News
back to news
Comunicat de presa: BRAT lanseaza Studiul de Audienta Outdoor (SAO)
BRAT lanseaza SAO, primul studiu care masoara audienta panourilor publicitare si profilele persoanelor care intra in contact cu acestea.
Bucuresti, 15 mai 2017 – BRAT lanseaza Studiul de Audienta Outdoor (SAO), studiu ce va estima audienta panourilor publicitare si profilele persoanelor care intra in contact cu acestea. SAO este primul studiu de acest gen lansat in Romania si va furniza rezultate pentru peste 10.000 de panouri publicitare din Bucuresti si alte 10 mari orase ale tarii. SAO vine in intampinarea nevoilor pietei de publicitate ca o consecinta fireasca a eforturilor industriei de OOH de masurare a performantelor panotajului intr-o maniera profesionista, obiectiva si transparenta. In acest fel, industria face pasul deciziv in consolidarea si credibilizarea performantelor Outdoorului pe piata media din Romania si ofera predictibilitate investitiilor in publicitatea stradala.
„Lansarea SAO marcheaza un moment istoric in industria de publicitate din Romania. Odata cu publicarea rezultatelor acestui studiu orice client care investeste in publicitate in Romania va avea la dipozitie rezultate pentru toate mediile: internet, tv, radio, presa scrisa si panotaj. SAO raspunde unei nevoi reale a industriei de media si publicitate: realizarea investitiilor in mod profesionist, pe criterii de eficienta, utilizand rezultate de audienta credibile, corecte, transparente si comparabile pentru toate mediile. Felicit membrii asociatiei care au participat la lansarea proiectului si am convingerea ca pana la prima publicare a rezultatelor, preconizata in toamna anului 2018, si alte companii se vor alatura proiectului.”, declara Silviu Ispas, Presedinte BRAT.
Metodologia SAO respecta standardele internationale specifice studiilor de audienta pentru panotaj si a fost aleasa de membrii BRAT dupa o atenta consultare a metodelor utilizate in alte tari in care astfel de studii sunt realizate cu succes de mai multe decade. De asemenea, metodologia aleasa corespunde celor mai ridicate standarde din domeniul cercetarii sociologice, fiind adaptata specificului tarii noastre. Metodologia SAO presupune realizarea a 4 etape principale: studiul de mobilitate, adica observarea obiceiurilor de calatorie ale populatiei, inventarierea panourilor publicitare din orasele incluse in studiu si calcularea zonei de vizibilitate pentru fiecare panou. Ulterior, prin suprapunerea datelor de mobilitate ale populatiei cu ariile de vizibilitate ale panourilor se vor determina indicatorii de audienta ai fiecarui panou si profilele sociodemografice ale acestora, pentru ca in final toate aceste rezultate sa fie integrate intr-un soft specializat de analiza si planificare media.
Studiul de Audienta OOH va fi realizat pentru populatia cu varsta intre 14-74 de ani, rezidenta in Bucuresti si alte 10 mari orase si furnizeaza rezultate pentru peste 10.000 de panouri publicitare, de toate tipurile. Studiul de mobilitate va fi realizat in primul an de studiu pe un esantion reprezentativ de 15.000 indivizi, pe baza colectarii continue pe parcursul unui an calendaristic a obiceiurilor de consum prin metoda CAPI (Computer Assisted Personal Interview).
BRAT va intra in parteneriat cu 4 companii de cercetare de piata pentru realizarea studiului de mobilitate al SAO, imbinand expertiza internationala in realizarea studiilor de media la nivel international a companiilor GfK Romania si IPSOS Romania cu experienta locala a companiilor CC SAS si Metro Media Transilvania. Andi Dumitrescu, Director General GfK Romania – partener cu BRAT pentru mai mult de 8 ani in realizarea SNA FOCUS, a declarat cu aceasta ocazie “Ne bucuram ca vom fi partenerul BRAT in acest proiect unic pentru piata locala, contribuind, pentru prima data, la furnizarea de date de audienta pentru industria de panotaj. Suntem cu atat mai incantati cu cat acest proiect este rezultatul unei colaborari reusite si de lunga durata intre noi si BRAT.”
