Newsletters
back to newslettersConsumul de Internet, femei versus barbati
Dat fiind specificul sau mai tehnic, exista tendinta de a percepe Internetul ca un mediu folosit preponderent de barbati.
Rezultatele SATI si SNA FOCUS, studiile tactice de audienta realizate de BRAT, dau o imagine actuala a fenomenului si explica tendintele consumului de internet pentru cele doua sexe. Astfel femeile folosesc Internetul intr-o masura mai mare decat barbatii, peste 54% dintre afisarile paginilor online sunt consumate de femei, care reprezinta 50,8% din numarul de utilizatori de internet, in timp ce barbatii doar 49,2% din utilizatori.
In vreme ce barbatii pastreaza ca arii de interes pe Internet mai degraba domeniile legate de tehnica: aplicatiile pentru mobil, cumparaturile online de electronice/IT si informatiile auto, femeile sunt interesate preponderent de informatiile despre sanatate, stil de viata, vacante. Ele consuma semnificativ mai mult continut despre viata celebritatilor, dar isi petrec si foarte mult timp pentru a conversa online, fie prin intermediul aplicatiilor de tip messenger, fie cu ajutorul platformelor de social media (Facebook in special). Mai mult decit atat, femeile sunt majoritare si in ceea ce inseamna folosirea serviciilor de email (51%). Din totalul celor care realizeaza operatiuni bancare zilnic, femeile reprezinta peste 57%.
In ceea ce priveste achizitiile de bunuri si servicii, atat pentru barbati cat si pentru femei, deciziile de achizitionare sunt luate online intr-o proportie covarsitoare - peste 70%. Diferenta este data insa de tipul de produse si servicii pe care fiecare categorie intentioneaza sa o achizitioneze: barbatii sunt orientati mai degraba catre electronice/IT, femeile catre cosmetice sau vacante.
Desi numarul de femei care achizitioneaza echipamente mobile ramane in continuare mai mic decat cel al barbatilor, procentul lor este in continua crestere. Astfel, dintre cei care detin un smartphone, 42% sunt femei, iar femeile reprezinta 47% din cei care intentioneaza sa cumpere o tableta PC.
Analiza a fost realizata pe baza livrarii SNA FOCUS corespunzatoare perioadei de masurare august 2011 - februarie 2013 si din rezultatele de trafic si audienta ale SATI, din cea mai recenta livrare - decembrie 2012-februarie 2013.
BRAT este o asociatie constituita in scopul masurarii si verificarii independente si obiective a performantei produselor media. In cei 15 ani de existenta BRAT a devenit recunoscut ca reperul pietei de publicitate pentru presa scrisa si mediul online in ceea ce priveste rezultatele de audienta, tirajul publicatiilor sau traficul siteurilor web. BRAT are peste 200 de membri, agentii de publicitate, clienti de publicitate, editori de presa scrisa si online, regii.
Studiul National de Audienta - SNA FOCUS este un sistem de cercetare media care ofera beneficiarilor rezultate de audienta si profile socio-demografice al publicatiilor tiparite apartinand membrilor BRAT si rezultate despre consumul de produse si servicii (inclusiv marcile consumate), consumul media (presa scrisa, internet, tv, radio, cinema, panotaj, altele), petrecerea timpului liber si stil de viata. Universul studiului cuprinde toate persoanele ce traiesc in mediul urban din Romania, cu varsta intre 14 si 74 de ani, in locuinte private si cunosc suficient de bine limba romana. BRAT a lansat acest serviciu incepand cu anul 2001 prin masurarea audientelor si profilelor publicatiilor tiparite si a fost a fost completat din 2005 cu partea de consum de bunuri si servicii (FOCUS).
BRAT organizeaza SATI (Studiul de Audienta si Trafic Internet) incepind din 2007. Acest sistem ofera date despre traficul, audienta si profilele socio-demografice ale siteurilor membrilor BRAT. SATI (Studiul de Audienta si Trafic Internet) se adreseaza tuturor siteurilor care functioneaza pe piata de publicitate din Romania, indiferent de continutul sau specificul lor.