News
back to news
Comunicat de presa: 20% dintre persoanele din mediul urban aleg să urmărească în mod special meciuri de fotbal la televizor. 11% dintre acestea sunt femei
În contextul desfășurării Campionatului Mondial de Fotbal 2014, Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT) pune la dispoziÈ›ie cele mai recente cifre È™i tendinÈ›e despre comportamentul È™i interesul românilor față de È™tirile din fotbal È™i față de meciurile difuzate la televizor.
46% dintre persoanele din mediul urban citesc în mod constant È™tiri despre fotbalul românesc în ziare È™i reviste, iar 43% aleg să fie la curent cu informaÈ›iile din fotbalul internaÈ›ional, arată datele celui mai recent Studiu NaÈ›ional de Audiență (SNA) FOCUS realizat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT). TendinÈ›ele acoperă perioada 2006-2013, iar universul studiului este reprezentat de populaÈ›ia din mediul urban din România cu vârsta cuprinsă între 14 È™i 64 de ani. Studiul măsoară preferinÈ›ele de consum de bunuri È™i servicii ale populaÈ›iei urbane. Caracterul continuu al studiului È™i eÈ™antioanele mari (peste 10.000 de interviuri anual) permit observarea fluctuaÈ›iilor preferinÈ›elor populaÈ›iei È™i studierea lor în raport cu evoluÈ›ia socio-economică din România. Marja de eroare este de +/-0.8%.
În ceea ce priveÈ™te vizionarea meciurilor de fotbal, 20% dintre români aleg să urmărească în special meciuri de fotbal la televizor, iar 11% dintre acestea sunt femei. În acelaÈ™i timp, 58,2% dintre români declară că urmăresc în general meciurile de fotbal de la televizor. 32,3% dintre români afirmă că ascultă la radio emisiuni sportive, procentul celor care le preferă altui tip de conÈ›inut fiind de 8,6%.
Bucureștenii, pasionați de fotbal
Studiul mai relevă că 18,3% dintre bărbaÈ›i È™i 1,7% dintre femei urmăresc în mod deosebit în ziare È™i reviste subiecte legate de fotbalul internaÈ›ional. În ceea ce priveÈ™te interesul față de fotbalul românesc, 24,3% dintre bărbaÈ›i si 1,5% dintre femei urmăresc în mod special acest subiect. Procentul cel mai ridicat al celor care urmăresc în mod special informaÈ›ii despre fotbalul românesc, 14,9%, corespunde celor cu venituri personale de peste 2000 de lei. Cel mai mare interes față de fotbalul românesc îl au bucureÈ™tenii - 16, 1% aleg informaÈ›iile despre fotbal în locul unui alt tip de conÈ›inut -, urmează cei din muntenia - 15,1% - È™i bănățenii, cu un procent de 12,7%.
Interesul față de fotbal, în scădere
Studiul SNA (FOCUS) mai arată, însă, că tendinÈ›a în ceea ce priveÈ™te interesul pentru meciuri È™i pentru informaÈ›iile legate de fotbal înregistrează o scădere. Doar 12,6 % dintre românii din localitățile cu peste 50.000 de locuitori au plătit anul trecut pentru a vedea un meci, față de 18, 6% în anul 2006. Procentul celor interesaÈ›i să urmărească fotbal la televizor a scăzut de la 47,7% în 2006 la 37,8% în 2013. De asemenea, procentul românilor care obiÈ™nuiesc să citească informaÈ›ii despre fotbal în ziare È™i în reviste este de 20,4% în prezent, față de 33,5% în anul 2006.
Informații suplimentare:
În ceea ce priveÈ™te vizionarea meciurilor de fotbal, 20% dintre români aleg să urmărească în special meciuri de fotbal la televizor, iar 11% dintre acestea sunt femei. În acelaÈ™i timp, 58,2% dintre români declară că urmăresc în general meciurile de fotbal de la televizor. 32,3% dintre români afirmă că ascultă la radio emisiuni sportive, procentul celor care le preferă altui tip de conÈ›inut fiind de 8,6%.
