BRAT in media

back to BRAT in media

Obiectiv.info: BRAT - Internetul din mediul rural este în urmă cu 7-8 ani față de urban

Aproximativ jumătate din populația țării se află în mediul rural, iar dezvoltarea internetului este la un nivel similar cu mediul urban al anilor 2007-2008, conform directorului general al BRAT, Arina Ureche. De asemenea, Internetul a devenit a doua utilitate la care au acces românii din mediul rural, devansând utilități ca apă și gaze.

La nivel național, 68% din populația cu vârsta cuprinsă între 14 și 64 de ani utilizează internetul, adică 10,3 milioane de oameni, dintre care 36% din mediul rural si 64% din mediul urban arată studiul realizat de Biroul Roman de Audit Transmedia.

De asemenea, directorul general al BRAT a precizat că, la nivel național, 50% din populatia cu varste cuprinse intre 14 si 64 ani utilizeaza internetul zilnic, acest procent insemnand 7,6 milioane de oameni.

Penetrarea internetului se apropie de 60% in mediul rural, iar nivelul dezvoltarii utilizarii internetului si profilul utilizatorilor de internet sunt similare celor din mediul urban din anii 2007 – 2008.

Cum arată profilul utilizatorului de internet din mediul rural

- Potrivit studiului, 59% din populația între 14 și 64 de ani din zona rurală – în jur de 3,7 milioane de persoane – folosește Internetul.

- În mediul rural, gradul de penetrare a internetului este de 60% și este depășit doar de gradul de penetrare a electricității.


– Cei din mediul rural petrec zilnic, în medie, 295 de minute pe internet, în timp ce la orașe oamenii stau în jur de 261 de minute. În schimb, sătenii stau la TV în jur de 194 de minute, în timp ce orășenii, 189 de minute.

– Veniturile medii lunare per gospodarie, în mediul rural, au fost anul trecut mai mari decât cele înregistrate în mediul urban în 2008 (1.773 lei - rural 2014 comparativ cu 1.486 - urban 2008)



- 59% dintre utilizatorii de internet din mediul rural accesează internetul și de pe telefonul mobil.

- Cercetarea a fost realizata pe un esantion de 9.701 persoane, reprezentativ la nivel national, de catre  3 companii de cercetare de piata - Gfk Romania, CCSAS si Metro Media Transilvania.