BRAT face noi demersuri in activitatea de profesionalizare si transparentizare a activitatii industriei de media si publicitate

Biroul Roman de Audit Transmedia face noi demersuri in activitatea de profesionalizare si transparentizare a activitatii industriei de media si publicitate prin modificarea incepand cu 1 aprilie 2015 a Regulamentului de Organizare si Functionare al asociatiei. In cadrul acestui Regulament au fost adaugate doua noi paragrafe la articolul 6.12, avand rolul de a stabili modalitatea utilizarii de catre membrii BRAT, agentii de publicitate, a rezultatelor privind performanta produselor media ce urmeaza a fi utilizate in cadrul planurilor de media, a sursei datelor utilizate in realizarea si documentarea planurilor de media. In acelasi timp, cele doua prevederi readuc in atentia membrilor BRAT riscurile pe care si le asuma cei ce decid sa achizitioneze spatiu publicitar in cadrul unor produse media ce nu beneficiaza de o evaluare transparenta, independenta si standardizata a performantelor.
 
Adaugarea acestor elemente in cadrul Regulamentului de Organizare si Functionare a fost agreata de catre Consiliul Director al BRAT intrunit in data de 11 decembrie 2014 si validata in unanimitate de catre Adunarea Generala a membrilor BRAT, din data de 26 martie 2015.

In continuare puteti regasi textul integral al celor doua alineate, J si K, adaugate la art.6.12.

Art. 6.12., alineat J:
j. In cadrul activitatilor specifice pe care le desfasoara in scopul promovarii unor produse sau servicii ale propriilor clienti, agentiile de publicitate membre BRAT au obligatia de a-si exprima preferinta clara de a utiliza ca suport de publicitate si de a recomanda in acest sens doar utilizarea publicatiilor si/sau site-urilor aflate in auditare/masurare in cadrul asociatiei, exprimand beneficiile utilizarii acestor tipuri de publicatii/site-uri in cadrul planurilor de media.
In situatia in care clientul agentiei solicita in mod expres includerea in planul de media a unor produse ce nu beneficiaza de astfel de verificari sau masuratori independente, agentia de publicitate are obligatia de a informa clientul de publicitate asupra riscurilor la care se expune prin investitii de publicitate in acest tip de media (neauditata si/sau nemasurata in cadrul asociatiei). In acest sens, agentia de publicitate are obligatia transmiterii in mod oficial catre client a unei notificari sau scrisori de recomandare si avertizare cu privire la riscurile la care acesta se expune. BRAT poate furniza la solicitarea agentiei membre o informare in acest sens, adresata direct clientului sau agentiei de publicitate, la alegerea agentiei.

Art. 6.12., alineat K:
k. Membrii - agentii de publicitate – in cadrul activitatilor specifice pe care le desfasoara prin realizarea si propunerea catre proprii clienti a unui plan de media, au obligatia ca in cadrul oricarui plan media ce va fi transmis catre clienti sa includa un set minim de informatii privind sursa datelor, care sa contina urmatoarele informatii: sursa datelor de tiraj, trafic, audienta sau definire a grupurilor tinta utilizate si perioada de referinta a acestora, pentru fiecare publicatie sau site web inclus in respectivul plan de media, softul/aplicatia utilizata in vederea evaluarii planului de media. In cazul produselor media neauditate/nemasurate in cadrul studiilor asociatiei si incluse in planul de media, membrul BRAT – agentia – trebuie sa specifice explicit faptul ca eventualele rezultate incluse in planul de media provin din alte surse, prin includerea sintagmelor “neauditat BRAT”, “nemasurat in cadrul SNA” sau “nemasurat in cadrul SATI”, dupa caz.