Realizarea SAO este prima ocazie cand BRAT si Ipsos Romania vor colabora, iar Alina Stepan, Director General Ipsos, declara „Ipsos Romania este mandra sa se alature acestei initiative chiar de la debutul ei, cu atat mai mult cu cat Ipsos realizeaza acest tip de studiu si in alte tari din regiune. Din punctul nostru de vedere, SAO reprezinta o initiativa importanta atat pentru industria de cercetare de piata, cat si pentru piata de advertising. De acum incolo, ROI-ul pentru bugetul investit in publicitatea stradala va putea fi scris apasat si fara ghilimele, pentru ca poti controla doar ceea ce masori.”.
BRAT colaboreaza cu cele doua companii locale, CC SAS si MMT, de peste 3, respectiv 12 ani in realizarea SNA FOCUS. Odata cu lansarea noului proiect, Septimiu Suciu, Director General CC SAS declara „Compania noastra este onorata sa continue colaborarea cu BRAT la efortul sau de a raspunde nevoilor in crestere ale industriei de publicitate din Romania. Studiul SAO vine ca un raspuns la aceste provocari, [...]”. Danila Petru, Director General Metro Media Transilvania: „Metro Media Transilvania demareaza, in colaborare cu Biroul de Audit Transmedia (BRAT) si cu alte 3 dintre cele mai prestigioase institute de cercetare [...], derularea unui nou studiu destinat specialistilor din publicitate, marketing si media, Studiul de Audienta Outdoor (SAO). Ne simtim onorati sa continuam relatia de 12 ani cu BRAT, relatie concretizata in derularea Studiului National de Audienta (SNA FOCUS), cu un nou etalon de cercetare a pietei de media din România, SAO, studiu care isi propune sa masoare audienta panotajului out-of-home. Promovarea unor noi instrumente de cercetare profesioniste È™i transparente, a unor noi metodologii unanim acceptate de comunitatea de cercetare vor contribui la profesionalizarea comercializarii spatiului publicitar, oferind un suport de informatie consistent si valid specialistilor din domeniu.”
„Industria de panotaj a demonstrat curaj si hotarare cand a decis sa investeasca in realizarea acestui studiu, chiar si in conditiile in care afacerile lor sunt afectate de o legislatie prea putin stabila si adaptata realitatii. Companiile de panotaj participante in proiect pana in prezent, respectiv, CLEAR MEDIA, COMMUNICATIONS MEDIA, DEFI ROMANIA, EUROMEDIA GROUP, GETICA OOH, MEDIA ADVERTISING, NEW AGE ADVERTISING AGENCY, SEAVIEW ADVERTISING, UNIVERSAL SOLUTION, WAY MEDIA, sunt decise sa demonstreze cu rezultate de audienta masurate conform standardelor uzuale ale industiilor de profil ca panotajul poate sta alaturi de celelalte medii si poate dovedi, cu rezultate concrete, eficienta sa. Aportul agentiilor de media in proiect este de asemenea unul esential, asigurand echilibrul necesar credibilitatii rezultatelor studiului. Nu in ultimul rand, parteneriatul pe care BRAT il realizeaza pentru realizarea SAO cu 4 institute din elita companiilor de cercetare din Romania, GfK Romania, IPSOS Romania, CC SAS SA si Metro Media Transilvania, asigura o alta conditie esentiala pentru succesul proiectului. ” a afirmat Arina Ureche, Directorul General al BRAT.
Importanta lansarii studiului si efectele asteptate ale acestuia pentru industria de panotaj, dar si pentru intreaga industrie de media si comunicare se regasesc si in declaratiile membrilor BRAT sustinatori si finantatori ai proiectului.
Elvira Munteanu, Director General Universal Solution: „SAO este un proiect la care multi din industria OOH am „visat” si care multa vreme s-a aflat in categoria „nice to have” din motive financiare si logistice. Acum, gratie eforturilor convergente a principalilor jucatori din piata reuniti sub umbrela BRAT, am reusit ca acest proiect sa devina „must to have”. [...] M-am implicat mult in acest proiect, fiind nu numai unul din investitorii acestui studiu cat si membru in comisiile tehnice si de negociere cu furnizorii implicati in acest proiect. Am investit bani si timp intrucat cred in ROI-ul acestui proiect.
