocazia urmatoarei sedinte, comunicand solicitantului acest aspect.
- Dupa primirea raspunsului formulat de Dir. Gen BRAT, in cazul in care Dir. Gen a decis netransmiterea solicitarii catre Comisia Tehnica a DDAS, solicitantul poate cere analizarea acesteia si in cadrul Comisiei Tehnice a DDAS cu ocazia urmatoarei sedinte.
- In cazul in care cererea va fi discutata in Comisia Tehnica DDAS, solicitantul are obligatia de a pune la dispozitia BRAT orice informatii/documente pe care le considera necesare in vederea sustinerii cererii sale, sau care sunt solicitate de BRAT.
- Comisia Tehnica DDAS, cu ocazia primei sale intalniri, va discuta solicitarea, in baza tuturor documentelor aferente.
- Comisia Tehnica va formula si transmite un raspuns catre solicitant.
- In oricare dintre situatii, raspunsul transmis va face referire la corectitudinea aplicarii metodologiei studiului, astfel:
- In situatia in care se constata ca metodologia a fost aplicata corect, acest lucru va fi transmis solicitantului.
- In situatia in care se constata ca metodologia nu a fost corect aplicata, BRAT va face cunoscuta membrilor sai greseala si implicatiile sale si va depune toate eforturile in vedere corectarii ei in cel mai scurt timp si furnizarii rezultatelor corecte.
Capitolul X DISPOZIŢII FINALE
Art. 49 Faţă de împrejurarea că proiectele de contract al SNA FOCUS se aprobă de adunarea membrilor Departamentului, obligaţiile născute din aceste contracte şi prevederile lor sunt obligatorii pentru toti membrii Departamentului.
Nu este ţinut de prevederile alin.1 membrul care în termen de 10 zile de la adoptarea unei decizii cu privire la forma contractului pentru realizarea studiilor Departamentului îşi manifestă expres intenţia de a renunţa la calitatea de membru DDAS.
Art. 50 Versiunea actuala si aprobata de Adunarea Generala a membrilor DDAS se gaseste in permanenta la sediul asociatiei si poate fi consultata oricand de catre membri DDAS. O varianta electronica a regulamentului poate fi accesata pe site-ul asociatiei.
Art. 51 Orice membru al Departamentului poate renunta la calitatea de membru la cerere, obligatiile in curs la data renuntarii ramanand in vigoare pana la data executarii lor in totalitate.
Art. 52 Prezentul regulament contine si urmatoarele anexe, care fac parte integrala din acesta:
- Anexa nr. 1: Conținutul Acordului Operatorilor Asociați (AOA) aferent studiului SNA FOCUS, care este opozabil tuturor membrilor DDAS activi si cu care BRAT are contracte in vigoare pentru SNA FOCUS.
- Anexa nr. 2: Contributiile membrilor DDAS la realizarea la realizarea SNA FOCUS si conditii de acces la rezultatele studiului.
- Anexa nr. 3: Tarife aplicabile la vanzarea rezultatelor SNA FOCUS catre companii terte, care nu fac parte din categoria de membri activi.
- Anexa nr. 4: Reguli privind publicarea rezultatelor studiului.
ANEXA NR. 1 Continutul AOA privind Studiul SNA FOCUS
Acordul Operatorilor Asociati (AOA) ai DDAS privind Studiul SNA FOCUS inseamna totalitatea deciziilor luate de către Operatorii Asociați in legătura cu scopul general si mijloacele de prelucrare a DCP in cadrul acestui Studiu si conține totalitatea instrucțiunilor pe care aceștia le transmit Persoanei Împuternicite de Operator (BRAT).