Bucureștenii, pasionați de fotbal
Studiul mai relevă că 18,3% dintre bărbaÈ›i È™i 1,7% dintre femei urmăresc în mod deosebit în ziare È™i reviste subiecte legate de fotbalul internaÈ›ional. În ceea ce priveÈ™te interesul față de fotbalul românesc, 24,3% dintre bărbaÈ›i si 1,5% dintre femei urmăresc în mod special acest subiect. Procentul cel mai ridicat al celor care urmăresc în mod special informaÈ›ii despre fotbalul românesc, 14,9%, corespunde celor cu venituri personale de peste 2000 de lei. Cel mai mare interes față de fotbalul românesc îl au bucureÈ™tenii - 16, 1% aleg informaÈ›iile despre fotbal în locul unui alt tip de conÈ›inut -, urmează cei din muntenia - 15,1% - È™i bănățenii, cu un procent de 12,7%.
Interesul față de fotbal, în scădere
Studiul SNA (FOCUS) mai arată, însă, că tendinÈ›a în ceea ce priveÈ™te interesul pentru meciuri È™i pentru informaÈ›iile legate de fotbal înregistrează o scădere. Doar 12,6 % dintre românii din localitățile cu peste 50.000 de locuitori au plătit anul trecut pentru a vedea un meci, față de 18, 6% în anul 2006. Procentul celor interesaÈ›i să urmărească fotbal la televizor a scăzut de la 47,7% în 2006 la 37,8% în 2013. De asemenea, procentul românilor care obiÈ™nuiesc să citească informaÈ›ii despre fotbal în ziare È™i în reviste este de 20,4% în prezent, față de 33,5% în anul 2006.
Informații suplimentare:
- Despre BRAT:
BRAT este organizaÈ›ia industriei de media din România care măsoară audienÈ›a presei scrise È™i a mediului online, auditează tirajele (presă scrisă) È™i monitorizează investiÈ›iile în publicitate (presă scrisă, online, radio È™i out-door).
Măsurătorile È™i monitorizările BRAT sunt independente È™i transparente, pe baza standardelor profesionale stabilite de membrii săi în concordanță cu normele internaÈ›ionale.
BRAT pune la dispoziÅ£ia pieÈ›ei de media È™i de publicitate indicatorii de performanță obÈ›inuÈ›i în urma auditului È™i a studiilor realizate. De aceea, rapoartele BRAT reprezintă reperul sigur È™i credibil pentru decizii strategice care implică industria media.
Măsurătorile È™i monitorizările BRAT sunt independente È™i transparente, pe baza standardelor profesionale stabilite de membrii săi în concordanță cu normele internaÈ›ionale.
BRAT pune la dispoziÅ£ia pieÈ›ei de media È™i de publicitate indicatorii de performanță obÈ›inuÈ›i în urma auditului È™i a studiilor realizate. De aceea, rapoartele BRAT reprezintă reperul sigur È™i credibil pentru decizii strategice care implică industria media.
- Despre SNA FOCUS
Studiul National de Audiență FOCUS este realizat de BRAT È™i reprezintă unica sursă pentru piaÈ›a de media È™i publicitate din România pentru furnizarea rezultatelor de audiență care sunt utilizate pentru tranzacÅ£ionarea spaÅ£iului publicitar în presa scrisă.
Studiul s-a lansat în urmă cu doisprezece ani, măsoară în prezent aproximativ 100 de titluri È™i are circa 50 de beneficiari: editori, clienÈ›i, regii È™i agenÅ£ii de publicitate.
Studiul FOCUS oferă date despre consumul de bunuri È™i servicii din România pentru mai mult de 3.000 de mărci È™i peste 200 de categorii de bunuri ÅŸi servicii.
Studiul s-a lansat în urmă cu doisprezece ani, măsoară în prezent aproximativ 100 de titluri È™i are circa 50 de beneficiari: editori, clienÈ›i, regii È™i agenÅ£ii de publicitate.
Studiul FOCUS oferă date despre consumul de bunuri È™i servicii din România pentru mai mult de 3.000 de mărci È™i peste 200 de categorii de bunuri ÅŸi servicii.