Personal, sper ca o data cu implementarea SAO sa se schimbe paradigma de vanzare a OOH, sper sa vindem audienta si nu panouri la rate-carduri, sper sa putem sustine importanta campaniilor OOH prin cifre si nu feelinguri personale.
De asemenea, ma astept sa se alature acestui proiect si restul jucatorilor din piata inca neimplicati, deoarece doar prin standardizarea si raportarea la acelasi sistem de referinta, putem oferi date complete clientilor nostru care vor sa cumpere pe baze stiintifice si nu empirice”
Larisa Mereuta, Research Director UM Romania: “Avand in vedere ca outdoorul era singurul mediu fara date de audienta, proiectul SAO reprezinta un pas important al industriei de publicitate care intregeste volumul resurselor necesare in planificarea campaniilor si evaluarea impactului acestora.“
Horatiu Girbea, Sales Director Euromedia: „Dupa o decada de incercari, negocieri si renuntari, acum chiar se intampla, studiul de audienta pentru outoor se lanseaza [...]. Astfel, OOH-ul, media vitregita de absenta cifrelor de audienta, va putea livra informatiile necesare agentiilor si clientilor pentru intocmirea argumentata si targetata a mix-urilor de media. Am convingerea ca demersurilor noastre, in viitorul apropiat, se vor alatura si alti furnizori dar si agentii, respectiv clienti. Pe langa existenta montorizarii acestui mediu, noul studiu va livra siguranta si oportunitatea investirii argumentate a bugetelor clientilor.”
Jean Radulescu, CEO Getica OOH: „SAO este despre a intelege cine, unde si cand calatoreste. Media out-of-home este in permanenta schimbare, suntem intr-un moment de schimbare de paradigma, urmeaza ca atunci cand spunem media out-of-home sa ne gandim la audienta si nu la un poster. Investitia industriei de OOH in SAO reprezinta o certificare a increderii noastre in viitorul acestei industrii. ”
„Lansarea SAO marcheaza un moment istoric in industria de publicitate din Romania. Odata cu publicarea rezultatelor acestui studiu orice client care investeste in publicitate in Romania va avea la dipozitie rezultate pentru toate mediile: internet, tv, radio, presa scrisa si panotaj. SAO raspunde unei nevoi reale a industriei de media si publicitate: realizarea investitiilor in mod profesionist, pe criterii de eficienta, utilizand rezultate de audienta credibile, corecte, transparente si comparabile pentru toate mediile. Felicit membrii asociatiei care au participat la lansarea proiectului si am convingerea ca pana la prima publicare a rezultatelor, preconizata in toamna anului 2018, si alte companii se vor alatura proiectului.”, declara Silviu Ispas, Presedinte BRAT.
Metodologia SAO respecta standardele internationale specifice studiilor de audienta pentru panotaj si a fost aleasa de membrii BRAT dupa o atenta consultare a metodelor utilizate in alte tari in care astfel de studii sunt realizate cu succes de mai multe decade. De asemenea, metodologia aleasa corespunde celor mai ridicate standarde din domeniul cercetarii sociologice, fiind adaptata specificului tarii noastre. Metodologia SAO presupune realizarea a 4 etape principale: studiul de mobilitate, adica observarea obiceiurilor de calatorie ale populatiei, inventarierea panourilor publicitare din orasele incluse in studiu si calcularea zonei de vizibilitate pentru fiecare panou. Ulterior, prin suprapunerea datelor de mobilitate ale populatiei cu ariile de vizibilitate ale panourilor se vor determina indicatorii de audienta ai fiecarui panou si profilele sociodemografice ale acestora, pentru ca in final toate aceste rezultate sa fie integrate intr-un soft specializat de analiza si planificare media.
Studiul de Audienta OOH va fi realizat pentru populatia cu varsta intre 14-74 de ani, rezidenta in Bucuresti si alte 10 mari orase si furnizeaza rezultate pentru peste 10.000 de panouri publicitare, de toate tipurile. Studiul de mobilitate va fi realizat in primul an de studiu pe un esantion reprezentativ de 15.000 indivizi, pe baza colectarii continue pe parcursul unui an calendaristic a obiceiurilor de consum prin metoda CAPI (Computer Assisted Personal Interview).