Astfel, AOA al DDAS privind Studiul SNA FOCUS este alcatuit din suma urmatoarelor decizii, in toate aspectele ce pot avea impact asupra prelucrarii DCP de catre BRAT (referirea la documentele/deciziile generale privind toti membrii BRAT este considerata facuta doar la aspectele aplicabile Studiului SNA FOCUS):
- Statutul BRAT;
- Decizii ale Adunarii Generale BRAT;
- Decizii ale Consiliului Director BRAT;
- Regulamentul de Organizare si Functionare al BRAT;
- Regulamentul de Organizare si Functionare al DDAS;
- Deciziile Adunărilor Generale ale DDAS;
- Pachetul Metodologic privind realizarea Studiului SNA FOCUS;
- Brief-ul cererii de oferta pentru realizarea Studiului SNA FOCUS;
- Contractele BRAT cu furnizorii pentru realizarea Studiului SNA FOCUS;
- Deciziile Grupului Operational al DDAS.
Fiecare dintre documentele ce alcatuiesc AOA sunt decise de catre forurile competente, conform regulamentelor in vigoare.
Orice modificare a unuia dintre elementele sus-mentionate ale AOA pentru Studiul SNA FOCUS este considerat implicit ca facand parte din AOA, fara a mai fi necesara o Decizie a AG a DDAS in acest sens.
ANEXA NR. 2 Decizia AG Departamentului DAS din 22.05.2024 cu privire la contributiile membrilor departamentului la realizarea SNA FOCUS
Prevederile ROF DEP. DAS cu privire la calculul contributiilor membrilor la realizarea SNA FOCUS sunt completate cu urmatoarele decizii.
- Agentiile de media
Companiile din categoria Agentiilor de media membre ale Dep DAS care beneficiaza pe baza de contract de rezultatele SNA FOCUS vor plati o contributie la studiu calculata proportional cu volumul datelor la care au acces.
Ponderea contributiei unei Agentii de Media care opteaza pentru achizitionarea unui pachet redus de date, fara a avea acces la totalitatea rezultatelor studiului, va fi calculata in functie de pachetul ales, astfel:
- Contributia pentru agentiile care opteaza pentru achizitionarea pachetului FOCUS Eficient este de 30% din contributia platita de o Agentie de media ce achizitioneaza pachetul complet de date – FOCUS total si va avea dreptul la 1 licenta de exploatare.
- Contributia pentru agentiile care opteaza pentru achizitionarea pachetului FOCUS Smart este de 60% din contributia platita de o Agentie de media ce achizitioneaza pachetul complet de date – FOCUS total si va avea dreptul la cel mult 2 licente de exploatare.
Pachetele de date sunt calculate pe baza unui sistem de punctaj aplicat categoriilor de informatii si date colectate in cadrul SNA FOCUS, denumit credite:
NR.CRT |
CATEGORII INFORMATII |
CREDITE |
1 |
DATE SOCIO-DEMOGRAFICE |
TRUNCHI COMUN |
2 |
AUDIENTA PRESA SCRISA, AUDIENTA 360 |
TRUNCHI COMUN |
3 |
CONSUM MEDIA GENERAL |
TRUNCHI COMUN |
4 |
SURSE DE INFORMARE: STIRI/TEME GENERALE DE INTERES |
TRUNCHI COMUN |
5 |
CONSUM GENERAL BUNURI SI SERVICII |
TRUNCHI COMUN |
6 |
POSESIE GENERALA BUNURI IN GOSPODARIE |
TRUNCHI COMUN |
7 |
MEDIA: TV |
1 |
8 |
MEDIA: INTERNET |
1 |
9 |
MEDIA: RADIO/ CINEMA/ PANOTAJ/ ALTE MEDIA |
1 |
10 |
CUMPARATURI |
1 |
11 |
PRODUSE ALIMENTARE/ DULCIURI |
1.5 |
12 |
BAUTURI |
1.5 |
