Newsletters
back to newslettersBRAT optimizează Studiul Național de Audiență (SNA FOCUS)
GfK România se află la al doilea contract consecutiv È™i la al treilea de la lansarea SNA FOCUS. CC SAS va realiza SNA FOCUS pentru prima oară, dar o parte din echipa sa a mai colaborat la acest studiu anterior. Companiile participante au fost implicate în analizarea È™i identificarea celor mai bune soluÈ›ii de realizare a studiului, fiind încurajate să-È™i aducă aportul la identificarea celor mai adecvate soluÈ›ii.
Prin consultări cu cei doi noi parteneri, BRAT a identificat metode mai bune pentru realizarea SNA FOCUS, pentru a răspunde nevoilor pieței, dar cu respectarea standardelor calitative care au consacrat acest studiu:
- EÈ™antionul anual al studiului va creÈ™te de la 10.000 la 14.000 de interviuri, ceea ce va permite realizarea unei analize mai detaliate, chiar È™i pentru grupuri È›intă specifice, restrânse.
- RespondenÈ›ii vor putea să completeze chestionarul de consum pe internet, de pe computerul personal (metoda CASI), ca alternativă la chestionarul pe hârtie. Avantajele acestei măsuri: reducerea timpului de completare; creÈ™terea ratei de accept, inclusiv în rândul persoanelor foarte ocupate, ceea ce va duce È™i la îmbunătățirea eÈ™antionului studiului; diminuarea erorilor de completare;
- Va fi aplicată o nouă metodologie de selecÈ›ie a persoanelor din eÈ™antion, care va asigura atât reducerea timpilor de lucru, cât È™i reprezentativitatea acestuia. BRAT va putea verifica modul în care au fost selectaÈ›i respondenÈ›ii, asigurând corectitudinea studiului. Va fi asigurată în continuare distribuÈ›ia corectă a eÈ™antionului în universul studiat.
- Va creste și numărul publicațiilor care vor putea beneficia de rezultatele studiului. Rezultatele vor fi livrate astfel trimestrial și vor permite analize de tendință.
”Acordăm o atenÈ›ie foarte mare calității eÈ™antionului, pentru că vrem ca SNA FOCUS să rămână, ca È™i până acum, etalonul pieÈ›ei media pentru măsurarea audienÈ›ei presei scrise È™i a consumului de produse È™i servicii. Reprezentativitatea eÈ™antionului pe care este realizat studiul, volumul acestuia È™i rata de răspuns obÈ›inută la realizarea interviurilor sunt de o importanță decisivă pentru corectitudinea rezultatelor studiului. SNA Focus are un rol strategic pentru industria de media, iar membrii BRAT fac o investiÈ›ie în realizarea acestui studiu”, a declarat Arina Ureche, Director General BRAT.
Costurile cu realizarea SNA FOCUS depășesc 500.000 Euro anual, din care aproape jumătate sunt asigurate de editori, într-un efort de a asigura credibilitate È™i transparență pentru produsele media.
Procedura de selecÈ›ie a furnizorilor a demarat în septembrie 2013, a implicat trei ofertanÈ›i È™i a parcurs mai multe etape. Criteriile pe baza cărora au fost selectaÈ›i câÈ™tigătorii sunt: capacitatea acestora de a realiza un studiu de anvergura SNA FOCUS, echipa de proiect alocată de fiecare companie, expertiza È™i experienÈ›a profesională a ofertanÈ›ilor È™i preÈ›ul ofertei.
Informații suplimentare:
- Despre BRAT:
BRAT este organizaÈ›ia industriei de media din România care măsoară audienÈ›a presei scrise È™i a mediului online, auditează tirajele (presă scrisă) È™i monitorizează investiÈ›iile în publicitate (presă scrisă, online, radio È™i out-door).
Măsurătorile È™i monitorizările BRAT sunt independente È™i transparente, pe baza standardelor profesionale stabilite de membrii săi în concordanță cu normele internaÈ›ionale.
BRAT pune la dispoziÅ£ia pieÈ›ei de media È™i de publicitate indicatorii de performanță obÈ›inuÈ›i în urma auditului È™i a studiilor realizate. De aceea, rapoartele BRAT reprezintă reperul sigur È™i credibil pentru decizii strategice care implică industria media.
- Despre SNA FOCUS
Studiul s-a lansat în urmă cu doisprezece ani, măsoară în prezent aproximativ 100 de titluri È™i are circa 50 de beneficiari: editori, clienÈ›i, regii È™i agenÅ£ii de publicitate.
Studiul FOCUS oferă date despre consumul de bunuri È™i servicii din România pentru mai mult de 3.000 de mărci È™i peste 200 de categorii de bunuri ÅŸi servicii.
BRAT a început o nouă campanie de comunicare
Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT) a început din luna martie o nouă campanie de comunicare, creată ÅŸi implementată de firma de consultanţă OMA Vision.
