Comunicat de presa: BRAT optimizeaza Studiul National de Audienta FOCUS

Studiul NaÈ›ional de Audiență (SNA) FOCUS al Biroului Român de Audit Transmedia (BRAT) va fi realizat în perioada 2014-2017 de companiile de cercetare GFK Romania È™i CC SAS, după o metodologie optimizată, care va permite realizarea unor analize mai aprofundate. Aceste modificări au rezultat în urma unei licitaÈ›ii încheiate în luna martie È™i a deciziei Adunării Generale a Departamentului pentru Studii de Audiență din cadrul organizaÈ›iei.

GfK România se află la al doilea contract consecutiv È™i la al treilea de la lansarea SNA FOCUS. CC SAS va realiza SNA FOCUS pentru prima oară, dar o parte din echipa sa a mai colaborat la acest studiu anterior. Companiile participante au fost implicate în analizarea È™i identificarea celor mai bune soluÈ›ii de realizare a studiului, fiind încurajate să-È™i aducă aportul la identificarea celor mai adecvate soluÈ›ii.
 
Prin consultări cu cei doi noi parteneri, BRAT a identificat metode mai bune pentru realizarea SNA FOCUS, pentru a răspunde nevoilor pieței, dar cu respectarea standardelor calitative care au consacrat acest studiu:
 
  • EÈ™antionul anual al studiului va creÈ™te de la 10.000 la 14.000 de interviuri, ceea ce va permite realizarea unei analize mai detaliate, chiar È™i pentru grupuri È›intă specifice, restrânse.
  •  RespondenÈ›ii vor putea să completeze chestionarul de consum pe internet, de pe computerul personal (metoda CASI), ca alternativă la chestionarul pe hârtie. Avantajele acestei măsuri: reducerea timpului de completare; creÈ™terea ratei de accept, inclusiv în rândul persoanelor foarte ocupate, ceea ce va duce È™i la îmbunătățirea eÈ™antionului studiului; diminuarea erorilor de completare;
  • Va fi aplicată o nouă metodologie de selecÈ›ie a persoanelor din eÈ™antion, care va asigura atât reducerea timpilor de lucru, cât È™i reprezentativitatea acestuia. BRAT va putea verifica modul în care au fost selectaÈ›i respondenÈ›ii, asigurând corectitudinea studiului. Va fi asigurată în continuare distribuÈ›ia corectă a eÈ™antionului în universul studiat.
  • Va creste È™i numărul publicaÈ›iilor care vor putea beneficia de rezultatele studiului. Rezultatele vor fi livrate astfel trimestrial È™i vor permite analize de tendință.

”Acordăm o atenÈ›ie foarte mare calității eÈ™antionului, pentru că vrem ca SNA FOCUS să rămână, ca È™i până acum, etalonul pieÈ›ei media pentru măsurarea audienÈ›ei presei scrise È™i a consumului de produse È™i servicii. Reprezentativitatea eÈ™antionului pe care este realizat studiul, volumul acestuia È™i rata de răspuns obÈ›inută la realizarea interviurilor sunt de o importanță decisivă pentru corectitudinea rezultatelor studiului. SNA Focus are un rol strategic pentru industria de media, iar membrii BRAT fac o investiÈ›ie în realizarea acestui studiu”, a declarat Arina Ureche, Director General BRAT.
 
Costurile cu realizarea SNA FOCUS depășesc 500.000 Euro anual, din care aproape jumătate sunt asigurate de editori, într-un efort de a asigura credibilitate È™i transparență pentru produsele media.
 
Procedura de selecÈ›ie a furnizorilor a demarat în septembrie 2013, a implicat trei ofertanÈ›i È™i a parcurs mai multe etape. Criteriile pe baza cărora au fost selectaÈ›i câÈ™tigătorii sunt: capacitatea acestora de a realiza un studiu de anvergura SNA FOCUS, echipa de proiect alocată de fiecare companie, expertiza È™i experienÈ›a profesională a ofertanÈ›ilor È™i preÈ›ul ofertei.
 
Informații suplimentare:
 
  1. Despre BRAT:
BRAT este organizaÈ›ia industriei de media din România care măsoară audienÈ›a presei scrise È™i a mediului online, auditează tirajele (presă scrisă) È™i monitorizează investiÈ›iile în publicitate (presă scrisă, online, radio È™i out-door).
 
Măsurătorile È™i monitorizările BRAT sunt independente È™i transparente, pe baza standardelor profesionale stabilite de membrii săi în concordanță cu normele internaÈ›ionale.
 
BRAT pune la dispoziÅ£ia pieÈ›ei de media È™i de publicitate indicatorii de performanță obÈ›inuÈ›i în urma auditului È™i a studiilor realizate. De aceea, rapoartele BRAT reprezintă reperul sigur È™i credibil pentru decizii strategice care implică industria media.
  1. Despre SNA FOCUS
 
Studiul National de Audiență FOCUS este realizat de BRAT È™i reprezintă unica sursă pentru piaÈ›a de media È™i publicitate din România pentru furnizarea rezultatelor de audiență care sunt utilizate pentru tranzacÅ£ionarea spaÅ£iului publicitar în presa scrisă.
 
Studiul s-a lansat în urmă cu doisprezece ani, măsoară în prezent aproximativ 100 de titluri È™i are circa 50 de beneficiari: editori, clienÈ›i, regii È™i agenÅ£ii de publicitate.
 
Studiul FOCUS oferă date despre consumul de bunuri È™i servicii din România pentru mai mult de 3.000 de mărci È™i peste 200 de categorii de bunuri ÅŸi servicii.