13 |
INGRIJIRE PERSONALA |
2 |
14 |
FARMACEUTICE & SERVICII MEDICALE |
1.5 |
15 |
PRODUSE COPII 0-3 ANI |
0.5 |
16 |
ANIMALE DE CASA |
0.5 |
17 |
PRODUSE DE CASA - CURATAT/ UZ CURENT/ LUCRARI/ MOBILIER |
1 |
18 |
ELECTRONICE/ ELECTROCASNICE |
1.5 |
19 |
AUTO |
1.5 |
20 |
SERVICII FINANCIAR BANCARE |
1.5 |
21 |
TELEFONIE/ POSTA/ CURIERAT |
1.5 |
22 |
LIFESTYLE |
1.5 |
23 |
TIMP LIBER |
1 |
24 |
VACANTE/ SERVICII HOTELIERE |
1 |
25 |
VESTIMENTATIE |
0.5 |
Punctajul acordat fiecarei categorii de informatii difera in functie de importanta si cantitatea de date si este decis anual de catre AG Dep DAS. Fiecare dintre cele doua pachete de date are atribuit un numar de credite. Agentiile de media care opteaza pentru unul din pachetele reduse de date: FOCUS Eficient sau FOCUS Smart vor trebui sa aleaga categoriile de informatii la care doresc accesul, astfel incat suma creditelor tuturor categoriilor sa se incadreze in numarul de credite alocat respectivului pachet de date. Numarul de credite aferent fiecarui pachet redus de date este decis anual de catre AG DDAS.
Reguli de aplicare:
- agentiile de media isi pot schimba optiunea privind pachetul de date ales numai la inceputul unui nou an de studiu.
- Agentiile de media pot opta pentru achizitionare aunui pachet redus de date la inceputul fiecarui an de studiu. Pachetul ales va fi aplicat pentru intregul an de studiu, cu exceptia situatiei in care agentia solicita achizitionarea unui pachet superior (ce contine un numar mai mare de credite alocat) comparativ cu cel de care dispun. Prin accesarea unui pachet de informatii superior, agentia de media poate doar adauga informatii suplimentare celor de care dispune deja, fara a fi posibila inlocuirea unor informatii cu altele.
PACHETE DATE |
COST ANUAL |
CE INCLUDE |
Nr de licente la soft |
Exemplul 1 acces date |
Exemplul 2 acces date |
|
1 |
FOCUS EFICIENT |
30% pret |
trunchi comun + maxim 5 CREDITE |
1 |
Internet+TV+ Servicii financiare+ servicii bancare = 3.5 credite |
Ingrijire Pers+ Lifestyle+Timp Liber+Vestimentatie= 5.0 credite |
2 |
FOCUS SMART |
60% pret |
trunchi comun + maxim 10 CREDITE |
2 |
media tot + Servicii bancare+telefonie+lifestyle+timp liber+vacante= 9.5 credite |
Internet+TV+Ingrijire Pers+copii 0-3 ani+Farma+Lifestyle+Timp Liber+Vacante/calatorii+vestimentatie= 10 credite |
3 |
FOCUS TOTAL |
100% pret calculat conf. regulament |
complet |
5 |
|
|
2. Clientii de publicitate
Contributia la studiu pentru companiile din categoria Clientilor de publicitate membre ale Dep DAS si care beneficiaza pe baza de contract de rezultatele SNA FOCUS este de 5.500 euro+tva.
Clientilor de publicitate care opteaza si pentru masurarea audientei publicatiilor proprii, a cataloagelor de produse si servicii sau a altor materiale ce pot fi incluse in categoria publicatiilor, in cadrul SNA FOCUS, li se va aplica un calcul diferentiat al contributiei la SNA FOCUS in functie de numarul publicatiilor incluse in studiu. La contributia fixa, se va adauga o suma de 1.500 euro+tva, pentru fiecare publicatie inclusa in masurare pentru o perioada de 1 an.