”BRAT este un reper pentru investiÅ£ia în media ÅŸi în publicitate, pentru că, prin măsurătorile È™i indicatorii pe care îi punem la dispoziÈ›ie, noi dăm valoarea banilor în industrie. Suntem cea mai credibilă sursă de cifre È™i de tendinÈ›e din acest sector. Am ajuns la un nivel de dezvoltare la care pentru toÈ›i jucătorii importanÈ›i din piață este vital să ia în considerare standardele È™i măsurătorile BRAT”, a declarat Arina Ureche, Directorul General al asociaÈ›iei.
Campania de comunicare îÅŸi propune să susÈ›ină atât interesul comun care îi uneÈ™te pe membrii asociaÈ›iei – dezvoltarea propriilor produse È™i servicii de media, cu ajutorul standardelor create în interiorul BRAT È™i datorită credibilității È™i transparenÈ›ei pe care acesta le oferă, cât È™i caracterul de utilitate publică al organizaÈ›iei.
În cadrul campaniei, vom promova activitatea BRAT, prin presă È™i pe reÈ›elele sociale; vom dezvolta parteneriate noi È™i ne vom adresa unor grupuri specifice, pentru care activitatea BRAT prezintă un interes special.
Vă invităm să intraÅ£i în comunitatea online BRAT, printr-un Like la Pagina de Facebook a organizaÅ£iei, precum ÅŸi urmărind pagina LinkedIn a organizaÅ£iei!
De asemenea, vă aÅŸteptăm la a doua ediÈ›ie a Zilei Cercetării Media, care va avea loc pe 26 martie, pentru a discuta despre tendinÈ›ele în online.
Ziua Cercetării Media: ExperimentaÅ£i practicieni străini ÅŸi români fac radiografia mediului online: audiență, modele de afaceri È™i tendinÈ›e
Unii dintre cei mai experimentaÈ›i practicieni în mediul online din România È™i din străinătate vor participa la cea de-a doua ediÈ›ie a Zilei Cercetării Media, organizate de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT), pe 26 martie 2014, începând cu ora 15.30, la Hotel Intercontinental din BucureÅŸti, Sala Fortuna, cu tema: ”TendinÈ›e în online: audiență, modele de afaceri, conÈ›inut”.
Evenimentul marchează o premieră pe piaÅ£a românească. Este pentru prima dată când BRAT va face publică o radiografie a online-ului românesc, aÈ™a cum a crescut în ultimii È™apte ani prin intermediul Studiul de Audienta si Trafic Internet (SATI), singurul instrument recunoscut de industria media pentru măsurarea È™i evaluarea performanÈ›elor în mediul virtual. Este de asemenea pentru prima dată când direcÅ£iile din online-ul românesc vor fi puse faţă în faţă cu modele de dezvoltare din online-ul european.
EdiÅ£ia din acest an a Zilei Cercetării Media se adresează depotrivă clienÈ›ilor È™i agenÅ£iilor de publicitate, tuturor celor care dezvoltă afaceri de presă în online, jurnaliÈ™tilor È™i specialiÈ™tilor de comunicare. TendinÅ£ele mediului virtual; modele de afaceri de succes; măsurarea performanÈ›elor produselor media È™i a eficacității campaniilor din online; soluÈ›ii concrete de eficientizare a planificării media; evaluarea post-campanie; valoarea investiÅ£iilor în online – sunt doar câteva dintre temele care vor fi puse sub lupă în cadrul evenimentului. “AÈ™adar, pentru cine vrea să afle care sunt tendinÈ›ele în online-ul românesc, să le compare cu tendinÈ›ele de la nivel european – pe care le vom prezenta cu ajutorul invitaÈ›ilor noÈ™tri speciali – să folosească aceste informaÈ›ii pentru dezvoltarea propriilor afaceri È™i proiecte în domeniu, Ziua Cercetării Media organizată de BRAT este de neratat”, a declarat presei Arina Ureche, directorul general al BRAT.
Unii dintre cei mai reputaÅ£i experÈ›i în online, media È™i măsurare participă la Ziua Cercetării Media.
Elias Gagas, Managing Director al Tailwind EMEA, companie care oferă industriei de media È™i de publicitate soluÈ›ii integrate de utilizare a tehnologiilor digitale pentru dezvoltarea rapidă a afacerilor, va vorbi despre ce înseamnă să revoluÅ£ionezi în online.
Jennie Beck, cu o experienţă în cercetare media de 35 de ani, fost Marketing Director al prestigiosului cotidian “The Observer”, în prezent Global Director al Kantar Media, va susÅ£ine, de asemenea, o prezentare în cadrul evenimentului.
Gilles Guillou, Chief Revenue Officer pentru La Place Media, primul Premium Adexchange din FranÈ›a, va povesti despre cum pot fi monitorizate conflictele în vânzarea pe mai multe canale, dar ÅŸi despre factorii cheie pentru succes pe piaÅ£a online.
