NUMĂRUL PERSOANELOR CE REALIZEAZĂ CUMPĂRĂTURI ONLINE A CRESCUT CU 50% ÎN ULTIMII ANI
Conform celor mai recente date ale BRAT, în 2023, 44% dintre români au realizat cumpărături online, față de 30%, câți optau pentru acest tip de achiziții în 2017.
Din totalul cumpărăturilor online, mai mult de o treime achiziționează produse sau servicii cel puțin o dată pe lună, în timp ce 60% sunt mai puțin activi, realizând achiziții cel puțin o dată la trei luni.
Îmbrăcămintea și încălțămintea ocupă prima poziție în topul produselor sau serviciilor care sunt achiziționate online. 2,5 milioane de români, reprezentând 36% din totalul cumpărătorilor online, aleg acest tip de produs. Produsele cosmetice, cele de îngrijire personală, produsele electronice, electrocasnicele și telefoanele mobile urmează în topul categoriilor de produse pe care românii preferă să le cumpere online.
Prețul este principalul criteriu al cumpărătorilor în alegerea site-ului de pe care să plaseze comanda, influențând opțiunile a peste 40% dintre cei care fac achiziții. Ofertele speciale și ușurința plasării comenzilor sunt, de asemenea, factori determinanți, care influențează alegerea magazinului online.
SNA FOCUS este sistemul de cercetare media ce oferă informații despre consumul de media, bunuri și servicii, atitudini și stil de viață, colectate dintr-o sursă unică.
Rezultatele permit crearea strategiilor de media și studierea consumatorului pentru o gamă variată de produse, servicii și mărci.
https://www.brat.ro/sna
CELE MAI ACCESATE SITE-URI DIN ROMÂNIA DUPĂ CLIENȚI UNICI, OCTOMBRIE 2023
Rezultatele complete pentru cele aproximativ 200 site-uri măsurate în cadrul SATI pot fi accesate aici.
Studiul de Audiență și Trafic Internet (SATI) este studiul ce oferă informații complete cu privire la audiență, profilele sociodemografice și traficul site-urilor web.
Rezultatele sunt utilizate în analiza audienței site-urilor sau aplicațiilor web și oferă suport în tranzacționarea spațiului publicitar pentru mediul online. https://www.brat.ro/sati
REZONANȚA EVENIMENTELOR SOCIALE ÎN MEDIUL ONLINE
Evenimentele sociale, sportive, economice, culturale, fie că se manifestă la nivel global, național sau local, sunt consumate din ce în ce mai mult în mediul online, generând un impact semnificativ în modul în care oamenii accesează site-urile de conținut, efect observat și măsurat și pe site-urile din cadrul SATI. În ultimii 4-5 ani, unele dintre cele mai evidente evoluții în acest sens le-au produs, în România, următoarele evenimente:
27.05.2019 - Publicarea rezultatelor referendumului pentru justiție a generat o creștere cu peste 50% a numărului de afișări și o creștere de 40% a utilizatorilor înregistrați în perioada respectivă.
31.01.2020 - Decesul jurnalistei Cristina Țopescu a generat, de asemenea, un impact semnificativ, cu o creștere de 24% a numărului de afișări și cu 30% a utilizatorilor.
11.03.2020 - Declararea oficială a pandemiei de coronavirus de către Organizația Mondială a Sănătății a dus la o creștere cu peste 40% a numărului de afișări și cu aproximativ 40% a utilizatorilor site-urilor.
29.07.2021 - Rezultatele lui David Popovici la Jocurile Olimpice au dus la creșterea cu peste 16% a numărului de afișări și cu 10% a utilizatorilor site-urilor.
28.02.2022 - Invazia Ucrainei de către Rusia a generat o creștere cu 50% a afișărilor și cu 40% a numărului utilizatorilor site-urilor.
Studiul de Audiență și Trafic Internet (SATI) este studiul ce oferă informații complete cu privire la audiență, profilele sociodemografice și traficul site-urilor web.
Rezultatele sunt utilizate în analiza audienței site-urilor sau aplicațiilor web și oferă suport în tranzacționarea spațiului publicitar pentru mediul online. https://www.brat.ro/sati
4 PAȘI PENTRU PLANIFICAREA EFICIENTĂ A UNEI CAMPANII DE PUBLICITATE OUTDOOR
În lumea dinamică a publicității OOH, instrumentele potrivite alături de rezultate de performanță măsurate în mod profesionist reprezintă cheia pentru obținerea rezultatelor vizate pentru campaniile outdoor.
În continuare, vă prezentăm 4 pași pe care să-i urmați pentru a planifica eficient o campanie de publicitate OOH pe panouri statice, utilizând rezultatele și aplicațiile SAO - Studiul de Audiență OOH realizat de BRAT.
1. Creează grupul țintă al campaniei în cadrul aplicației de planificare media.
200 de variabile care descriu caracteristicile și comportamentul populației îți stau la dispoziție pentru a identifica și defini grupul țintă adecvat campaniei tale.
2. Evaluează indicatori de audiență pentru fețele OOH suport disponibile.
Rezultatele de audiență a peste 7.500 de fețe suport statice din cele mai mari 12 orașe ale țării sunt disponibile în softul de planificare: reach-ul sau numărul de persoane ce văd panoul, numărul de contacte înregistrate de un panou, pentru orice perioadă calculată ca multiplu de săptămâni și pentru orice grup țintă.
Disponibilitatea fețelor suport pe perioada campaniei poate fi confirmată de companiile de OOH care le tranzacționează.
3. Selectează cele mai eficiente fețe suport și crează un plan de media al campaniei, în raport cu obiectivele de comunicare ale acesteia.
Selecția fețelor suport conform propriilor indicatori de audiență, în concordanță cu obiectivele de comunicaer ale campaniei: audiența, GRPuri, TRPuri, frecvența de expunere, etc.
Optimizarea selecției fețelor suport utilizând o serie de criterii zonale, suplimentare, cum ar fi proximitatea fețelor suport față de diverse puncte de interes (ex: centre comerciale, benzinării, supermarketuri - peste 12.000 locații preexistente în softul de planificare) sau distanța dintre fețele suport incluse în plan.
4. Evaluează și optimizează planul de media.
Evaluează planul de media realizat prin selecția fețelor suport pentru grupul țintă al campaniei.
Optimizează planul de media prin modificarea și eficientizarea selecției de fețe, având în vedere atingerea obiectivelor campaniei, atât cele de comunicare, precum și cele de durată, cost, etc.
TOP 10 PANOURI STATICE ÎN BUCUREȘTI
Pe baza datelor disponibile în SAO în noiembrie 2023, vă invităm să consultați top 10 suporturi statice din București, în funcție de numărul de vizualizări (GRPuri) într-o săptămână medie:
Studiul de Audiență OOH (SAO) este studiul ce oferă informații complete cu privire la audiența și profilele sociodemografice ale panourilor publicitare.
Rezultatele permit analiza audienței panourilor publicitare, realizarea, evaluarea și optimizarea strategiilor de vânzare și planurilor de media OOH.
Actul privind inteligența artificială - prim set de criterii propus de legislatorii UE, pentru a identifica cele mai puternice modele de bază care trebuie să urmeze un regim special
Catalizatorii de creștere OOH, tendințele DOOH, aplicarea științei datelor și a tehnologiei pentru planificarea publicității prin OOH și targetarea publicului
BRAT este o organizație non-profit a industriei de media și publicitate, care are ca membri: editori de presă scrisă și online, agenții, regii și clienți de publicitate, difuzori de presă, companii ce dețin stații radio, companii de outdoor și alți terți interesați.