- Entitatile Media
Contributia la studiu pentru companiile din categoria Entitati media membre ale Dep DAS si care beneficiaza pe baza de contract de rezultatele SNA FOCUS va fi calculata astfel:
- Contributia la studiu pentru accesarea rezultatelor studiului SNA FOCUS este de 16.800 euro+tva (referinta 60% din costul unei agentii media). In situatia in care entitatea media beneficiaza prin intermediul SNA FOCUS de rezultate specifice unor produse media proprii, la contributie se va adauga o majorare de 25%.
- Prin exceptie, in situatia in care entitatea media este editor de publicatii de presa tiparita si va avea access doar la pachetul “eficient” de rezultate, asa cum este definit mai sus, contributia la studiu pentru accesarea rezultatelor studiului SNA FOCUS este de 8.400 euro+tva si include masurarea audientei propriilor produse media.
- Beneficiari SNA FOCUS - perioade de acces la rezultate.
Contributiile calculate conform prevederilor ROF Dep DAS sau prezentei decizii au in vedere raportarea rezultatelor unui an de studiu, format din 4 trimestre de masurare si raportare distincte, conform pachetului metodologic.
Companiile care devenim membri Dep DAS dupa inceperea unui an de studiu SNA FOCUS vor putea achizitiona rezultatele studiului prin semnarea contractului SNA FOCUS, accesul la rezultate putand incepe cu oricare dintre perioadele trimestriale aflate deja in masurare sau raportare, conform deciziei companiei. Contributia la studiu pentru a companiei va fi calculat astfel:
- Contributia aferenta anului curent de studiu va fi calculata proportional cu numarul de trimestre la care va avea acces in respectivul an.
- Pentru perioade anterioare anului curent de studiu, va fi aplicat un discount contributiei de baza al anului respectiv, astfel:
- 10% pentru rezultatele anului anterior anului curent de studiu
- 25% pentru rezultatele studiului realizat cu mai mult de 2 ani in urma
- 40% pentru rezultate mai vechi
Membri care achizitioneaza baze de date anonimizate la nivel de individ. Oricare dintre membrii Dep. DAS cu contract SNA FOCUS poate avea acces la bazele de date ale studiului si sub forma unei baze de date anonimizate, la nivel de individ sau similar, intr-un format agreat de beneficiar si BRAT.
Conditii de livrare a bazei de date:
- Pentru fiecare astfel de cerere primita de BRAT, solicitantul va trebui sa specifice scopul utilizarii bazei de date, sa se angajeze ca prin modul in care utilizeaza rezultatele nu va calcula sau furniza rezultate de audienta aferenta presei tiparite (fie direct fie prin evaluare de planuri media) diferite de cele obtinute prin softul furnizat de BRAT in acest scop, si va specifica formatul de baza de date necesar.
- BRAT va analiza solicitarea si va estima costul prelucrarilor necesare astfel incat sa poata raspunde solicitarii primite.
- Costul ce va fi platit de beneficiar pentru a accesa baza de date in noul format va fi stabilit de Consiliul Director BRAT sau AG DDAS pe baza propunerii BRAT.
- In vederea identificarii formatului necesar de baza, BRAT si solicitantul pot realiza diverse teste, acestea urmand sa fie realizate pe baza unor esantioane sau cantitati de date mici, irelevante sub aspectul rezultatului final, si utile doar in vederea validarii formatelor bazei de date.
ANEXA NR. 3 Decizia AG a Departamentului DAS din 22.05.2024 cu privire la tarifele aplicabile la vanzarea rezultatelor SNA FOCUS catre companii terte
Companiile terte, care nu sunt membre ale Dep. DAS, pot achizitiona rezultatele SNA FOCUS pe baza urmatoarelor tarife.
1. In situatia accesarii rezultatelor SNA FOCUS sub forma de baza de date anonimizata la nivel de individ.
Suma egala cu contributia platita de o agentie media ce are acces la acelasi volum de rezultate, la care se adauga o suma fixa de 2.000 eur+tva.