În a doua parte a evenimentului, doi dintre cei mai influenÅ£i oameni din online ÅŸi din presa românescă – Orlando Nicoară, Director General Mediafax Group ÅŸi Dragos Stanca, Managing Partner Think Digital vor dezbate despre provocările ÅŸi oportunităţile financiare ÅŸi de conÅ£inut ale mediului online.
Pentru informaţii detaliate despre programul integral al evenimentului, consultaţi site-ul BRAT.
Pentru informaÅ£ii în timp real despre evenimentele BRAT, urmăriÅ£i pagina de Facebook a organizaÅ£iei.
Peste 580 de milioane de Euro au fost investite in publicitate in anul 2013
Potrivit studiului de Monitorizare a InvestiÅ£iilor în Publicitate (MIP), realizat de BRAT în cursul anului trecut, aproximativ 580 de milioane de Euro (valoare rate-card) au fost investite în publicitate în presa scrisă, radio, online ÅŸi OOH.
74 % din totalul volumului de publicitate este reprezentat de publicitatea standard/barter, în timp ce promovarea de produse media (presă scrisă, site-uri web, staÅ£ii radio sau tv) de tip self-promotion sau cross-promotion a întregistrat 18% din totalul volumelor de publicitate.
Mica publicitate constituie aproximativ 3% din totalul anului 2013, iar alte tipuri de publicitate precum parteneriatele media sau campaniile pro-bono au însumat aproximativ 5%. Datele complete pot fi consultate la acest link.
Auditarea publicaţiilor cu tiraje tipărite mai mici de 7.500 de exemplare, mai ieftină şi mai eficientă
Începând din acest an, Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT) a introdus un standard simplificat de raportare a cifrelor de difuzare pentru publicaÅ£iile cu tiraje care nu depăşesc 7.500 de exemplare pe număr de apariÅ£ie. Beneficiarii acestei măsuri pot fi atât editorii care fac parte din BRAT, cât È™i cei care doresc să adere la asociaÈ›ie.
Principalul avantaj al standardului simplificat este reducerea la jumătate a tarifelor de audit, păstrând aceeaÅŸi metodologie de auditare ÅŸi comparabilitatea cifrelor de difuzare cu cele auditate în cazul publicaÅ£iilor cu un tiraj mai mare de 7.500 de exemplare. Noul mod de raportare al datelor permite raportarea ca medie lunară doar a indicatorilor principali ai cifrelor de difuzare - tiraj brut, total vânzări ÅŸi total difuzat.
Din punct de vedere strategic, pe termen mediu ÅŸi lung, noul standard de raportare reprezintă o oportunitate pentru publicaÈ›iile cu tiraj mai mic de 7500 de exemplare să intre în sistemul de auditare standardizat al BRAT. PublicaÈ›iile care intră în acest sistem, au È™ansa de a atrage mai multe investiÈ›ii din publicitate, datorită credibilității pe care o asigură standardele de măsurare ale BRAT.
”Am luat această măsură pentru a veni în sprijinul publicaÈ›iilor cu tiraje mai reduse, care vor să se dezvolte È™i să aibă o dovadă a performanÈ›elor proprii. Auditul tirajului prin sistemul BRAT aduce credibilitate editorilor, deoarece procedurile sunt standard, independente, comparabile cu cele utilizate la nivel internaÈ›ional în domeniu È™i transparente. Un argument în plus provine din faptul că auditul tirajelor este realizat in continuare prin parteneriat cu PriceWaterhouseCoopers, cu care colaborăm de peste È™ase ani. ClienÈ›ii de publicitate au încredere în publicaÈ›iile auditate de BRAT, pentru că È™tiu exact în ce-È™i investesc banii. Până acum, pentru publicaÈ›iile cu tiraje sub 7.500 de copii, în general publicaÈ›ii de nișă sau locale, accesul la auditul tirajelor era mai dificil din cauza costurilor implicate. Odată cu noua regulă acest impediment dispare, È™i ne aÈ™teptăm ca numărul publicaÈ›iilor auditate să crească, în beneficiul clienÈ›ilor È™i agenÈ›iilor de media”, a explicat Arina Ureche, Director General BRAT.
Informații suplimentare:
BRAT este organizaÈ›ia industriei de media din România care măsoară audienÈ›a presei scrise È™i a mediului online, auditează tirajele (presă scrisă) È™i monitorizează investiÈ›iile în publicitate (presă scrisă, online, radio È™i out-door).
Măsurătorile È™i monitorizările BRAT sunt independente È™i transparente, pe baza standardelor profesionale stabilite de membrii săi în concordanță cu normele internaÈ›ionale.
BRAT pune la dispozitia pieÈ›ei de media È™i de publicitate indicatorii de performanță obÈ›inuÈ›i în urma auditului È™i a studiilor realizate. De aceea, rapoartele BRAT reprezintă reperul sigur È™i credibil pentru decizii strategice care implică industria media.