BRAT va intra in parteneriat cu 4 companii de cercetare de piata pentru realizarea studiului de mobilitate al SAO, imbinand expertiza internationala in realizarea studiilor de media la nivel international a companiilor GfK Romania si IPSOS Romania cu experienta locala a companiilor CC SAS si Metro Media Transilvania. Andi Dumitrescu, Director General GfK Romania – partener cu BRAT pentru mai mult de 8 ani in realizarea SNA FOCUS, a declarat cu aceasta ocazie “Ne bucuram ca vom fi partenerul BRAT in acest proiect unic pentru piata locala, contribuind, pentru prima data, la furnizarea de date de audienta pentru industria de panotaj. Suntem cu atat mai incantati cu cat acest proiect este rezultatul unei colaborari reusite si de lunga durata intre noi si BRAT.”
Realizarea SAO este prima ocazie cand BRAT si Ipsos Romania vor colabora, iar Alina Stepan, Director General Ipsos, declara „Ipsos Romania este mandra sa se alature acestei initiative chiar de la debutul ei, cu atat mai mult cu cat Ipsos realizeaza acest tip de studiu si in alte tari din regiune. Din punctul nostru de vedere, SAO reprezinta o initiativa importanta atat pentru industria de cercetare de piata, cat si pentru piata de advertising. De acum incolo, ROI-ul pentru bugetul investit in publicitatea stradala va putea fi scris apasat si fara ghilimele, pentru ca poti controla doar ceea ce masori.”.
BRAT colaboreaza cu cele doua companii locale, CC SAS si MMT, de peste 3, respectiv 12 ani in realizarea SNA FOCUS. Odata cu lansarea noului proiect, Septimiu Suciu, Director General CC SAS declara „Compania noastra este onorata sa continue colaborarea cu BRAT la efortul sau de a raspunde nevoilor in crestere ale industriei de publicitate din Romania. Studiul SAO vine ca un raspuns la aceste provocari, [...]”. Danila Petru, Director General Metro Media Transilvania: „Metro Media Transilvania demareaza, in colaborare cu Biroul de Audit Transmedia (BRAT) si cu alte 3 dintre cele mai prestigioase institute de cercetare [...], derularea unui nou studiu destinat specialistilor din publicitate, marketing si media, Studiul de Audienta Outdoor (SAO). Ne simtim onorati sa continuam relatia de 12 ani cu BRAT, relatie concretizata in derularea Studiului National de Audienta (SNA FOCUS), cu un nou etalon de cercetare a pietei de media din România, SAO, studiu care isi propune sa masoare audienta panotajului out-of-home. Promovarea unor noi instrumente de cercetare profesioniste È™i transparente, a unor noi metodologii unanim acceptate de comunitatea de cercetare vor contribui la profesionalizarea comercializarii spatiului publicitar, oferind un suport de informatie consistent si valid specialistilor din domeniu.”
„Industria de panotaj a demonstrat curaj si hotarare cand a decis sa investeasca in realizarea acestui studiu, chiar si in conditiile in care afacerile lor sunt afectate de o legislatie prea putin stabila si adaptata realitatii. Companiile de panotaj participante in proiect pana in prezent, respectiv, CLEAR MEDIA, COMMUNICATIONS MEDIA, DEFI ROMANIA, EUROMEDIA GROUP, GETICA OOH, MEDIA ADVERTISING, NEW AGE ADVERTISING AGENCY, SEAVIEW ADVERTISING, UNIVERSAL SOLUTION, WAY MEDIA, sunt decise sa demonstreze cu rezultate de audienta masurate conform standardelor uzuale ale industiilor de profil ca panotajul poate sta alaturi de celelalte medii si poate dovedi, cu rezultate concrete, eficienta sa. Aportul agentiilor de media in proiect este de asemenea unul esential, asigurand echilibrul necesar credibilitatii rezultatelor studiului. Nu in ultimul rand, parteneriatul pe care BRAT il realizeaza pentru realizarea SAO cu 4 institute din elita companiilor de cercetare din Romania, GfK Romania, IPSOS Romania, CC SAS SA si Metro Media Transilvania, asigura o alta conditie esentiala pentru succesul proiectului. ” a afirmat Arina Ureche, Directorul General al BRAT.
