News
back to news
Comunicat de presa: Auditarea publicatiilor cu tiraje tipărite mai mici de 7.500 de exemplare, mai ieftina si mai eficienta
Începând din acest an, Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT) a introdus un standard simplificat de raportare a cifrelor de difuzare pentru publicaÅ£iile cu tiraje care nu depăşesc 7.500 de exemplare pe număr de apariÅ£ie. Beneficiarii acestei măsuri pot fi atât editorii care fac parte din BRAT, cât È™i cei care doresc să adere la asociaÈ›ie.
Principalul avantaj al standardului simplificat este reducerea la jumătate a tarifelor de audit, păstrând aceeaÅŸi metodologie de auditare ÅŸi comparabilitatea cifrelor de difuzare cu cele auditate în cazul publicaÅ£iilor cu un tiraj mai mare de 7.500 de exemplare. Noul mod de raportare al datelor permite raportarea ca medie lunară doar a indicatorilor principali ai cifrelor de difuzare - tiraj brut, total vânzări ÅŸi total difuzat.
Din punct de vedere strategic, pe termen mediu ÅŸi lung, noul standard de raportare reprezintă o oportunitate pentru publicaÈ›iile cu tiraj mai mic de 7500 de exemplare să intre în sistemul de auditare standardizat al BRAT. PublicaÈ›iile care intră în acest sistem, au È™ansa de a atrage mai multe investiÈ›ii din publicitate, datorită credibilității pe care o asigură standardele de măsurare ale BRAT.
”Am luat această măsură pentru a veni în sprijinul publicaÈ›iilor cu tiraje mai reduse, care vor să se dezvolte È™i să aibă o dovadă a performanÈ›elor proprii. Auditul tirajului prin sistemul BRAT aduce credibilitate editorilor, deoarece procedurile sunt standard, independente, comparabile cu cele utilizate la nivel internaÈ›ional în domeniu È™i transparente. Un argument în plus provine din faptul că auditul tirajelor este realizat in continuare prin parteneriat cu PriceWaterhouseCoopers, cu care colaborăm de peste È™ase ani. ClienÈ›ii de publicitate au încredere în publicaÈ›iile auditate de BRAT, pentru că È™tiu exact în ce-È™i investesc banii. Până acum, pentru publicaÈ›iile cu tiraje sub 7.500 de copii, în general publicaÈ›ii de nișă sau locale, accesul la auditul tirajelor era mai dificil din cauza costurilor implicate. Odată cu noua regulă acest impediment dispare, È™i ne aÈ™teptăm ca numărul publicaÈ›iilor auditate să crească, în beneficiul clienÈ›ilor È™i agenÈ›iilor de media”, a explicat Arina Ureche, Director General BRAT.
Informații suplimentare:
BRAT este organizaÈ›ia industriei de media din România care măsoară audienÈ›a presei scrise È™i a mediului online, auditează tirajele (presă scrisă) È™i monitorizează investiÈ›iile în publicitate (presă scrisă, online, radio È™i out-door).
Măsurătorile È™i monitorizările BRAT sunt independente È™i transparente, pe baza standardelor profesionale stabilite de membrii săi în concordanță cu normele internaÈ›ionale.
BRAT pune la dispozitia pieÈ›ei de media È™i de publicitate indicatorii de performanță obÈ›inuÈ›i în urma auditului È™i a studiilor realizate. De aceea, rapoartele BRAT reprezintă reperul sigur È™i credibil pentru decizii strategice care implică industria media.
Din punct de vedere strategic, pe termen mediu ÅŸi lung, noul standard de raportare reprezintă o oportunitate pentru publicaÈ›iile cu tiraj mai mic de 7500 de exemplare să intre în sistemul de auditare standardizat al BRAT. PublicaÈ›iile care intră în acest sistem, au È™ansa de a atrage mai multe investiÈ›ii din publicitate, datorită credibilității pe care o asigură standardele de măsurare ale BRAT.
”Am luat această măsură pentru a veni în sprijinul publicaÈ›iilor cu tiraje mai reduse, care vor să se dezvolte È™i să aibă o dovadă a performanÈ›elor proprii. Auditul tirajului prin sistemul BRAT aduce credibilitate editorilor, deoarece procedurile sunt standard, independente, comparabile cu cele utilizate la nivel internaÈ›ional în domeniu È™i transparente. Un argument în plus provine din faptul că auditul tirajelor este realizat in continuare prin parteneriat cu PriceWaterhouseCoopers, cu care colaborăm de peste È™ase ani. ClienÈ›ii de publicitate au încredere în publicaÈ›iile auditate de BRAT, pentru că È™tiu exact în ce-È™i investesc banii. Până acum, pentru publicaÈ›iile cu tiraje sub 7.500 de copii, în general publicaÈ›ii de nișă sau locale, accesul la auditul tirajelor era mai dificil din cauza costurilor implicate. Odată cu noua regulă acest impediment dispare, È™i ne aÈ™teptăm ca numărul publicaÈ›iilor auditate să crească, în beneficiul clienÈ›ilor È™i agenÈ›iilor de media”, a explicat Arina Ureche, Director General BRAT.
Informații suplimentare:
BRAT este organizaÈ›ia industriei de media din România care măsoară audienÈ›a presei scrise È™i a mediului online, auditează tirajele (presă scrisă) È™i monitorizează investiÈ›iile în publicitate (presă scrisă, online, radio È™i out-door).
Măsurătorile È™i monitorizările BRAT sunt independente È™i transparente, pe baza standardelor profesionale stabilite de membrii săi în concordanță cu normele internaÈ›ionale.
BRAT pune la dispozitia pieÈ›ei de media È™i de publicitate indicatorii de performanță obÈ›inuÈ›i în urma auditului È™i a studiilor realizate. De aceea, rapoartele BRAT reprezintă reperul sigur È™i credibil pentru decizii strategice care implică industria media.