BRAT in media
back to BRAT in media
Mediafax.ro: BRAT - În mediul rural, doar 28% din oameni au grup sanitar, dar aproape 60% au acces la internet
Penetrarea internetului se apropie de 60% în mediul rural, nivelul dezvoltării utilizării și profilul utilizatorilor fiind similare celor din mediul urban din anii 2007 - 2008, însă doar 28% din populație are grup sanitar în locuință, potrivit unui studiu BRAT, prezentat la Ziua Cercetării Media.
Studiul a fost prezentat de Arina Ureche, directorul general al Biroului Român de Audit Transmedia (BRAT), la ediția din acest an a evenimentului Ziua Cercetării Media, care este organizată joi, la București.Potrivit studiului, la nivel național, 68% din populația cu vârsta cuprinsă între 14 și 64 de ani utilizează internetul, adică 10,3 milioane de oameni, dintre care 36% din mediul rural și 64% din mediul urban.
De asemenea, directorul general al BRAT a precizat că, la nivel național, 50% din populația cu vârste cuprinse între 14 și 64 ani utilizează internetul zilnic, acest procent însemnând 7,6 milioane de oameni.
Arina Ureche a vorbit în prezentarea sa și despre accesul la utilități în mediul rural. Astfel, 99% din oameni au acces la electricitate, 62% au conexiune la internet în gospodărie, iar 45% au alimentare la apă curentă, același procent fiind înregistrat și în cazul canalizării. Pe de altă parte, 36% din oameni au baie sau duș în interiorul locuinței, 32% beneficiază de alimentare cu apă caldă și doar 28% au un grup sanitar în locuință.
Un alt aspect prezentat de Arina Ureche a fost scopul pentru care persoanele folosesc internetul. Astfel, în mediul rural, 69% îl întrebuințează pentru e-mail, 77% accesează rețelele de socializare, 71% citesc ziare/ reviste, 59% caută informații cu ajutorul motoarelor de căutare, 59% urmăresc materiale video online, 52% cumpără diverse produse/ servicii online, 25% îl folosesc pentru servicii bancare și 37% pentru dating și flirt.
În zona urbană, 75% din oameni folosesc internetul pentru e-mail, 75% pentru rețelele de socializare, iar 67% pentru a căuta informații cu ajutorul motoarelor de căutare. Pe de altă parte, persoanele din mediul urban utilizează internetul pentru a realiza operațiuni bancare și 29% pentru dating și flirt.
"Oamenii accesează în general internetul pentru a comunica și pentru a se informa. Dacă în mediul urban utilizarea internetului are ca scop economisirea timpului și accesul facil la anumite servicii, în zona rurală, el este încă exploatat mai mult în zona de divertisment", a spus Arina Ureche.
Aceasta a precizat că, la nivel național, 73% din populația cu vârsta cuprinsă între 14 și 64 de ani are acces la internet acasă, procentul însemnând 11 milioane de oameni, din care 42% provin din mediul rural și 58% din zona urbană.
În funcție de locul de unde utilizează internetul, cei mai mulți oameni în folosesc de acasă (96%) atât în mediul urban, cât și rural, situația fiind diferită în cazul utilizării internetului la serviciu: 33%, în mediul rural, și 42% - zona urbană.
În funcție de modul de conectivitate pe care îl aleg, 91% din utilizatorii de internet din mediul rural folosesc calculatorul, 18% - tableta și 59% - telefonul mobil/ smartphone. În zona urbană, 95% dintre internauți folosesc calculatorul, 15% - tableta și 45% - telefonul mobil/ smartphone.
Astfel, potrivit Arinei Ureche, internetul întrece televiziunea după numărul de ore "conștiente" petrecute utilizând acest mediu. "În mediul rural timpul mediu zilnic petrecut cu fiecare din aceste medii este mai mare decât cel pentru urban", a declarat aceasta.
Mediul rural este în prezent la un nivel de dezvoltare similar mediului urban din anii 2007 - 2008, atât sub aspectul utilizării internetului, cât și a puterii de cumpărare. Astfel, potrivit unui studiu realizat de SNA Focus, veniturile și cheltuielile lunare într-o gospodărie din zona rurală din 2014 se aseamănă cu cele mediul urban al anului 2008.
Între vorbitorii la evenimentul Ziua Cercetării Media, care se desfășoară la Athenee Palace Hilton din București, s-au numărat Oliver Pischke, Head of Digital la compania Kantar Media, Alison Fennah, Head of Research, la IAB Europe, Odysseas Ntotsikas, Managing Director al Think Digital Group (TDG) și inițiator al "Project Agora - Primele 60 de zile de Programmatic Trading", Silviu Ispas, președintele BRAT, și Arina Ureche, directorul general al BRAT.
La primul panel din cadrul evenimentului, intitulat "Publisherii din România în lupta local-global pentru bugetele de advertising", participă Lucia Ciuca, directorul de marketing al eMAG, Mihai Tănase, Marketing Communication & Digital Strategy BMW România, Claudiu Pândaru, director editorial al Mediafax Group, Bogdan Prăjișteanu, Chief Commercial Officer al Antena TV Group, și Cătălin Alistari, membru al board-ului editorial al grupului Ringier România. Moderatorul panelului va fi Dragoș Stanca, Managing Partner Think Digital România.
La cel de-al doilea panel, intitulat "Automatizarea vânzărilor online: doar o nouă metodă sau o schimbare de paradigmă?", vor participa Dan Balotescu, Managing Director Media Investment, Radu Ionescu, Managing Director al Kinecto, Cosmin Oțel, Digital Strategy Director la Initiative Media, Rareș Pivniceru, Product Development Director al Zenith România, Mihai Trandafir, Managing Director al UM România, și Alex Visa, Interaction Director for România în cadrul GroupM Worldwide. Arina Ureche, directorul general al BRAT, va modera acest panel.
BRAT este organizația industriei de media din România care măsoară audiența presei scrise și a mediului online, auditează tirajele (presă scrisă) și monitorizează investițiile în publicitate (presă scrisă, online, radio și outdoor).