Importanta lansarii studiului si efectele asteptate ale acestuia pentru industria de panotaj, dar si pentru intreaga industrie de media si comunicare se regasesc si in declaratiile membrilor BRAT sustinatori si finantatori ai proiectului.
Elvira Munteanu, Director General Universal Solution: „SAO este un proiect la care multi din industria OOH am „visat” si care multa vreme s-a aflat in categoria „nice to have” din motive financiare si logistice. Acum, gratie eforturilor convergente a principalilor jucatori din piata reuniti sub umbrela BRAT, am reusit ca acest proiect sa devina „must to have”. [...] M-am implicat mult in acest proiect, fiind nu numai unul din investitorii acestui studiu cat si membru in comisiile tehnice si de negociere cu furnizorii implicati in acest proiect. Am investit bani si timp intrucat cred in ROI-ul acestui proiect.
Personal, sper ca o data cu implementarea SAO sa se schimbe paradigma de vanzare a OOH, sper sa vindem audienta si nu panouri la rate-carduri, sper sa putem sustine importanta campaniilor OOH prin cifre si nu feelinguri personale.
De asemenea, ma astept sa se alature acestui proiect si restul jucatorilor din piata inca neimplicati, deoarece doar prin standardizarea si raportarea la acelasi sistem de referinta, putem oferi date complete clientilor nostru care vor sa cumpere pe baze stiintifice si nu empirice”
Larisa Mereuta, Research Director UM Romania: “Avand in vedere ca outdoorul era singurul mediu fara date de audienta, proiectul SAO reprezinta un pas important al industriei de publicitate care intregeste volumul resurselor necesare in planificarea campaniilor si evaluarea impactului acestora.“
Horatiu Girbea, Sales Director Euromedia: „Dupa o decada de incercari, negocieri si renuntari, acum chiar se intampla, studiul de audienta pentru outoor se lanseaza [...]. Astfel, OOH-ul, media vitregita de absenta cifrelor de audienta, va putea livra informatiile necesare agentiilor si clientilor pentru intocmirea argumentata si targetata a mix-urilor de media. Am convingerea ca demersurilor noastre, in viitorul apropiat, se vor alatura si alti furnizori dar si agentii, respectiv clienti. Pe langa existenta montorizarii acestui mediu, noul studiu va livra siguranta si oportunitatea investirii argumentate a bugetelor clientilor.”
Jean Radulescu, CEO Getica OOH: „SAO este despre a intelege cine, unde si cand calatoreste. Media out-of-home este in permanenta schimbare, suntem intr-un moment de schimbare de paradigma, urmeaza ca atunci cand spunem media out-of-home sa ne gandim la audienta si nu la un poster. Investitia industriei de OOH in SAO reprezinta o certificare a increderii noastre in viitorul acestei industrii. ”
Informații suplimentare:
Despre BRAT
BRAT este organizaÈ›ia industriei de media din România care măsoară audienÈ›a presei scrise È™i a mediului online, auditează tirajele (presă scrisă) È™i monitorizează investiÈ›iile în publicitate (presă scrisă, online, radio È™i outdoor). Măsurătorile È™i monitorizările BRAT sunt independente È™i transparente, pe baza standardelor profesionale stabilite de membrii săi în concordanță cu normele internaÈ›ionale.
BRAT pune la dispozitia pieÈ›ei de media È™i de publicitate indicatorii de performanță obÈ›inuÈ›i în urma auditului È™i a studiilor realizate. De aceea, rapoartele BRAT reprezintă reperul sigur È™i credibil pentru decizii strategice care implică industria media.
BRAT pune la dispozitia pieÈ›ei de media È™i de publicitate indicatorii de performanță obÈ›inuÈ›i în urma auditului È™i a studiilor realizate. De aceea, rapoartele BRAT reprezintă reperul sigur È™i credibil pentru decizii strategice care implică industria media.
Persoană de contact pentru presă:
Arina Ureche (arina@brat.ro, 0722755220).