2. In situatia accesarii rezultatelor SNA FOCUS sub forma de rezultate sau de baza de date, in vederea obtinerii de date structurale ce permit stabilirea volumului si structurii universului sau a referintelor de ponderare pentru alte studii.
- Rezultate de structura si volum utilizatori de internet – catre Gemius – 3.000 eur+tva (in loc de 1.320 eur in prezent)
3. In situatia accesarii rezultatelor SNA FOCUS sub forma de rapoarte, in functie de formatul de livrare a rezultatelor sub forma de rapoarte, acestea se pot grupa in 2 categorii:
- Rapoarte tabelare tip excel - rapoarte exportate direct din softul de analiza a rezultatelor, fara prelucrari suplimentare.
- Rapoarte in .ppt - rapoarte rezultate in urma prelucrarii datelor obtinute prin exportul din aplicatie sub forma de grafice, scheme ppt., sau alte modalitati de afisare specifice aplicatiei de prezentare.
a. Accesul la rapoarte tabelare tip excel - rapoarte exportate direct din soft, fara prelucrari suplimentare.
sistem de preturi pe raport - EUR, fara TVA - |
numarul de categorii de produse/ servicii accesate conform SNA FOCUS |
|||
Numarul de intrebari/ elemente/ variabile incluse in raport |
1 categorie |
2-5 categorii |
6-10 categorii |
11-20 categorii |
1-10 |
110 |
165 |
220 |
330 |
11-20 |
165 |
248 |
330 |
495 |
21-30 |
275 |
413 |
550 |
825 |
31-50 |
440 |
660 |
880 |
1,320 |
51-70 |
550 |
825 |
1,100 |
1,650 |
71-100 |
660 |
990 |
1,320 |
1,980 |
101 – 300 |
770 |
1,155 |
1,540 |
2,310 |
301 – 500 |
880 |
1,320 |
1,980 |
2,750 |
501+ |
1,100 |
1,650 |
2,420 |
3,300 |
In cazul analizelor de trend pretul va fi diferit in functie de numarul de baze pe care se doreste a fi realizata analiza si numarul de variabile incluse in trend, astfel:
factor de multiplicare aplicat pretului pt. baza curenta |
numar de baze |
|
Numarul de intrebari/ elemente/ variabile incluse in raport |
2-5 baze |
6+ baze |
1-10 |
*1,5 |
*2 |
11-20 |
*2 |
*2,5 |
21-30 |
*2,5 |
*3 |
Discounturi ce pot fi aplicate:
1. Fidelitate
Pentru clientii ce vor cumpara rapoarte pe parcursul unui an caledaristic ce depasesc o valoare cumultata minima/an se vor pot aplica urmatoare dicounturi:
- pt achizitii de min 3,000 EUR/an, se poate aplica un discount de 10%, pentru orice raport solicitat dupa atingerea acestei valori.
- pt achizitii de min 5,000 EUR/an, se poate aplica un discount de 20%, pentru orice raport solicitat dupa atingerea acestei valori pt solicita minim doua rapoarte, se poate acorda un
2. In functie de volumul de informatii (extreme: foarte putine):
In cazul in care se doreste un raport referitor la un volum foarte mic de informatii (de ex: o singura marca/ serviciu/ bun (o singura varibila) din cadrul unei intrebari) se va putea aplica un discount de pana la 50%.
3. In functie de numarul de baze de date istorice pe care se doreste a se replica analiza:
Datele istorice vor avea un pret calculat astfel: pornind de la pretul de baza al raportului solicitat, un discount de 30% se va aplica pentru raportul realizat pe o baza de date anterioara, cu 1 perioada de masurare in urma, apoi un discount suplimentar de inca 10% pentru fiecare an anterior celui curent. (de ex: anul anterior – 30% discount, cu 2 ani in urma – 40% discount, cu 3 ani in urma – 50% discount, cu 4 ani in urma – 60% discount, cu 5 ani in urma – 70% discount, care va ramane valabil pentru orice baza de date anterioara)
b. Accesul la rapoarte in .ppt - rapoarte rezultate in urma prelucrarii datelor obtinute prin exportul din aplicatie sub forma de grafice, scheme ppt., sau alte modalitati de afisare specifice aplicatiei de prezentare.
