News
back to news
Comunicat de presa: BRAT a publicat cifrele de difuzare aferente perioadei aprilie - iunie 2014
Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT) a făcut publice datele de difuzare aferente trimestrului 2 din anul 2014. Pentru această perioadă de raportare, BRAT a publicat pe site-ul său (www.brat.ro) declarațiile de difuzare pentru 119 publicații și a folosit un nou sistem de depunere a datelor.
Cifrele de difuzare aferente perioadei aprilie – iunie 2014 sunt disponibile de astăzi pe siteul BRAT. Pentru aceasta perioadă, au fost publicate pe site-ul BRAT declarațiile de difuzare pentru 119 publicații.
Începând cu declarațiile de difuzare pentru perioada ianuarie – martie 2014, BRAT a implementat un nou sistem de depunere a cifrelor de difuzare ce prezintă atât modificari de ordin tehnic destinate ușurării modalității de depunere a cifrelor de difuzare, cât și verificari suplimentare destinate creșterii gradului de acuratețe a cifrelor de difuzare.
Noua modalitatea de depunere a cifrelor de difuzare presupune preluarea directă din pachetul de audit a cifrelor de difuzare, ediție cu ediție, nu doar cifrele lunare cum se întâmpla în trecut. Acest lucru permite compararea tirajelor tipărite declarate de editor cu rezultatele controlului în teren realizat de BRAT, depistarea și clarificarea rapidă a eventualelor neconcordanțe.
Față de trimestrul anterior se observă o creștere a mediei tirajului tiparit cu aproximativ 1.9% și a tirajului difuzat cu aproximativ 0.8%. Tirajul vândut a înregistrat o scădere de aproximativ 4%
Începând cu declarațiile de difuzare pentru perioada ianuarie – martie 2014, BRAT a implementat un nou sistem de depunere a cifrelor de difuzare ce prezintă atât modificari de ordin tehnic destinate ușurării modalității de depunere a cifrelor de difuzare, cât și verificari suplimentare destinate creșterii gradului de acuratețe a cifrelor de difuzare.
Noua modalitatea de depunere a cifrelor de difuzare presupune preluarea directă din pachetul de audit a cifrelor de difuzare, ediție cu ediție, nu doar cifrele lunare cum se întâmpla în trecut. Acest lucru permite compararea tirajelor tipărite declarate de editor cu rezultatele controlului în teren realizat de BRAT, depistarea și clarificarea rapidă a eventualelor neconcordanțe.
Față de trimestrul anterior se observă o creștere a mediei tirajului tiparit cu aproximativ 1.9% și a tirajului difuzat cu aproximativ 0.8%. Tirajul vândut a înregistrat o scădere de aproximativ 4%
Față de trimestrul similar al anului 2013 se observă o creștere a mediei tirajului tiparit cu aproximativ 0.4% și a tirajului difuzat cu aproximativ 1%. Tirajul vândut a înregistrat o scădere de aproximativ 13.5%
În cazul cotidienelor naționale, comparația cu trimestrul anterior se poate observa mai jos:
Publicatie | Tiraj brut apr-iun 2014 | Tiraj brut ian-mar 2014 | Total difuzat apr-iun 2014 | Total difuzat ian-mar 2014 |
Adevărul | 14,829 | 13,247 | 9,719 | 9,532 |
Click | 160,335 | 146,610 | 125,047 | 118,522 |
Curierul Național | 3,418 | 3,551 | 3,318 | 3,455 |
Evenimentul Zilei | 20,659 | 20,322 | 14,565 | 13,877 |
Gazeta Sporturilor | 42,536 | 42,838 | 28,362 | 27,324 |
Jurnalul Național | 16,335 | 16,122 | 9,977 | 10,563 |
Libertatea | 109,827 | 112,564 | 71,744 | 77,814 |
România Libera | 15,695 | 13,956 | 12,285 | 9,222 |
Ziarul Financiar | 10,153 | 10,075 | 9,525 | 9,350 |
Ziarul Lumina | 22,506 | 22,476 | 22,385 | 22,007 |
Evolutia primelor 10 cotidiene locale/regionale comparativ cu trimestrul anterior poate fi analizata mai jos:
Publicatie | Tiraj brut apr-iun 2014 | Tiraj brut ian-mar 2014 | Total difuzat apr-iun 2014 | Total difuzat ian-mar 2014 |
Unirea | 20,387 | 20,274 | 20,098 | 20,064 |
Jurnal Aradean | 15,197 | 15,209 | 15,077 | 15,100 |
Informatia Zilei | 14,328 | 14,310 | 14,005 | 14,004 |
Gazeta de Sud | 12,444 | 13,128 | 11,178 | 11,974 |
Bihari Naplo | 10,955 | 11,185 | 10,714 | 10,969 |
Tribuna | 10,697 | 10,946 | 10,562 | 10,818 |
Jurnal Bihorean | 10,123 | 10,579 | 9,285 | 9,887 |
Csiki Hirlap | 8,290 | 8,443 | 8,059 | 8,264 |
Monitorul de Suceava | 7,669 | 7,977 | 7,386 | 7,685 |
Crisana | 6,500 | 6,500 | 5,782 | 5,810 |
BRAT (Biroul Roman de Audit Transmedia) este organizatia industriei de media din România care măsoara audiența presei scrise și a mediului online, auditează tirajele (presa scrisa) și monitorizează investițiile în publicitate (presa scrisa, online, radio și out-door). BRAT este recunoscut ca reper al pieței de publicitate pentru presa scrisa și mediul online în ceea ce privește rezultatele de audiență, tirajul publicațiilor sau traficul site-urilor web.