Tarifele vor fi calculate pornind de la pretul final (cu tot cu discouturi) al rapoartelor tabelare conform schemei de la punctul 2 la care se va aplica un un procent de crestere intre 50% si 200% in functie de complexitatea raportului.
De ex: daca pretul unui raport tabelar este de 150 EUR, conform tabelului de preturi de la pct. anterior, pretul raportului in format .ppt va avea un pret cuprins intre 225 EUR si 300 EUR.
Reguli de aplicare pentru vanzarea de rapoarte: tabelare, .ppt, etc:
- Sistemul de tarifare se va aplica rapoartelor realizate pe baza de date curenta.
- Sistemul de tarifare se va aplica NON membrilor BRAT. In cazul in care clientul care solicita raportul este un membru BRAT, se poate aplica un discount suplimentar 20% fata de tariful unui NON membru.
- Datele solicitate se pot intersecta cu orice fel de informatii din categoria de date socio-demografice fara a fi influentat pretul raportului.
- Aplicarea preturilor rapoartelor si a discouturilor aplicabile vor fi in sarcina Directorului de Proiect SNA FOCUS si a Directorului General.
ANEXA NR. 4 Decizia AG a Departamentului DAS din 22.05.2024 cu privire la regulile de publicare a rezultatelor studiului SNA FOCUS
Datele obținute ca urmare a realizarii studiului SNA FOCUS se vor publica cu respectarea urmatoarelor reguli:
- Date cu access public.
Prin publicare pe site-ul asociatiei in sectiunea generala, cu access liber pentru orice persoana interesata:
- Rezultate de audienta la nivel de publicatie (CpA), pentru toate publicatiile tiparite masurate in SNA FOCUS, trimestrial, cele mai recente rezultate
- Datele generale de consum media, trimestrial, cele mai recente rezultate.
- Date cu access exclusiv pentru membri BRAT.
Prin publicare pe site-ul asociatiei in sectiunile destinate membrilor sau pe alte canale de comunciare destinate membrilor BRAT (newsletter, evenimente, conferinte, etc)
- Rezultate de audienta la nivel de publicatie (CpA), pentru toate publicatiile tiparite masurate in SNA FOCUS, trimestrial, rezultate istorice
- Datele generale de consum media, trimestrial, rezultate istorice
- Date destinate beneficiarilor SNA FOCUS, in baza calitatii de membru al Dep. DAS si/sau a contractului SNA FOCUS.
Prin intermediului softului de exploatare a rezultatelor:
- Totalitatea rezultatelor colectate in cadrul studiului, conform prevederilor contractuale SNA FOCUS si pachetului de rezultate pentru care membrul a optat, in baza pachetului methodologic al studiului
Raport trimestrial pus la dispozitia membrilor Dep. DAS (indiferent daca membrul are un contract in vigoare pentru realizarea SNA FOCUS)
- Totalitatea rezultatelor colectate in cadrul studiului cu privire la piata publicatiilor tiparite, ce va contine analiza detaliaza a audientei fiecarei publicatii tiparite incluse in masurare in cadrul SNA FOCUS: audienta, profil sociodemografic, calitatea citirii, etc.
- Date utilizate in scopul popularizarii/prezentarii studiului si a rezultatelor sale si atragerii de noi membri/beneficiari.
Date rezentate sub forma de rapoarte, analize si/sau prezentari realizate pentru un anumit domeniu/ piata/ fenomen si puse la dispozitia membrilor BRAT, in cadrul unor evenimente/conferinte la nivel national/international, autoritatilor statului, mediului academic, etc.